Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Akta skjæret mitt i leden mellom Vasholmarna. :confused: Jeg var vitne til at en stor seilbåt gikk kraftig på grunn der.

Ser forøvrig at mange seilbåter legger seg i viken S-V på Vasholmarna. Der er det usedvanlig fint å ligge og det kan blåse hatter og høy uten problem. Tror stedet egner seg godt for dype båter og man kan velge både longside og med baugen mot land. Er jeg på de kantene legger jeg alltid turen innom. :yesnod: Neste gang besøker jeg Grundsund også, garantert.

For å få plass må man være tidlig ute og ta plassen når noen reiser. Ser ut for at øyene er lite kjent for normenn , siden jeg som regel er alene som norsk båt. :smiley:

Ser ut for at øyene er lite kjent for normenn , siden jeg som regel er alene som norsk båt. :smiley:

Många Normenn som seglar mycket i Bohuslän är med i SXK, og har denne

pärmen ombord, der er alla (nesten alle!) naturhamnar med! Rekommenderas starkt om man gillar Bohuslän (eller miniutgåvan; '3 veckor i Bohuslän'

Bilde

Bilde

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Når jeg er på de kanter må jeg innom Vasholmarna. En av de beste uthavnene synes jeg.

jag brukar gå til Stenskär (mittemot Vasholmarna!) liten fin hamn,

Snakker vi om øyene Vest for E6 mellom Lysekil og Gullholmen? Vis á vis Grundsund?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jepp dom ligger lite vest Gåsö, om du har kartet der........

Da skal vi gå innom til sommeren. Problemet har vært at vi må innom Lysekil for å få litt storbyfølelse :wink: etter å ha besøkt Strømstad, Fjellbacka, Hunnebostrand og Smøgen på vei sørover. Da blir gjerne strekket litt kort fra Lysekil, slik at vi gjerne går rett til Gullholmen/Pilgrimen eller ned til Kjærringø for neste stopp. Gåsø/Grundsundområdet forblir da uoppdaget territorie tiltross for at det står beskrevet i "3 veckor"

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hei.

Jeg vet ikke hvordan det er med besøk i juli, da holder jeg meg godt unna både svenskekysten og sørlandet. Men utover i August er det godt med plasser over alt. Har selv ligget kailangs sammen med 10 - 15 andre båter i Smögen uti August. Grundsund er nok adskillig mer kjent en Hovenäset.

Grundsund er litt nord for Gullholmen og Islandsberg:

Bilde

Hovenäset er litt nord-øst for Smögen:

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Her er et sted jeg var med bil ca. i 1978.

Bilde

Men hvor er det????

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

jag er nesten sikker på att du er her..........................jag var der 2004 !

Tror nok du har rett. Da kan alle de andre også få slippe til :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jeg lurer på om det kan være Klädesholmen?

Bingo :drink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...