Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

"Fra Fæstningen var de meget vigilante og skarptseende med deres Kikkerter til at træffe de Blaa og Gule. Vore egne Folk, hvoraf dog ikke faa vare byen, gik altid og viftede med et hvidt Törklæ, hvorved de skulde kjendes fra Fæstningen og spares; dog blev nogle Tjenestefolk trufne, thi Svenskerne passede paa og vilde gierne holde sig bag eller nær vore, naar de skulde løbe hid eller did. Det blev stedse kanonerert fra Fæstningen og idelig om Natten bombarderet, saa der blev (især om Dagen) mange Svenske Officerer og Gemene ihielskudte og laa paa Gaderne ievnlig døde Mennesker og Heste, hvilke om Natten blev bortslæbne og begravne.

Bilde

Fra hvilken hendelse i nordisk historie stammer

denne makabre beskrivelsen fra? Og hva har bildet over med dette å gjøre?

rem

Redigert av Escada (see edit history)

1716 - Karl XII angriper Christiania, blant annet gjennom en halsløs manøver over isen ute ved Bygdøy. I huset der posthuset nå ligger fant man rester fra festningens kanonade mot angriperne.

:yesnod: Den kom raskt. Trodde den skulle være litt vanskelig jeg, men.....

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

......jag ligger longside helt ensam, dette er i början på Maj, i Juli skall man

ha tur för att få plass.......

Hei.

Selv i begynnelsen av august kan det være svært fullt på Gullholmen, og kamp om strømmen!

Bilde

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Når jeg ser disse bildene, husker jeg en slik tur med mine foreldre da jeg var veldig liten. Jeg er 1946-modell. Jeg husker ikke hva slags bil vi hadde. Men vi var på en lang utflukt fra Oslo til et-eller-annet sted. På denne turen, som muligens var til kjente i Vestfold, ble vi ferget over med en slik innretning. Jeg husker helt tydelig at fergen var en tre-pram eller lekter. Det løp en wire langsetter båten som var bemannet med to mann som delte på jobben med å sveive.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...