Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 W-945, du er her.......................(oops nu kansje det blir för lett ) Tvert i mot - nå ble det mye vanskeligere!! Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Helt korekt Gunga Din Gunga ser mot nord Jeg ser østover Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Tvert i mot - nå ble det mye vanskeligere!! nejda, titta mitt i min bild, der står en fyr med ett hus som har framsidan målad hvit resten av huseter rött................om jag ikke missminner mig så har Evert Taube bott der som barn, en kort tid, hans far var ju som bekant fyrvaktmästare. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Her står jeg på en holme litt lenger sør og tar bilde opp mot holmen vi snakker om Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 nejda, titta mitt i min bild, der står en fyr med ett hus som har framsidan målad hvit resten av huset er rött................om jag ikke missminner mig så har Evert Taube bott der som barn, en kort tid, hans far var ju som bekant fyrvaktmästare. Kona mi sier at dette er Fiskebâckskil....? Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Men riktig land Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Gullholmen! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 ......jag ligger longside helt ensam, dette er i början på Maj, i Juli skall man ha tur för att få plass....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Bildevinklene var uvante. Jeg måtte simpelthen konsultere Svenska kyrkan Men svaret var jo opplagt da det først løsnet. Pinlig. Sitér dette innlegget Link to post
Escada Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 (redigert) "Fra Fæstningen var de meget vigilante og skarptseende med deres Kikkerter til at træffe de Blaa og Gule. Vore egne Folk, hvoraf dog ikke faa vare byen, gik altid og viftede med et hvidt Törklæ, hvorved de skulde kjendes fra Fæstningen og spares; dog blev nogle Tjenestefolk trufne, thi Svenskerne passede paa og vilde gierne holde sig bag eller nær vore, naar de skulde løbe hid eller did. Det blev stedse kanonerert fra Fæstningen og idelig om Natten bombarderet, saa der blev (især om Dagen) mange Svenske Officerer og Gemene ihielskudte og laa paa Gaderne ievnlig døde Mennesker og Heste, hvilke om Natten blev bortslæbne og begravne. Fra hvilken hendelse i nordisk historie stammer denne makabre beskrivelsen fra? Og hva har bildet over med dette å gjøre? rem Redigert 6.Januar.2006 av Escada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 1716 - Karl XII angriper Christiania, blant annet gjennom en halsløs manøver over isen ute ved Bygdøy. I huset der posthuset nå ligger fant man rester fra festningens kanonade mot angriperne. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 1716 - Karl XII angriper Christiania, blant annet gjennom en halsløs manøver over isen ute ved Bygdøy. I huset der posthuset nå ligger fant man rester fra festningens kanonade mot angriperne. Den kom raskt. Trodde den skulle være litt vanskelig jeg, men..... Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Fenix Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 Den kom raskt. Trodde den skulle være litt vanskelig jeg, men..... Sorry, her skulle jeg nok tatt hensyn til Astor-regelen... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2006 (redigert) ......jag ligger longside helt ensam, dette er i början på Maj, i Juli skall man ha tur för att få plass....... Hei. Selv i begynnelsen av august kan det være svært fullt på Gullholmen, og kamp om strømmen! Lars H. Redigert 6.Januar.2006 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mons Svart 7.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2006 (redigert) Hei Var på jobb lille julaften og tok dette bildet. Det er nok mange som har vært her, men ikke nfullt så mange som har sett stedet uten båter. Hvor står jeg, og hva jobber jeg med/på? Mons Redigert 7.Januar.2006 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Krapyl Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Lineferger er en mye brukt innretning enkelte steder. Denne gikk i trafikk et svært kjent sted. Så mitt spørsmål er, hvilke to anløpshavner hadde den stolte skipper på dette fartøyet? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Lineferger er en mye brukt innretning enkelte steder. Denne gikk i trafikk et svært kjent sted. Så mitt spørsmål er, hvilke to anløpshavner hadde den stolte skipper på dette fartøyet? Jeg skulle ønske at dere kunne slutte å legge ut disse spørsmålene i arbeidstida! Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Jeg skulle ønske at dere kunne slutte å legge ut disse spørsmålene i arbeidstida! Enig.................men arbetstiden går ju lite fortare kan det vara så enkelt som Tönsberg-Kaldnes? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 kan det vara så enkelt som Tönsberg-Kaldnes? Nei, mye enklere. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Herman Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Er det mellom Brønnøya og Nesøya? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Fenix Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Vrengen-sundet, kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Melsomvik-Nötteröy Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Melsomvik-Nötteröy Aldri gått noen ferge der. Men det gikk en Skjærsnes-Hella. Men det er som Fenix fisker etter sambandet Kjøpmannskjær-Fergeodden. Altså Vrengen. Bildet er tatt i 1905. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Aldri gått noen ferge der. Men det gikk en Skjærsnes-Hella. Men det er som Fenix fisker etter sambandet Kjøpmannskjær-Fergeodden. Altså Vrengen. Bildet er tatt i 1905. fann denna sidan efter lite googlande http://fylkesarkivet.vfk.no/files/fylkesar...fikk/færger.pdf Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Hulda Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 fann denna sidan efter lite googlande http://fylkesarkivet.vfk.no/files/fylkesar...fikk/færger.pdf Når jeg ser disse bildene, husker jeg en slik tur med mine foreldre da jeg var veldig liten. Jeg er 1946-modell. Jeg husker ikke hva slags bil vi hadde. Men vi var på en lang utflukt fra Oslo til et-eller-annet sted. På denne turen, som muligens var til kjente i Vestfold, ble vi ferget over med en slik innretning. Jeg husker helt tydelig at fergen var en tre-pram eller lekter. Det løp en wire langsetter båten som var bemannet med to mann som delte på jobben med å sveive. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.