Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Jeg har et par bilder som er ukjente. Kanskje noen her kan gi noe tips. Astor oppfordret meg til å ikke legge inn flere bilder og det skal jeg overholde. :lol: Legger derfor en link til www.(-- reference to evil site removed --) hvor dere kan se bildene fra en sørlandsby? og noen trebåter.

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=1708&st=180&

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)

Jeg har et par bilder som er ukjente. Kanskje noen her kan gi noe tips. Astor oppfordret meg til å ikke legge inn flere bilder og det skal jeg overholde. :lol: Legger derfor en link til www.(-- reference to evil site removed --) hvor dere kan se bildene fra en sørlandsby? og noen trebåter.

http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=1708&st=180&

Det øverste bildet er fra Blindtarmen i Kragerø (ikke en sørlandsby), det andre er fra Kragstøtten, populært kalt Kragsstaven (var yndet plass for forelskede par) like ved Frognerseteren i Oslo, og det tredje er vel fra Nevlunghavn?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det øverste bildet er fra Blindtarmen i Kragerø (ikke en sørlandsby), det andre er fra Kragstøtten, populært kalt Kragsstaven (var yndet plass for forelskede par) like ved Frognerseteren i Oslo, og det tredje er vel fra Nevlunghavn?

Det tredje er fra Havna, helt sikkert. Ellers så kan funksjonen av området ved Kragstøtten bekreftes, men ikke ett ord til Admiralen!!! Før hennes tid.

Du må ikke vri på det jeg skriver! Jeg skrev at det hadde vært fint om du kunne sette fotografens navn på bildet du legger ut. Det er skikk og bruk. Dette bør du overholde så lenge du benytter deg av andre fotografers bilder.

Tror Grace ligger i Sandspollen!

Athene

Helt riktig!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Nimbuster=Skjønner ikke helt hensikten med å kopiere inn gamle postkort fra Bergen her, men.....Passer bedre som "magefyll" på HG's sider

Astor: Er enig i det

Astor=Jeg skrev at det hadde vært fint om du kunne sette fotografens navn på bildet du legger ut

Postkort navngir ikke fotografen . Kjente selskaper er Mittet , Normann , Aune osv. . Ikke at det betyr noe særlig, men de andre som legger bilder her får ikke den kommentaren . :crazy:

Redigert av havgaaaaapet (see edit history)

Er vel fordi den er vanskelig, da? Det kan jo se litt nordnorsk ut, men jeg mener å ha sett noe sånt på Hvalerkanten også? Eller?

skulle tro att det er ute på vestlandet någonstans om man ser til dessa små flytbrygger..bör tyda

på lite tidvatten en annen sak er utbyggnaderna på sjöbodarna dom er ju sällsynta her nere!

S/Y Gunga Din

skulle tro att det er ute på vestlandet någonstans om man ser til dessa små flytbrygger..bör tyda

på lite tidvatten en annen sak er utbyggnaderna på sjöbodarna dom er ju sällsynta her nere!

:yesnod:

Et ganske kjent sted.

Nord for Bergen........

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Her har jeg funnet et nytt historisk bilde, tatt av de kjente Anders Beer Wilse i 1902.

Bilde

lyfter denne igen Fenix!

har ingen aning, verkar litt bekant, av arkitekturen, tror jag vi er i Norge, möjligen veldi langt

nord i Bohuslän.....men håller mer på Vest-/Östfold

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...