olpi Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Strømstad (nord)?? Link to post
Gunga Din Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Din site bild Astor troer jag er Østre Bolærne S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Gunga Din skrev: Din site bild Astor troer jag er Østre Bolærne Kari skal i land for å få seg en matbit på Østre Bolærne. Helt riktig Gunga Din. Her er hele bildet: Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 tog det på nye bojjer o alle båtarne på andre sidan hade flaggen oppe gjestebåter......... o så var jag der två gånger i somras....fint ställe! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Sitat fint ställe! Se opp for skaubjønn. Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Ludde30 Svart 9.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2006 Krapyl skrev: Se opp for skaubjønn. Det er enda mer av det på Midtre og Vestre, Krapyl. If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
vanntrivsel Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 (redigert) Jeg har et par bilder som er ukjente. Kanskje noen her kan gi noe tips. Astor oppfordret meg til å ikke legge inn flere bilder og det skal jeg overholde. Legger derfor en link til www.(-- reference to evil site removed --) hvor dere kan se bildene fra en sørlandsby? og noen trebåter. http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=1708&st=180& Redigert 10.Januar.2006 av havgaaaaapet (see edit history) Link to post
Allan E Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Det første må være fra Kragerø. Innerst i blindtarmen. Link to post
Athene Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Tror Grace ligger i Sandspollen! Athene Link to post
Mouche Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 havgaaaaapet skrev: Jeg har et par bilder som er ukjente. Kanskje noen her kan gi noe tips. Astor oppfordret meg til å ikke legge inn flere bilder og det skal jeg overholde. Legger derfor en link til www.(-- reference to evil site removed --) hvor dere kan se bildene fra en sørlandsby? og noen trebåter. http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=1708&st=180& Det øverste bildet er fra Blindtarmen i Kragerø (ikke en sørlandsby), det andre er fra Kragstøtten, populært kalt Kragsstaven (var yndet plass for forelskede par) like ved Frognerseteren i Oslo, og det tredje er vel fra Nevlunghavn? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hulda Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Mouche skrev: Det øverste bildet er fra Blindtarmen i Kragerø (ikke en sørlandsby), det andre er fra Kragstøtten, populært kalt Kragsstaven (var yndet plass for forelskede par) like ved Frognerseteren i Oslo, og det tredje er vel fra Nevlunghavn? Det tredje er fra Havna, helt sikkert. Ellers så kan funksjonen av området ved Kragstøtten bekreftes, men ikke ett ord til Admiralen!!! Før hennes tid. Link to post
Astor Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 havgaaaaapet skrev: Jeg har et par bilder som er ukjente. Kanskje noen her kan gi noe tips. Astor oppfordret meg til å ikke legge inn flere bilder og det skal jeg overholde. Legger derfor en link til www.(-- reference to evil site removed --) hvor dere kan se bildene fra en sørlandsby? og noen trebåter. http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=1708&st=180& Du må ikke vri på det jeg skriver! Jeg skrev at det hadde vært fint om du kunne sette fotografens navn på bildet du legger ut. Det er skikk og bruk. Dette bør du overholde så lenge du benytter deg av andre fotografers bilder. Athene skrev: Tror Grace ligger i Sandspollen! Athene Helt riktig! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Astor skrev: En liten nyttårsnøtt: Kan ike se at noen har løst denne?! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vanntrivsel Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 (redigert) Sitat Nimbuster=Skjønner ikke helt hensikten med å kopiere inn gamle postkort fra Bergen her, men.....Passer bedre som "magefyll" på HG's sider Sitat Astor: Er enig i det Sitat Astor=Jeg skrev at det hadde vært fint om du kunne sette fotografens navn på bildet du legger ut Postkort navngir ikke fotografen . Kjente selskaper er Mittet , Normann , Aune osv. . Ikke at det betyr noe særlig, men de andre som legger bilder her får ikke den kommentaren . Redigert 10.Januar.2006 av havgaaaaapet (see edit history) Link to post
Fenix Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Her har jeg funnet et nytt historisk bilde, tatt av de kjente Anders Beer Wilse i 1902. Link to post
Fenix Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Astor skrev: Kan ike se at noen har løst denne?! Er vel fordi den er vanskelig, da? Det kan jo se litt nordnorsk ut, men jeg mener å ha sett noe sånt på Hvalerkanten også? Eller? Link to post
Gunga Din Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Fenix skrev: Er vel fordi den er vanskelig, da? Det kan jo se litt nordnorsk ut, men jeg mener å ha sett noe sånt på Hvalerkanten også? Eller?skulle tro att det er ute på vestlandet någonstans om man ser til dessa små flytbrygger..bör tydapå lite tidvatten en annen sak er utbyggnaderna på sjöbodarna dom er ju sällsynta her nere! S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Gunga Din skrev: skulle tro att det er ute på vestlandet någonstans om man ser til dessa små flytbrygger..bör tyda på lite tidvatten en annen sak er utbyggnaderna på sjöbodarna dom er ju sällsynta her nere! Et ganske kjent sted. Nord for Bergen........ Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Astor skrev: Et ganske kjent sted. Nord for Bergen........ Det kan minne litt om FLorø - men jeg har ikke vært der på sju-åtte år... Link to post
Lillefix Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 (redigert) Nord for Bergen........ Gulen fiskarbonde museum på Byrknesøy Redigert 10.Januar.2006 av Lillefix (see edit history) Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Astor Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Fenix skrev: Det kan minne litt om FLorø - men jeg har ikke vært der på sju-åtte år... Lenger nord Lillefix skrev: Nord for Bergen........ Gulen fiskarbonde museum på Byrknesøy Jeg må hjelpe litt til...... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
o.b.lix Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Fenix skrev: Her har jeg funnet et nytt historisk bilde, tatt av de kjente Anders Beer Wilse i 1902.Skyter fra hoften; er det Flekkefjord, var ikke Wilse fra de trakter? Link to post
Fenix Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 Wilse var nok fra Flekkefjord, men bodde mesteparten av sitt voksne liv i Kristiania. Bildene hans er fra hele landet - men jeg hensetter aldri bilder til denne "konkurransen" av steder dit jeg ikke har seilt selv... Link to post
Gunga Din Svart 10.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2006 jag tror det er Trondheim eller der omkring, Astor var der någonstans förra året...... S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 11.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2006 (redigert) Fenix skrev: Her har jeg funnet et nytt historisk bilde, tatt av de kjente Anders Beer Wilse i 1902. lyfter denne igen Fenix! har ingen aning, verkar litt bekant, av arkitekturen, tror jag vi er i Norge, möjligen veldi langt nord i Bohuslän.....men håller mer på Vest-/Östfold Redigert 11.Januar.2006 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn