Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Vi er definitivt i Norge denne gang. Mange kjenner dette stedet, til og med hjemmehavn for enkelte her.

Hei.

Selvfølgelig, det er jo fra min hjemmehavn Son! Og bildet er tatt 19. Juni 1902. Bildet ble tatt på Negativ s/h glass 16 x 21cm. Bildet er i eie av Norsk Folkemuseum.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og du har åpenbart funnet fram til den samme bildebasen som meg

Hei.

Jeg har nok det, lette svært. Og her kjenner nok mange som har kjørt gjennom Son seg igjen. Dette boldet er fra 1919.

Bilde

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Jeg har nok det, lette svært. Og her kjenner nok mange som har kjørt gjennom Son seg igjen. Dette boldet er fra 1919.

Bilde

Lars H.

Det er jo for j..... at denne kystperlen er i ferd med å bli bygd i hjel

Bilde

og det skal bli slik:

Bilde

Det kalles visst arkitektur. Omrent som å legge en borreplatform midt i Risør havn etter min mening

Jeg husker fortsatt meieriet inni kroken der det luktet surt - men de hadde verdens beste is i kjeks

Stedet er Bud mellom Molde og Averøy. Et vakkert lite sted hvor man kan finne en koslig havn.

Hei.

Her et bilde som dekker litt mer, med den samme båten litt til høyre på bildet.

Bilde

Og her en link til 5 web-kameraer fra Bud: http://budiromsdal.net/default.asp?forside=webcam

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...