mons Svart 22.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2006 Det ser ut som Askøybrua, med Florvågøy og Øyarodden i front. Men no er eg snublande nær at Astor-regelen slår inn. Blir den rekna frå heimehamn eller bustad? Hei! Hadde en trivelig opplevelse i sundet under broa for etpar år siden når vi kom sørover fra Harstad med den nye dykkerbåten. I havblikk ca kl 0200 kom vi sørover i ca 20 knop, og jeg studerte et møtende fartøy i radaren. Fikk se en liten flekk som lå midt i kursen til det møtende fartøyet, og nesten rett babord av meg. Satte på lyskasteren og så et rådyr på svøm. Båten som kom imot viste seg å være en redningsskøyte, og den måtte endre kurs for ikke å treffe rådyret. Et trivelig minne. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 22.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2006 (redigert) Hei Var på jobb igjen og tok et par bilder fra arbeidsplassen. De som er lokalkjente i den aktuelle delen av landet får klare seg med å angi hvor i bildet det største navigasjonshjelpemiddelet står. Lykke til Mons Redigering; Blir kanskje for vanskelig uten at jeg setter inn bildet ;-) Redigert 22.Januar.2006 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Oteren Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Hei Var på jobb igjen og tok et par bilder fra arbeidsplassen. De som er lokalkjente i den aktuelle delen av landet får klare seg med å angi hvor i bildet det største navigasjonshjelpemiddelet står. Lykke til Mons Det er vel helt i venstre billedkant, et av de største fyrene i sør..... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Det er vel helt i venstre billedkant, et av de største fyrene i sør.....Hmmmm.Ser ikke noe fyr i det hele tatt jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Hmmmm.Ser ikke noe fyr i det hele tatt jeg. Ikke jeg heller, men hvis det er den innseilingen jeg tror, må det være til venstre.....mons hadde en litt orginal spørsmålstilling til lokalkjente........ Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Ikke jeg heller, men hvis det er den innseilingen jeg tror, må det være til venstre.....mons hadde en litt orginal spørsmålstilling til lokalkjente........Akkurat, ja. Det var sånn det hang sammen..... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Får prøve en jeg og. Hvor er så dette? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Er det ikke mulvika det heter , ser vel brygga ved gammle Petter Pan ? Jo'a satser på det jeg .. Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Er det ikke mulvika det heter , ser vel brygga ved gammle Petter Pan ? Jo'a satser på det jeg .. Tine II Lurte på om jeg skulle klippet vekk brygga, men det er riktig det. Mulvika er stedet Er forresten litt is i fjorden mellom Langøya og Holmestrand Sitér dette innlegget Link to post
Haber Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Det er vel helt i venstre billedkant, et av de største fyrene i sør..... Ja, og sånn noenlunde midt på (høyde). Sitér dette innlegget 'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier "Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK Link to post
Astor Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Dette er en vrien en. Populær havn, alltid båter når været er godt. Et hint fra fotografen: I øverste høyre bildekant sees noen båter. Innerst der går leia sørover. (Den aller innerste leia) Nok et hint: Mellom Stavern og Horten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mons Svart 23.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2006 Hei Var på jobb igjen og tok et par bilder fra arbeidsplassen. De som er lokalkjente i den aktuelle delen av landet får klare seg med å angi hvor i bildet det største navigasjonshjelpemiddelet står. Lykke til Mons Helt riktig med det fyret midt på venstrekanten. Til de som ennå ikke vet hvor det er kan jeg opplyse at hadde bildet vært tatt med noe annet enn mobiltelefon, så ville en sett to fyr. I nattemørke eller med 30-40 meter mer overhøyde ville jeg sett det tredje fyret helt til høyre i bildet. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
REM Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 Et hint fra fotografen: I øverste høyre bildekant sees noen båter. Innerst der går leia sørover. (Den aller innerste leia) Nok et hint: Mellom Stavern og Horten. De i bakgrunnen, ligger de på Ildjernet? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Oteren Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 (redigert) Helt riktig med det fyret midt på venstrekanten. Til de som ennå ikke vet hvor det er kan jeg opplyse at hadde bildet vært tatt med noe annet enn mobiltelefon, så ville en sett to fyr. I nattemørke eller med 30-40 meter mer overhøyde ville jeg sett det tredje fyret helt til høyre i bildet. Mons Hvis du dreier mot venstre/ øst kommer en til denne uthavnen som grenser til Kvåsefjorden..... er omtalt i Havneforumet her inne: og været pleier å være slik her Hva er navnet på øya? Redigert 24.Januar.2006 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 Et hint fra fotografen: I øverste høyre bildekant sees noen båter. Innerst der går leia sørover. (Den aller innerste leia) Nok et hint: Mellom Stavern og Horten. Nok et hint: Mellom Stavern og Tønsberg. I alle dager da! Her har dere passert et 10-talls ganger, minst! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fenix Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 Nok et hint: Mellom Stavern og Tønsberg. I alle dager da! Her har dere passert et 10-talls ganger, minst! Røssesund? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 Røssesund? Lenger nord. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GeirFrode Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 Nok et hint: Mellom Stavern og Tønsberg. I alle dager da! Her har dere passert et 10-talls ganger, minst! Ren gjetting:Grindholmene i Vrengensundet??? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 Legger ut svaret da jeg skjønner at selv en svenske ikke hadde napp her. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 24.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2006 Legger ut svaret da jeg skjønner at selv en svenske ikke hadde napp her. Vel, jeg foreslo Ildjernet og det er jo rett rundt svingen. Forresten Astor, mener du at leia Sørover går på vestsida av Årøy Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sigurd Svart 25.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2006 Hovedleia går på øst-sida, men det er helt kurrant å gå på vestsida. Det er kjappere å gå på østsida da du må helt ned med farta gjennom hele Årøsundet. Vær forsiktig med de åpne propellene dine på det trangeste i sundet. Det stikker en sandbanke ganske langt ut fra Nøtterøy. Nordgående båter har en tendens til å "trykke" sydgående bortpå den grunna. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2006 Hovedleia går på øst-sida, men det er helt kurrant å gå på vestsida. Det er kjappere å gå på østsida da du må helt ned med farta gjennom hele Årøsundet. Vær forsiktig med de åpne propellene dine på det trangeste i sundet. Det stikker en sandbanke ganske langt ut fra Nøtterøy. Nordgående båter har en tendens til å "trykke" sydgående bortpå den grunna.Jeg ville aldrig våget meg på å gå på Vestsida. Blir skremt bare av å se på kartet. Dessuten, Østsida er ren og vid og uproblematisk. Spenning i tilværelsen finner jeg på annet hold. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ludde30 Svart 25.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2006 Da var det vel Ildverket (Ildeverket) du mente rem? Ildjernet ligger lenger inn i fjorden, tilhørende Akershus Ellers så er det, som Sigurd sier, helt uproblematisk å velge vestre lei bare man holder litt ut fra Nøtterøy, spesielt ved inngangen til Årøysund (sørfra). Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
goggen Svart 25.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2006 Hvis du dreier mot venstre/ øst kommer en til denne uthavnen som grenser til Kvåsefjorden..... er omtalt i Havneforumet her inne: Hva er navnet på øya? Kan det være Stokken og Vestre Randøya du har lagt inn bilde av? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
goggen Svart 25.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2006 Hei Var på jobb igjen og tok et par bilder fra arbeidsplassen. De som er lokalkjente i den aktuelle delen av landet får klare seg med å angi hvor i bildet det største navigasjonshjelpemiddelet står. Lykke til Mons Jeg er i ditt farvann kun en gang i året, men jeg får prøve med et svar alikevel.... Kan det være Østergapet vi ser? I såfall er bildet muligens tatt fra området Dvergsnes mot Dvergsøya med Flekkerøy i det fjerne? Da skulle du vel ha Oksøy fyr ut til venstre??? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.