Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Da var det vel Ildverket (Ildeverket) du mente rem? Ildjernet ligger lenger inn i fjorden, tilhørende Akershus :wink: Ellers så er det, som Sigurd sier, helt uproblematisk å velge vestre lei bare man holder litt ut fra Nøtterøy, spesielt ved inngangen til Årøysund (sørfra).

Stemmer, Ildverket var det. Ligger vel litt lenger Sør av Årøy så vidt jeg husker. Koselig sted, men litt slitt kanskje. Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vel, jeg foreslo Ildjernet og det er jo rett rundt svingen. Forresten Astor, mener du at leia Sørover går på vestsida av Årøy

Jeg skrev leia sydover. Ikke hovedleia men den fine leia som går gjennom Årøsundet.

På fine sommerdager er det nesten kø gjennom det idylliske sundet.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg er i ditt farvann kun en gang i året, men jeg får prøve med et svar alikevel.... Kan det være Østergapet vi ser? I såfall er bildet muligens tatt fra området Dvergsnes mot Dvergsøya med Flekkerøy i det fjerne? Da skulle du vel ha Oksøy fyr ut til venstre??? :crazy:

Stemmer

Står i toppen av en kran i Fidjeåsen og fotograferer over østre innseiling til Kristiansand.

Midt i bildet ligger vestergapet med Flekkerøya til venstre.

Oksøy fyr helt til venstre i bildet (vises ikke pga kvaliteten). Songvår fyr kan skimtes som en liten hvit flekk på toppen helt midt i bildet, og Ryvingen ligger bak fjellet til høyre. Ser lyset derfra hvis det er bittelitt dis i lufta i mørke.

Mons

Mons

:sailing:

Ser at tråden - "Hvor er dette kjente stedet?", som jeg startet, ser ut til å nå uante høyder

mht antall innlegg og bildelinker - fra nær og fjern.

:yesnod:

:flag:

Drister meg derfor til å "strekke" tråden en smule, fra BILDE til FILM.

Sterkt kvalitetsredusert/komprimert "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten -2005" - med vakker musikk - kan kanskje sette din "båtsommer-lengsel" i sving.......?

Snart er den her igjen - Våren og deretter Sommeren......

Filmsnutten er på ca. 6 minutter.

Fila er redusert til 4,5 MB og kan åpnes eller lastes ned HER.

Ser at tråden - "Hvor er dette kjente stedet?", som jeg startet,

ser ut til å nå uante høyder mht antall innlegg og bildelinker -

fra nær og fjern. Utrolig hvor temaet i linken "tok laus"...

Drister meg nå til å forsøke å "strekke mediet" en smule - fra BILDE til F I L M.

Sterkt kvalitetsredusert/komprimert "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten -2005" -

med vakker musikk -

kan kanskje sette "båtsommer-lengselen" i sving.......?

Snart er den jo her igjen, våren

og deretter, sommeren......

Mitt lille filmsnutt-bidrag er på ca. 6-7 minutter.

Fila er redusert i størrelse - til ca 4,5 MB og

kan åpnes eller lastes ned HER

Redigert av jma001 (see edit history)

Jeg ser at mer enn 40 har vært inne, de fleste har vel prøvd å laste ned filmen. Nå får vi beskjed om at den er lastet ned så mange ganger at dagens kvote er oppbrukt. Skulle ønske det fantes en tilsvarende begresning på TV'en i peisestuen (der tenåringene holder seg)

Se bort fra mitt forsøk på å dele filmgleder med dere i første innlegget i denne tråden!

Prøver på nytt nedenfor:

Drister meg nå til å forsøke å "strekke mediet" en smule - fra BILDE til F I L M.

med vakker musikk -

kan lastes ned ved å høyreklikke HER

Se bort fra mitt forsøk på å dele filmgleder med dere i forrige innlegg!

Prøver på nytt nedenfor:

med vakker musikk -

kan lastes ned ved å høyreklikke HER

Flott film fra en herlig landsdel! Og ja, lengselen ble ikke det spor mindre av denne! :crying:

Takk for at du delte denne fine opplevelsen med oss!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Fin film, men jeg tror kanskje du har redusert vel mye i størrelse. Skal jeg være ærlig: Detaljgraden minner om mitt eget gangsyn før jeg får på meg linsene. Og gangsynet mitt er dårlig. Hvis du ikke har mulighet til å legge ut større filer, all respekt for at du legger ut det som er mulig. Men har du plass, skulle jeg meget gjerne sett en versjon som er litt mindre redusert i kvalitet. Takk for titten!

Fin film, men jeg tror kanskje du har redusert vel mye i størrelse. Hvis du ikke har mulighet til å legge ut større filer, all respekt for at du legger ut det som er mulig.

Men har du plass, skulle jeg meget gjerne sett en versjon som er litt mindre redusert i kvalitet. Takk for titten!

Ja, takk i like måte!

Dersom du virkelig har tid til å laste ned en kvalitetsversjon av samme filmen -

på hele 24000kBytes, så gjerne for meg.

En smule reklame for Nord-Norge, som kanskje setter lengselen i gang

hos noen og enhver av oss.

Men husk at fila er stor, før du evt. høyreklikker HER og laster ned.

God fornøyelse!

Flott film! Jeg så at du ihvertfall var innom bl.a. Nusfjord, Svolvær, tror det var Storvågar utenfor Kabelvåg, Trollfjorden, Tromsø og regner med at det var noen av vesterålsbruene dere passerte under.

Det var vel disse stedene jeg gjenkjente i farten. Flotte bilder fra en nyyydelig landsdel :yesnod:

Mvh en lofoting som bor sørpå :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...