REM Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 (redigert) Da var det vel Ildverket (Ildeverket) du mente rem? Ildjernet ligger lenger inn i fjorden, tilhørende Akershus Ellers så er det, som Sigurd sier, helt uproblematisk å velge vestre lei bare man holder litt ut fra Nøtterøy, spesielt ved inngangen til Årøysund (sørfra).Stemmer, Ildverket var det. Ligger vel litt lenger Sør av Årøy så vidt jeg husker. Koselig sted, men litt slitt kanskje. Redigert 25.Januar.2006 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Oteren Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 Kan det være Stokken og Vestre Randøya du har lagt inn bilde av? Nærme men må noe østover, mellom Stokken og Kvåsefjorden ligger.....? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 Nærme men må noe østover, mellom Stokken og Kvåsefjorden ligger.....? Da kan det kanskje være Torsøya?? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Oteren Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 Da kan det kanskje være Torsøya?? Helt korrekt! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 Vel, jeg foreslo Ildjernet og det er jo rett rundt svingen. Forresten Astor, mener du at leia Sørover går på vestsida av Årøy Jeg skrev leia sydover. Ikke hovedleia men den fine leia som går gjennom Årøsundet. På fine sommerdager er det nesten kø gjennom det idylliske sundet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mons Svart 25.Januar.2006 Del på Facebook Svart 25.Januar.2006 Jeg er i ditt farvann kun en gang i året, men jeg får prøve med et svar alikevel.... Kan det være Østergapet vi ser? I såfall er bildet muligens tatt fra området Dvergsnes mot Dvergsøya med Flekkerøy i det fjerne? Da skulle du vel ha Oksøy fyr ut til venstre??? Stemmer Står i toppen av en kran i Fidjeåsen og fotograferer over østre innseiling til Kristiansand. Midt i bildet ligger vestergapet med Flekkerøya til venstre. Oksøy fyr helt til venstre i bildet (vises ikke pga kvaliteten). Songvår fyr kan skimtes som en liten hvit flekk på toppen helt midt i bildet, og Ryvingen ligger bak fjellet til høyre. Ser lyset derfra hvis det er bittelitt dis i lufta i mørke. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
jma001 Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Ser at tråden - "Hvor er dette kjente stedet?", som jeg startet, ser ut til å nå uante høyder mht antall innlegg og bildelinker - fra nær og fjern. Drister meg derfor til å "strekke" tråden en smule, fra BILDE til FILM. Sterkt kvalitetsredusert/komprimert "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten -2005" - med vakker musikk - kan kanskje sette din "båtsommer-lengsel" i sving.......? Snart er den her igjen - Våren og deretter Sommeren...... Filmsnutten er på ca. 6 minutter. Fila er redusert til 4,5 MB og kan åpnes eller lastes ned HER. Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 (redigert) Ser at tråden - "Hvor er dette kjente stedet?", som jeg startet, ser ut til å nå uante høyder mht antall innlegg og bildelinker - fra nær og fjern. Utrolig hvor temaet i linken "tok laus"... Drister meg nå til å forsøke å "strekke mediet" en smule - fra BILDE til F I L M. Sterkt kvalitetsredusert/komprimert "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten -2005" - med vakker musikk - kan kanskje sette "båtsommer-lengselen" i sving.......? Snart er den jo her igjen, våren og deretter, sommeren...... Mitt lille filmsnutt-bidrag er på ca. 6-7 minutter. Fila er redusert i størrelse - til ca 4,5 MB og kan åpnes eller lastes ned HER Redigert 29.Januar.2006 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Jeg ser at mer enn 40 har vært inne, de fleste har vel prøvd å laste ned filmen. Nå får vi beskjed om at den er lastet ned så mange ganger at dagens kvote er oppbrukt. Skulle ønske det fantes en tilsvarende begresning på TV'en i peisestuen (der tenåringene holder seg) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
jma001 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 (redigert) Jeg ser at mer enn 40 har vært inne, de fleste har vel prøvd å laste ned filmen. Nå får vi beskjed om at den er lastet ned så mange ganger at dagens kvote er oppbrukt. Skulle ønske det fantes en tilsvarende begresning på TV'en i peisestuen (der tenåringene holder seg)Se bort fra mitt forsøk på å dele filmgleder med dere i første innlegget i denne tråden! Prøver på nytt nedenfor: Ser at tråden - "Hvor er dette kjente stedet?", som jeg startet, ser ut til å nå uante høyder mht antall innlegg og bildelinker - fra nær og fjern. Utrolig hvor temaet i linken "tok laus"... Drister meg nå til å forsøke å "strekke mediet" en smule - fra BILDE til F I L M. Sterkt kvalitetsredusert/komprimert "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten -2005" - med vakker musikk - kan kanskje sette "båtsommer-lengselen" i sving.......? Snart er den jo her igjen, våren og deretter, sommeren...... Mitt lille filmsnutt-bidrag er på ca. 6-7 minutter. Fila er redusert i størrelse - til ca 4,5 MB og kan lastes ned ved å høyreklikke HER Redigert 30.Januar.2006 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Se bort fra mitt forsøk på å dele filmgleder med dere i forrige innlegg! Prøver på nytt nedenfor: Ser at tråden - "Hvor er dette kjente stedet?", som jeg startet, ser ut til å nå uante høyder mht antall innlegg og bildelinker - fra nær og fjern. Utrolig hvor temaet i linken "tok laus"... Drister meg nå til å forsøke å "strekke mediet" en smule - fra BILDE til F I L M. Sterkt kvalitetsredusert/komprimert "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten -2005" - med vakker musikk - kan kanskje sette "båtsommer-lengselen" i sving.......? Snart er den jo her igjen, våren og deretter, sommeren...... Mitt lille filmsnutt-bidrag er på ca. 6-7 minutter. Fila er redusert i størrelse - til ca 4,5 MB og kan lastes ned ved å høyreklikke HER Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Flott film fra en herlig landsdel! Og ja, lengselen ble ikke det spor mindre av denne! :crying: Takk for at du delte denne fine opplevelsen med oss! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
JanS/EIR Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Dette var kjempefint, jma001! Flott natur, flott vær og fin musikk! Ååååå vi gleder oss til sommeren. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
nb 870 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Det var godt å se noen bilder fra nord Norge!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Fin film, men jeg tror kanskje du har redusert vel mye i størrelse. Skal jeg være ærlig: Detaljgraden minner om mitt eget gangsyn før jeg får på meg linsene. Og gangsynet mitt er dårlig. Hvis du ikke har mulighet til å legge ut større filer, all respekt for at du legger ut det som er mulig. Men har du plass, skulle jeg meget gjerne sett en versjon som er litt mindre redusert i kvalitet. Takk for titten! Sitér dette innlegget Link to post
Jan Rune Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Artig film og fin musikk. Hvem spiller? Sitér dette innlegget Jan Rune Link to post
jma001 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 (redigert) Fin film, men jeg tror kanskje du har redusert vel mye i størrelse. Hvis du ikke har mulighet til å legge ut større filer, all respekt for at du legger ut det som er mulig. Men har du plass, skulle jeg meget gjerne sett en versjon som er litt mindre redusert i kvalitet. Takk for titten! Ja, takk i like måte! Dersom du virkelig har tid til å laste ned en kvalitetsversjon av samme filmen - på hele 24000kBytes, så gjerne for meg. En smule reklame for Nord-Norge, som kanskje setter lengselen i gang hos noen og enhver av oss. Men husk at fila er stor, før du evt. høyreklikker HER og laster ned. God fornøyelse! Redigert 30.Januar.2006 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Flott film! Jeg så at du ihvertfall var innom bl.a. Nusfjord, Svolvær, tror det var Storvågar utenfor Kabelvåg, Trollfjorden, Tromsø og regner med at det var noen av vesterålsbruene dere passerte under. Det var vel disse stedene jeg gjenkjente i farten. Flotte bilder fra en nyyydelig landsdel Mvh en lofoting som bor sørpå Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Artig film og fin musikk. Hvem spiller? 1. "I will Always Love You" m/Hank Marvin & The Shadows 2. "Summertime" m/ Chet Atkins Du likte musikken og - skjønner jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
Jan Rune Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Flott film med en betydelig bedre kvalitet nå. Tok ca. 45 sek. å laste ned. Og så kunne jeg lese hvem som laget musikken.... Sitér dette innlegget Jan Rune Link to post
Jan Rune Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 1. "I will Always Love You" m/Hank Marvin & The Shadows 2. "Summertime" m/ Chet Atkins Du likte musikken og - skjønner jeg.... Sitér dette innlegget Jan Rune Link to post
jma001 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Glede fra "vikers": " Flott film fra en herlig landsdel! Og ja, lengselen ble ikke det spor mindre av denne! Takk for at du delte denne fine opplevelsen med oss! " Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Glede fra Jan S / my Gyra: " Dette var kjempefint, jma001! Flott natur, flott vær og fin musikk! Ååååå vi gleder oss til sommeren. mvh JanS " Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Hei. Herlig med noen fine sommerbilder i god kvalitet som lot seg laste ned på ca. 4 sek! (Greit med 3000/300 bredbånd) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jma001 Svart 30.Januar.2006 Del på Facebook Svart 30.Januar.2006 Glede fra nb 870: " Det var godt å se noen bilder fra nord Norge!!!!!!!! " Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.