Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

...bildet med fyrlykt på bilde 1

Godøy/Alnes? Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Dette er Høgstein fyr hvis jeg ikke husker feil.

Hogstein ligger sør/øst på Godøy.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • 2 uker senere...

åsgårdstrand diesel?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Noen som kjenner seg igjen??

Javisst. Nå kjenner jeg meg igjen. Horten selvfølgelig

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Javisst. Nå kjenner jeg meg igjen. Horten selvfølgelig

:smiley: Jepp. Det stemmer. Det var ikke vanskeligere. Men bildet er fra 1992. Det var vel det året gjestehavnen åpnet, såvidt jeg kan huske. Er ikke 100 % sikker på det, men det var i hvertfall i den spede starten på havnen. Det har blitt gjort mange forandringer der siden dette bildet ble tatt.

Dessuten er det tatt grytidlig en morgen. Så lyset kan virke litt spesielt.

Hvor er dette da ?

Kapp

ad. planlegging:

Ja, den og ikke minst hele den kunstige moloen/bølgedemperen. Den er jo helt fraværende på bildet. Havnen var ikke særlig rolig i sønnavind før denne ble anlagt. Det svellet en del der da.

+ alle bøyene, og muligens en brygge til tror jeg.

da må det være Nes

ad. planlegging:

att dette er en 'bit bortom Skagen' ser alle men hvor?

(även om ni ikke varit her så kansje ni känner igjen den her lilla ön!)

under vattenytan er den bare 4m i diameter, o havet tär, så förr eller senare kommer den att falle!

Bilde

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...