Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Det holder karer :cheers: Men hvor er dette da ? Jeg har lurt på det i over 30 år.

Venter i spenning om noen kan fortelle noe om bildet. Signert av en Carl Moe hvem nå det var.

Carl Moe (1889-1942)

Er det en ekte Carl Moe, kan det fort være verdt noen kroner. Ingen Rembrandt, men allikevel.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Carl Moe (1889-1942)

Er det en ekte Carl Moe, kan det fort være verdt noen kroner. Ingen Rembrandt, men allikevel.

Takker at-le for handstrekningen. Og deg rem, som har satt igang en etterforskning med opplysningen din. Bilde er signert Carl Moe noe man også kan klare å tolke fra innlegget. Tidspunktet du nevner er interessant. Hvor han tok motivene fra er noe usikkert, men ifølge mottaker av bilde, så var personen Moe i Stavanger og overlot bilde til min kones morfar som "betaling" for en vennetjeneste - muligens før krigens utbrudd. Han, morfaren, mente bestemt at Carl Moe var nordfra et sted.

mvh jawik, som venter i spenning, på at noen kan klare å finne stedet motivet er fra.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Kan fjellet på måleriet vera Lihesten i Hyllestad, Ytre Sogn?

Har også selv vært inne på tanken at motivet kan være fra sør-vestlandet.

Fjell minner meg likner som trollfjord, men naken fjell?? :confused:

At-le :blush:

Ligner vel ikke akkurat trollfjord. :smiley:

Noen som har fotto fra disse stedene ?

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Nei for all del. Her fra Vanylven blir nok dere betraktet som sør.java script:add_smilie(":lol:","smid_20") I hvertfall sør om Stadt. Mine tanker om temaet var nok ikke myntet på Sogn o.l. :wink:

Skaff et foto fra andresiden. Eller må jeg vente til vi paserer område ?

Ser ut som ei jekte - tror jeg det heter. Båt til venstre i bilde er en stimbåt. En annen ting som slår meg er om det var vanlig med å bygge hus på perler av stein norpå. Har sett det her på norvestlandet, men kan ikke erindre noe norfra.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...