Jawik Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Det holder karer Men hvor er dette da ? Jeg har lurt på det i over 30 år. Venter i spenning om noen kan fortelle noe om bildet. Signert av en Carl Moe hvem nå det var. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
REM Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Det holder karer Men hvor er dette da ? Jeg har lurt på det i over 30 år. Venter i spenning om noen kan fortelle noe om bildet. Signert av en Carl Moe hvem nå det var. Carl Moe (1889-1942)Er det en ekte Carl Moe, kan det fort være verdt noen kroner. Ingen Rembrandt, men allikevel. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jawik Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 Carl Moe (1889-1942) Er det en ekte Carl Moe, kan det fort være verdt noen kroner. Ingen Rembrandt, men allikevel. Takker at-le for handstrekningen. Og deg rem, som har satt igang en etterforskning med opplysningen din. Bilde er signert Carl Moe noe man også kan klare å tolke fra innlegget. Tidspunktet du nevner er interessant. Hvor han tok motivene fra er noe usikkert, men ifølge mottaker av bilde, så var personen Moe i Stavanger og overlot bilde til min kones morfar som "betaling" for en vennetjeneste - muligens før krigens utbrudd. Han, morfaren, mente bestemt at Carl Moe var nordfra et sted. mvh jawik, som venter i spenning, på at noen kan klare å finne stedet motivet er fra. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
JanB Svart 16.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2006 (redigert) Kan fjellet på måleriet vera Lihesten i Hyllestad, Ytre Sogn? Redigert 16.Mars.2006 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
At-le Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Fjell minner meg likner som trollfjord, men naken fjell?? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Kan fjellet på måleriet vera Lihesten i Hyllestad, Ytre Sogn?Har også selv vært inne på tanken at motivet kan være fra sør-vestlandet. Fjell minner meg likner som trollfjord, men naken fjell?? At-le Ligner vel ikke akkurat trollfjord. Noen som har fotto fra disse stedene ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
JanB Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Har også selv vært inne på tanken at motivet kan være fra sør-vestlandet. Vel, nå vil vel ikkje sogningar definera seg som SØR-vestlendingar... Her er eit bilde av Lihesten (men måleriet må evt. vera frå andre sida). Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Jawik Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Nei for all del. Her fra Vanylven blir nok dere betraktet som sør.java script:add_smilie("","smid_20") I hvertfall sør om Stadt. Mine tanker om temaet var nok ikke myntet på Sogn o.l. Skaff et foto fra andresiden. Eller må jeg vente til vi paserer område ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
At-le Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Lurer om båten er type fra norland? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Ser ut som ei jekte - tror jeg det heter. Båt til venstre i bilde er en stimbåt. En annen ting som slår meg er om det var vanlig med å bygge hus på perler av stein norpå. Har sett det her på norvestlandet, men kan ikke erindre noe norfra. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
At-le Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Ser ut som ei jekte - tror jeg det heter. Båt til venstre i bilde er en stimbåt. En annen ting som slår meg er om det var vanlig med å bygge hus på perler av stein norpå. Har sett det her på norvestlandet, men kan ikke erindre noe norfra. Ja det stemmer ikke nordland-båt. Enig med deg...... At-le Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 17.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2006 Ikke noe å være lei seg for. Vi kan alle ta feil og takk og pris for det. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Krapyl Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Mellom rykende Volvoer, råte, GPS-interfacing og snøbyger, så spør jeg: 1. Hva heter dette stedet? 2. Hvor hører båten hjemme? Tomils regel i spill. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
SiA Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 1.Tønsberg? 2.Tjøme? Mvh; Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 (redigert) Det ble bygget to svingbroer i sundet mellom Tønsberg og Nøtterøy på 1800-tallet, den første var ferdig 1871, den andre på nittitallet. Det er nok der, tenker jeg... Redigert 4.April.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 (redigert) håller med Sia o Fenix kanalbru i Tönsberg V34TM = Vestfold 34 Tjöme ?? bild 1508 på http://www.samlerborsen.no/arkiv2.asp?canr...126/05&hoved=14 Redigert 4.April.2006 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 (redigert) D/S "Norway" passerer den nyutgravde kanal og åpning av den nye bro, 15. mai 1896. Redigert 4.April.2006 av Fenix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 At det er en Tjømling med kursen riktig satt, det vil si tilbake til Tjøme, kan vi enes om. Men jeg er i mitt vanlige grinete humør og ber om mer presisjon i svar på hva stedet heter. Jeg minner om tomilsregel. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Det heter "Stenen kanal". Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Se det ja. Stenskanalen eller eldre, kanalen Stenen. Området til høyre i bildet heter jo Stensarmen. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Fenix Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Utrolig hva man kan finne på Google.... Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Barney Google. With the goo-goo-googly eyes. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 kanalen stenen.... legg merke til 'reber bane' dagens Scanrope på en karte fra 1870 men tilbake til båten o den 'grinete' Krapylen V34TM Vestfold 34 TjöMe eller Vestfold 34 Tjöme Mågerö vad står beteckningen för! både svenske o danske fiskebåtar har Begynnelse o slutbokstav i beteckningen ex GG,SD,FN hur er det med de norske? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 GG,SD,FN GG = Göteborg. SD = Strömstad. FN = Frederikshavn. V34TM er ganske riktig Vestfold-34-Tjøme. Fylke-nummer-hjemkommune. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
jma001 Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Her kan du styre og zoome med web-kameraet ved å bruke din web-browser som "remote-kontroll". På den måten kan du se Tromsø og omegn fra fugleperspektiv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.