Krapyl Svart 18.April.2006 Link til dette innlegget Svart 18.April.2006 Er vi på Fornebulandet/Snarøya Nei. Brua forbinder to øyer. I vår tid skifter sundet navn der fotografen står. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Krapyl Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Merkelig at ingen ser hvor dette er. Flere medlemmer her har garantert fartet mye gjennom dette sundet. Hadde fotografen snudd seg til venstre, kunne han nådd flere medlemmers faste fortøyningsplass med et velrettet driverslag. Vi vet at det i sin tid het Hundsundet. I dag skifter det navn der fotografen står. Vi vet at det har noe med fe å gjøre, og god livskvalitet. Og vi vet broen forbinder to øyer. Og ikke minst, mange ihuga regattaseiler har passert over dette sundet. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Blue_Dragon Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Ligna litt på inngangen til Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 OK, Krapyl - det blir litt gjetting. Men siden Hundsundet er nevnt, og likeså dette med fe & buskap. Er det Oksenøya du tenker på? Ronald Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Kjeholmen ????? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Nei, nei, nei. Det har vært organisert handel i bakgrunnen siden 871. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
ok67 Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Du sier: Og ikke minst, mange ihuga regattaseiler har passert over dette sundet.Du mener da over og ikke gjennom ? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Og ikke minst, mange ihuga regattaseiler har passert over dette sundet.På vei til Fjærholmen ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Nei, nei, nei. Det har vært organisert handel i bakgrunnen siden 871. Hm...nå blir jeg litt mer nysjerring...Såvidt jeg vet er det ikke mange steder i Norge sm hadde sivilisert handel på denne tiden. Men Tønsberg er jo et av de stedene. Men jeg kommer ikke på sund eller steder i farta med navn koblet til fe og god livskvalitet. Kanskje noen andre er mer lokalkjent og kommer på noe fornuftig i kjølevannet av stikkordet Tønsberg? Er jeg på sporet, Krapyl? R. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Hm. Tønsberg har vel offisielt 871 som år for bystatus. Dersom Tønsberg ses i bakgrunnen kan det være sundet mellom Nøtterøy og Føynland? Ytterst på Føynland ligger i alle fall Kalvetangen - som vel er det nærmeste buskap jeg kommer i området.... Dersom det er riktig er det muligens det som nå heter Øhre bru vi ser med Øhrebukta inn til venstre? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 .....og Ekenessundet bak fotografen. Jeg tror goggen har rett. Nå får vi bare vente til Krapyl våkner og vi får rett eller nye hint.. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Krapyl Svart 21.April.2006 Link til dette innlegget Svart 21.April.2006 Joda, man kom i mål. Selv om jeg en stund lurte på om jeg var helt på jordet og ikke ante hva jeg hadde lagt ut. Hundsundet skilte Feéy og Niotaréy. Slik Ekenessundet idag skiller Foynland og Nøtterøy. Sundet skifter navn til Nesbryggsundet omtrent der fotografen står. Navnet Foynland skriver seg fra fe/buskap og har ingenting med hvalfangeren Foyn å gjøre. Navnet Niotaréy skriver seg vistnok fra ordet nyte. Og det er ganske riktig Træla og Tønsberg i bakgrunnen. Ganske mange regattaseilere har passert over her på vei til Fjærholmen. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
jma001 Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Vakkert dette og, men hvor? Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Vakkert dette og, men hvor? Dette er Nusfjord. Der har jeg vært, faktisk. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Vakkert! Får meg til å se enda mer frem til sommerens Nord-Norge-tur, selv om det blir med bil! Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Denne tråden er jo full av nordnorge-markedsføring!!!! Enda værre: Det ser ut til å virke!!! Vakkert!!! Litt OT: Finnes det noen gode bøker med havnebeskrivelser for nordnorge? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Hei. Dette bildet tok jeg lørdag og det er ikke fra Nordnorge, men hva er dette typiske vårmotivet? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Må vel være en Blåveis Lars? Bra macro du har forresten. Det klarer ikke jeg med mitt kamera. Speilrefleks? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sigurd Svart 23.April.2006 Link til dette innlegget Svart 23.April.2006 Vakkert! Får meg til å se enda mer frem til sommerens Nord-Norge-tur, selv om det blir med bil!Husk å legge inn RV17 i ruta. http://www.rv17.noMed fare for å få pepper fra mange vil jeg alikevel påstå at Nordlandskysten er den desidert vakreste kyststripa vi har. Det blir selvfølgelig subjektivt, men jeg har sett hele kysten fra Iddefjorden til Grense Jakobselv fra båt, og Nordland vil alltid stå for meg som helt uten konkurranse! Vi hiver oss i bilen så fort hekkbølgene og stresset begynner å bygge seg opp i Oslofjorden i sommer. Skal se om jeg ikke får klistra opp en baatplassen logo i bakvinduet. Kanskje vi ses. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Med fare for å få pepper fra mange vil jeg alikevel påstå at Nordlandskysten er den desidert vakreste kyststripa vi har. Selv om jeg er født, oppvokst og bor på Østlandet vil jeg bare si til dette: Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Baywatch Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Husk å legge inn RV17 i ruta. http://www.rv17.no Kanskje vi ses. Ja, jeg ser for meg at E6 er temmelig ensformig og langdryg, så forslaget ditt frister Vi reiser til Harstad-distriktet i uke 26-28 med avstikker til Lofoten, der vi skal ha en helg hos "Lofotdykk", så får vi sett hva som skjuler seg under vannspeilet også. Skal visst være fantastisk sikt og masse liv! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.April.2006 Link til dette innlegget Svart 24.April.2006 Må vel være en Blåveis Lars? Bra macro du har forresten. Det klarer ikke jeg med mitt kamera. Speilrefleks? Hei. Helt riktig, det er selve støvbærerne på en blåveis. Jeg tok bildet på Kommersøy i helgen mellom snøhauger da vi var på årets første overnattingstur. Bildet er faktisk ikke tatt med macro, men med et Canon EOS 350d digitalt speilrefleks på 30cm avstand. Objektivet er det standard zoomobjektivet på 18-55mm som fulgte med i pakken. Men med 8Mpx går det altså fint å forstørre opp et lite utsnitt. Her er selve hovedbildet (allerede beskåret en god del) som altså egentlig var på 3456x2304px. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enjoy Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Hvor er dette stedet? Noen har sikker ligget her å ventet på bedre vær, (som oss på bilde). Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Hei. Kan det være Langesund? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Amorosa Svart 27.April.2006 Link til dette innlegget Svart 27.April.2006 Ser mer ut som Danmark....... Østerbyhavn på Læsø?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.