Bitteliten Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Ny oppgave - et sted mange, er innom hver sommer. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Ser kjent ut Bitteliten, men klarer ikke å se hvor det er. På vestfoldsiden ved Tøsnberg kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Er det Torger søya i bakgrunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Ser kjent ut Bitteliten, Ja, det er et kjent sted på mange måter. Men dere er ikke i nærheten engang. Utover rett landsdel da. Karakteristikken på fyret er OC (1) 6S Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Larkollen? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Litt på siden, men hvor er det blitt av "billdeopplasting" som sto øverst på siden? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Ingar har tatt den bort fordi han ville rydde litt i menyene. Derfor er det nå kun bildeopplasting i bunnen av nytt innlegg. et alternativ er å bokmerke opplastingssiden selv på egen PC Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Larkollen? Ligger ikke du innenfor kjentmannsgrensen da Hulda Larkollen stemmer - tatt fra havna ved Støtvig hotell. Sist jeg var der var på Russeballet for et par hundre år siden Øya i bakgrunnen er Eldøya. Ei fin uthavn å ligge på svai i. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Tar en lett en da. Her har i hvertfall mange fortøyd, men natt til lørdag (i går) lå det bare oss og en P33 (eldre) der: Hvor er det: Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Tar en lett en da. He-he... Den var lett ja. Skal vente med å si noe. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Har ikke vært der men kan gjette på Hankø? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 (redigert) Jeg har vært der, og det er ikke Hankø, men nærme. Jeg kan ikke huske hva det heter. Er det noe med Gris.... ? Gerhard Redigert 24.September.2006 av Gerhard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 (redigert) Lang tur i helga Olpi Redigert 24.September.2006 av elise (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 (redigert) Hei! Nei, den ble kort da fruen måtte jobbe på lørdag. Ikke mange sjeler å se der ute, men fint hadde vi det. Så at båten deres var ute da vi kom inn på lørdag. Til Gerhard: Ikke gris.. , men du kan jo gjete en gang til... Redigert 24.September.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Jeg kjeder meg noe voldsomt, så jeg spør: Denne bygningen har vel mange av oss brukt til sjømerke. Hva heter den? En nærliggende by har en hovedgate som har har opphavet til sitt navn fra samme kilde som bygningen. Hva heter byen? Hej Mulligan det der er 'den til sandade kirken' eller Sankt Laurentius kirke byen heter Skagen.......... (40M dit så jag faller vel utanför Astorregeln! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Joda Gunga Din. Det er Sct. Laurentii kirke og hovedgaten i Skagen heter Sct. Laurentii vej. Det lå også en St. Laurenti kirke i Tønsberg. Og forøvrig, for ikke så lenge siden hadde vi Laurentiusdagen, 10/8. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Tar en lett en da. Her har i hvertfall mange fortøyd, men natt til lørdag (i går) lå det bare oss og en P33 (eldre) der: Hvor er det: ..... kilen heter det. Rett på innsida av Fanterenna. Skjeberg var det ikke det? Et kjempefint sted vi har vært flere ganger. har også fundert på å bakke inn i Mærrapanna, men tar det ikke mye der på S vind? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Vi har vært i Merrapanna flere ganger, og har alltid ligget longside med baugen mot nord. Vi har aldri hatt problemer med vinden der, uansett vær. Vi har ligget 3 båter utenpå hverandre der inne i "sprekken", og det har gått fint. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Fortøyer dere bare i boltene eller bruker dere anker også? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Joda Gunga Din. Det er Sct. Laurentii kirke og hovedgaten i Skagen heter Sct. Laurentii vej. Det lå også en St. Laurenti kirke i Tønsberg.Og forøvrig, for ikke så lenge siden hadde vi Laurentiusdagen, 10/8. då lärde jag mig noe nytt idag oxo.......... eftersom jag er ofte i Tönsberg blev det lite googlande...... Tønsberg tok seg opp igjen ved 1700-tallet og ble et viktig senter for norsk sjøfart og hvalfangst. De to siste middelaldrerkirkene som hadde overlevd bybrannen, Lavranskirken (St.Laurentii kirke) og Mariakirken (Vor Frue Kirke), ble revet i henholdsvis 1811-1814 og 1866. Den nåværende domkirken, Tønsberg domkirke, ble bygget i 1858 på gamle Lavranskirkens plass. BP er bra til mye Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
olpi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Det er riktig at kilen heter Slevikkilen, men der vi ligger heter det Gjetøya. Mærrpanna er lenger ut (mot fjorden) der man runder rundt når man kommer fra Hankø. Mellom mærrapanna og Gjetøya ligger også en liten holme. I bukta inn der kan man ligge. En del ligger longside mot Gjetøya der, men der ikke plass til mange. Jeg ligger sjelden der. På Gjetøya er det et fint turområde. Det er også landfast (en liten gangbro over). Det var opprinnelig seilforeningen som satte opp brygga der etter det jeg har hørt. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 det var den tilsandade kirken...........men det finnes ett 'tilsanded fyr oxo' Hvor er dette Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Rubjerg Knude. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 Mellom mærrapanna og Gjetøya ligger også en liten holme. I bukta inn der kan man ligge. Holmen mellom Gjetøya og Mærrapanna heter Teineholmen. Det går an å ligge på begge sider av den. Men det vestre sundet egner seg nok best for større båter, siden det er noe mere åpent der. I det trange sundet i øst er det nok ikke plass til mere enn en 3-4 båter. Men det er bedre plass inni der enn man tror. Bare vær obs på at det grunner fort opp rett innenfor der boltene står. Jeg har gått inn der mens det har ligget en ca 40 foter inntil Gjetøya, og snudd helt rundt for å ligge inntil Teineholmen. Men det skal godt gjøres å klare det uten baugpropell. Det var ikke stort bredere enn akkurat lengden på båten min inkl jolla i daviterne da, + 1-2m å gå på kanskje. Hvis det var så mye.. Det var temmelig trangt ihvertfall, var nesten ikke mulig å manøvrere ved hjelp av bare motoren og roret. Blåser det vind rett fra sør, kan det ta litt inni der, men dreier den bare litt mot vest, blir det ganske rolig med en gang. Ved alle andre vindretninger er det helt greit å ligge der. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.September.2006 Link til dette innlegget Svart 24.September.2006 (redigert) Holmen heter Tjeldholmen i kartet mitt . Ser at det kalles det du sier i et kartprogram som ikke kan omtales her. Ellers er jeg enig i det du skriver. Vi ligger sjelden der. Redigert 24.September.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.