SveinHa Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 (redigert) Stedet ligger i en av de vestlandske hovedledene, bildet er tatt sist helg. Første hint (at jeg selv (nesten) aldri har sett det) er kanskje litt villedende (forklaring følger senere). Du har for så vidt rett i at det kan være bak annenhver holme men ligger betydelig mer iøynefallende til... Redigert 22.Oktober.2006 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Trond C Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 Den er vel litt vanskelig den rullesteinstranden, og krever litt mer tid. I mellomtiden kan jo bildet nedenfør prøves, hvor er det? Den trenger i alle fall ikke mye tid hos dem som er litt rundt i området, men bildet er tatt fra et sted jeg siden tidlig ungdom har vært både på speiderleirer og senere kombinasjon av tenåringshormoner, telttur i pinseferier, utforskning av alkoholens gleder og sorger og badeliv! Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 SveinHa: Er det Ramsvig (rett ved siden av Ramsvig) på Hundvåg ved Stavanger (se rød pil) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
SveinHa Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 Må nok lengre nord (Hordaland) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Sinten Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 I Hordaland, hm... Liknar litt på ein plass bort på Bruvik, men tvilar på at det er der. Som Worse seier kan det jo vere kor som helst. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
880 Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 (redigert) Må nok lengre nord (Hordaland) Er noen slike fine viker i Lukksundet... Redigert 22.Oktober.2006 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SveinHa Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 Nærmer seg. Sør for 60 grader nord... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
JanB Svart 22.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2006 Ei lei ein gjerne ikkje legg merke til alle detaljar langs land er Langenuen... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Tampen brenner, må litt lengre vest... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Sydvesten Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Skal en lengere vest fra Langenuen så ender vi på vestsiden av Stord og da er det vel et eller annet sted i leia mellom Bømlo og Stord da... Fitjarøyene... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 (redigert) ...et eller annet sted i leia mellom Bømlo og Stord da... Stokksundet/NyleiaFitjarøyene... Stedet ligger på en holme. Minst 95% av trafikken går på den siden av holmen som gjør at de ser dette stedet, jeg pleier på gå på andre siden Redigert 23.Oktober.2006 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Stedet ligger på en holme. Er det baksiden av Ringholmen, kanskje? Jeg hadde jo en mistanke om at det var der i området, av grunner som bygger på opplysninger i et innlegg med et flott bilde av Ringholmen i måneskinn. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 (redigert) Godt resonnement men.....baksiden av Ringholmen ligger jo ikke mot leden så.....feil. Tror nok der er større trafikk på vestsiden av Ringholmen enn på vestsiden av F.....holmen Redigert 23.Oktober.2006 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Herman Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Er det Ramsvig på Hundvåg ved Stavanger Du som er fra Stavanger vet forhåpentligvis at Ramsvig ikke ligger på Hundvåg, noe også kartet ditt viser Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Mulligan Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Selv om det er ubesvarte spørsmål i tråden, drister jeg meg frempå med en for fergeentusiaster. Hvor er vi på vei? Ganske spesiell ferge i og med at den har helidekk. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Du som er fra Stavanger vet forhåpentligvis at Ramsvig ikke ligger på Hundvåg, noe også kartet ditt viser Skulle stått Storhaug ja Og jeg ER fra Drammen, jeg BOR i Stavanger Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Akult Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Stokksundet/Nyleia Fitjarøyene... Hele øygruppen, inklusiv området v/Nyleia bevnevnes vel som Fitjarøyene... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Hele øygruppen, inklusiv området v/Nyleia bevnevnes vel som Fitjarøyene... Kun i nord vel? Tipper at stedet vi er på jakt etter ligger sør i Nyleia, rundt Føyno et sted kanskje... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
gimi Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Foldrøyholmen? Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Kun i nord vel? Tipper at stedet vi er på jakt etter ligger sør i Nyleia, rundt Føyno et sted kanskje... Nyleia strekker seg kanskje lengre sør enn jeg forutsatte. Fitjarøyane kan grovt sett regnes for å være Øyriket mellom Stord og Bømlo. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Bingo Bildet er tatt omtrent fra krysset i kartet. Litt overrasket over at den satt så langt inne... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Siden SveinHa har lagt listen høyt mht. lokalkunnskap kan vi jo se om folket vet hvor dette er: Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Jeg var litt overrasket over at oppgaven min var såpass vanskelig da stedet faktisk ligger godt synlig og veldig nær "normalleden" i Stokksundet. Er du i Radsundet, rundt Feste, Worse? Eller var det for lett Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Det var nettop derfor den var så vanskelig. Ett av mange, mange steder man passerer og observerer men som ikke "fester seg" i minnet. Bildet i # 326 er ikke fra Feste eller Radsundet. Dette er ikke et sted man passerer, det er et sted man må finne. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Espen C Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Fin tråd dette her men savner at noen legger ut steder\bilder i fra Østfold Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.