SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 ...men savner at noen legger ut steder\bilder i fra Østfold Unnskyld meg men om en ser bort fra de siste dagene er vel østlandet og den svenske vestkysten betydelig overrepresentert her eller... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Fem timer er gått, og # 326 er fortsat et mysterium ... Hint: 1) Rettvisende peiling fra fotografen til innkommende båt midt på bildet er 173º 2) Avstand fra Bergen (korteste vei) er ca. 39 nm Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Hvor er dette? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Baywatch Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Ah, her har jeg vært mange ganger! Fergen heter M/F Fjordgar. Skal ikke avsløre svaret... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Skal ikke avsløre svaret... Vi er nok mange som har i alle fall omtrentlig beliggenhet i husken, ja. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Drar fram denne igjen. Ingen klarte den sist den lå ute! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
goggen Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Hvor er dette? Ut fra fjelltypen og dømme ser det ut til at du er innerst i Oslofjorden et sted. Muligens i vestfjorden et sted? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Astor Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Ut fra fjelltypen og dømme ser det ut til at du er innerst i Oslofjorden et sted. Muligens i vestfjorden et sted? Vi er innafor Drøbak, ja. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Da har vi fire gående samtidig ... litt mange, kanskje? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Fergen heter M/F Fjordgar.Hmmmm.... Da snakker vi vel om Lerøy/Seglbakken? Fjordgar gikk i alle fall der for 25 år siden (med 3-sylindret semidiesel, Brunvoll kanskje, har vel litt mer moderne maskineri nå). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
goggen Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Vi er innafor Drøbak, ja. Kan det være Steilene mon tro? Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Gunga Din Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Hvor er dette? Har ikke pejling....men må bare säga att det er en av de finaste små snekkerne som tillverkats ! (en fd Gunga Din! ) Drar fram denne igjen. Ingen klarte den sist den lå ute! kan det vare precis utanför Strömstad Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Trond C Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 For å avslutte den med Fjordgar - ja Svein Ha, det er på Lerøy. På sørsiden er det en fin poll hvor båter ofte samler seg. Bildet er tatt derfra, sørsørøstover. Husker ikke helt om Fjordgar er samme båten som hadde ruten på syttitallet, (det er mer enn 25 år siden riktignok) mener å huske en "uten baug" og at den het MF Sundbussen? Eller så er det hukommelsen som roter. Kystartilleriet hadde torpedofort og kanonstillinger i området, hvis man som ung ble kjent med noen soldater og tok noen handleturer til handelsmannen for dem kunne det vanke litt gratis bensin, riktignok med forsvarets spesielle farge............... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2006 Kjente den ikke helt igjen. Lurer på om gamle Fjordgar (som jeg husker) ble omdøpt Sundbussen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Herman Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) kan det vare precis utanför Strömstad Enig. Jeg trodde den var besvart for lenge siden. Hvis jeg visste at den var ubesvart skulle jeg sagt at det er "innseilingen til Strømstad" for lenge siden. Fotografen ser isåfall nordøstover. Redigert 24.Oktober.2006 av Lars_Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Baywatch Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 For å avslutte den med Fjordgar - ja Svein Ha, det er på Lerøy. På sørsiden er det en fin poll hvor båter ofte samler seg. Bildet er tatt derfra, sørsørøstover. Husker ikke helt om Fjordgar er samme båten som hadde ruten på syttitallet, (det er mer enn 25 år siden riktignok) mener å huske en "uten baug" og at den het MF Sundbussen? Eller så er det hukommelsen som roter. Dette er den "nye" Fjordgar (ex "Torulf"), satt i trafikk på denne ruten rundt 1990. Den gamle Fjordgar het først Sundferja, men dens forgjenger som var en ren passasjerferge het Sundbussen. Gamle Fjordgar hadde semidiesel med en meget karakteristisk lyd. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Både Lars Herman og Gunga har rett. Bildet er fra innseilingen mot Strømstad, hvor jeg står nord-østover og tar bildet. Kan såvidt skimte 10 knops skiltet på bildet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 hann du ta bilder på veg in der....trodde du hade fullt opp med pumpen...... (kansje ikke skall skojje om sådant...men det gick ju bra!!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 like før Strømstad? Både Lars Herman og Gunga har rett. Bildet er fra innseilingen mot Strømstad, hvor jeg står nord-østover og tar bildet. Kan såvidt skimte 10 knops skiltet på bildet. Hva med meg da Astor som la inn et svar den 2/10? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Drar opp en ny tråd her. Ser for meg to enkle "regler": 1) Bildegåter kun fra Vestlandet. Dvs. Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane. OK, Møre og Romsdal også (under tvil). 2) Ingen nye gåter før forrige er løst. Det må da gå greit? (Med mindre man er av den uhøflige sorten). Redigert 24.Oktober.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Akult Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Veldig bra...! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 ... og da drar jeg i gang med denne, som begynte i en annen tråd: Hint: 1) Det er ikke Feste eller Radsundet 2) Det er ikke et sted man passerer, men et sted man oppsøker 3) Rettvisende peiling fra fotografen til innkommende båt midt på bildet er 173º 4) Avstand fra Bergen (korteste vei) er ca. 39 nm DA er det bare å sette i gang de små grå!!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 # 326 utgår, er flyttet til denne tråden. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 Godøysund på Tysnesøy? Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2006 (redigert) Hint nr. 5: Passerer man Feste/Radsundet nordgående, kan man være på vei dit. Redigert 24.Oktober.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.