Sydvesten Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Det er nok riktig det ja... Er i Åsgårdstrand... ja... Ikke så vanskelig det.. Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
FENRIKSEN Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Og hvor er dette? Går man ut sundet andre veien ser man en meget travel fergeforbindelse og et kjent fyr i det fjerne ... Ingen nøtt for de som tar denne veien innimelllom. j - Link to post
baatsman Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Flott skute. Sydvesten Vi sees! Link to post
Oteren Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Østsiden av Maløya? Link to post
Vanisian Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Og hvor er dette? Går man ut sundet andre veien ser man en meget travel fergeforbindelse og et kjent fyr i det fjerne ... Ingen nøtt for de som tar denne veien innimelllom. j - Hei. Dette kan vera frå Sotrabrua på fastlandsida. og går man langt nok vil man sjå fergeforbindelsen Halhjem -Sandvikvåg (Stord) og det kjente fyret Marsteinen i vest.? Steinar Link to post
Verrie Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Veldig bra Oteren. Ligger mellom indre og ytre maløya, med Hampholmsundet som utsiktspunkt. Å ligger der om sommeren medfører mye skumping i båten grunnet forbipasserende fartøy på vei ut fra Grimstad og leden utover. Brådypt og fint samt flotte turløyper på øya. Visste du at øya var helårsbebodd inntil for få år siden (vistnok 5-10 år siden)??? Link to post
Bømlafjord Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 (redigert) Dette kan vera frå Sotrabrua på fastlandsida. og går man langt nok vil man sjå fergeforbindelsen Halhjem -Sandvikvåg (Stord) og det kjente fyret Marsteinen i vest.? Steinar Tror det er lengre sør eg, men at resten som Steinar skriver er rett. Redigert 3.November.2006 av Nimbus (see edit history) Link to post
Vanisian Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 (redigert) Tror det er lengre sør eg, men at resten som Steinar skriver er rett. Hei. Sotrabrua var det første som slo meg, Men det kan og vera i området ved Vedholmen (Øyane i Os). Steinar Redigert 3.November.2006 av Vanisian (see edit history) Link to post
Goddis77 Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Det kan ikke være broen ved Frekkhaug da? Med vinklingen slik at en ser deler av Askøy? Link to post
Oteren Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Veldig bra Oteren. I fellesferien lå jeg rett rett foran der bildet er tatt....nærmere køkjøring på E-18 kommer man ikke.......vannvittig trafikk.....og bølgene merket jeg ja Ungene badet i bukten innenfor.........så grunnmurene til bygg som har ligget der. Fint området, rimelig fullbooket i høysesongen...... Link to post
Frøken Fryd Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Lokksundet? Link to post
Skipper Worse Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Nei, Bårdsundet. Roerne er tydeligvis "Tysnes rundt". I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Verrie Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 så grunnmurene til bygg som har ligget der. Da har dere vært i det som på folkemunne er "fantebukta". Dette navnet stammer i fra i tiden hvor fantene rekte langsmed kysten i sine farkoster. De hadde sitt tilholdssted her i Fantebukta. Der lå også en lekter med drikkestue på. Denne lekteren kan man, ved godt vær og god sikt ane konturene av på bunnen i motsatt side av bukta (har selv ikke sett denne/kun fortalt). Denne bukta er omtalt en del i Gabriel Scott bøkene. Når det gjelder grunnmuren, er jeg usikker på denne, da denne skal være av nyere dato. Hvorfor/hvordan/annet aner jeg ikke..... Link to post
Verrie Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Velger å lage en liten nøtt. Hvor er så dette? Bakgrunnen har mange sett, og jeg har tatt med guttungen for å indikere populært sted for barn. Overraskende at ingen har tatt denne? Jeg får derfor komme med de første hint. Han med den bittelille båten tror jeg ble litt lei av plassen (og det betyr at den bittelille eier er nå inhabil for å svare ) Link to post
GeirFrode Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Han med den bittelille båten tror jeg ble litt lei av plassen (og det betyr at den bittelille eier er nå inhabil for å svare ) Pleier ikke han å ligge i Tanum strand da?? Link to post
Mulligan Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 (redigert) Legger ut en å tenke på i helgen. Hvor er vi hen? Hva er fartøyet lastet med? Hva heter fartøyet? Hvor kommer det fra? Klarer dere denne, står det godt til her på BP. For ordens skyld, bildet er fra Tønsbergs Blad midt i Mai 1945. Redigert 3.November.2006 av Mulligan (see edit history) Link to post
Verrie Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Pleier ikke han å ligge i Tanum strand da?? Jeg ga litt for mye hint mao. Bra GeirFrode. Dette bildet er tatt fra båten der sist sommer, da vi lå mot kaifronten til restauranten. Gjør det gjerne igjen, var aldri tilløp til bråk der. Jeg gadd ikke å ligge værfast på den plassen (Bitteliten tror jeg kom dit dagen etter oss elns). Fin plass å være et par dager, men ikke mer, uansett vær! Link to post
Verrie Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Ingen som tar denne? Utrolig mange av dere har vært der. Link to post
GeirFrode Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Jeg ga litt for mye hint mao.Fin plass å være et par dager, men ikke mer, uansett vær! Du gjorde det nok litt for lett, ja. Er forøvrig helt enig om plassen. Det er ikke noe særlg for oss som ikke har barn heller. Synes det er litt stusselig der, når en først skal ligge i en gjestehavn . Link to post
GeirFrode Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Ingen som tar denne?Utrolig mange av dere har vært der. Det er da like utenfor Grimstad det også? Vi lå på en plass like til høyre utenfor bildet i sommer tror jeg. Husker ikke navnet i farten, men det er en trang led nordfrainn til Maløya eller pollen inni der? Link to post
Verrie Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 , men det er en trang led nordfrainn til Maløya eller pollen inni der? Veldig nærme, men skal ha eksakt svar, grunnet stedet. Vi ser mot en led, hva heter den/hvor fører den? Hva ser vi mot og hva heter øya vi står på og tar bilde ? Link to post
GeirFrode Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Veldig nærme, men skal ha eksakt svar, grunnet stedet. Hva stedet heter husker jeg ikke. Men jeg tror jeg har et bilde som viser samme bygning, men fra en helt annen vinkel. Nemlig fra der hvor vi lå fortøyd et par dager i ferien. Forøvrig en knallfin plass. Skal se om jeg finner bildet i morgen. Link to post
skorpo Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Derso eg greier å leggje inn bilete - kor er dette? Link to post
Teerex Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 sikkert i lofoten Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jon-Kåre Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Leknes??? Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn