skorpo Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Har ikkje fått svar på antydninga i #42, men fjorden kan vere Bindalsfjorden. Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Belager, så ikke spørsmålet ditt i #42, men bindalsfjorden er feil. så vi må nok lengere nordover. En liten tillegsopplysning på første hint. Terskelfjord gjelder for den innerste delen av fjorden, og ikke i åpningen der bildet er tatt. River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
skorpo Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 4 nautiske mil nord for Kilboghamn, mot Melfjorden..... Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Feil igjen. Nye hint. Terger vel på meg noen innfødte nå, heldigvis er de ikke så mange, Kommunen har Norges styggeste kommunevåpen. River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Skipper Worse Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Hva med denne: I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Astor ligger vel i Drøbakk? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Concorde Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Herdlavågen Link to post
Skipper Worse Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Herdlavågen :flag: Den var nok litt for enkel ja. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Prøver en annen nøtt: Tilleggsspørsmål: Hva heter skjæret vi nettop har passert? Hva heter fjellet til venstre? Og det til høyre? Hvilken (lite kjent) poet har lovpriset hva dette stedet er mest kjent for? I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frøken Fryd Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 (redigert) Hva heter skjæret vi nettop har passert? Hva heter fjellet til venstre? Og det til høyre? Hvilken (lite kjent) poet har lovpriset hva dette stedet er mest kjent for? Storsundskjæret Melderskinn, malmangernuten jørum havnerås Rosendal? Redigert 6.November.2006 av Frøken Fryd (see edit history) Link to post
Skipper Worse Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 jørum havnerås Melderskin med EN n om man tør be Dette er tross alt et majestetisk, høit kneisende fjell som også er hyldet i poesien. Ellers alt riktig; men det var poeten og diktet som var pointet. Hint: Det eneste google-treff på poetens navn er et innlegg på baatplassen.no (men han var aldri medlem her) I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Nært nok Bildet er tatt fra vistnesodden og over vistenfjorden Var det kommunevåpenet som gjorde utslaget Klart for neste oppgave River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Gunga Din Svart 6.November.2006 Link til dette innlegget Svart 6.November.2006 Njet. tror vi får ha en ledtråd..... flyter båten idag ? hvor er Fenix o Krapylen........dom bruker fixe en sånn her........ S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Så hva vet vi?. Noen av svarene er gitt, mer eller mindre uforvarende. Vi vet at det var matvarehjelp til en utsultet nasjon. Det er fastslått. Og nei, den ligger ikke på Husøy. Rett bak kutteren ligger det et lite fergeleie som idag ikke finnes lengre. Kort fergestrekning. Man når over med et femmerjern. Hvor kutteren kom fra er også nevnt, riktignok med utkasting av stort antall fiskekroker. Om den finnes idag vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om den gikk på avgiftsfri diesel. Link to post
Gunga Din Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Jeg vet heller ikke om den gikk på avgiftsfri diesel. det var nog ikke uppfunnit vid den tiden........ S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Og nei, den ligger ikke på Husøy. Rett bak kutteren ligger det et lite fergeleie som idag ikke finnes lengre. Kort fergestrekning. Man når over med et femmerjern. kan det vara någonstans vid Øra på Brøtsø strax nord Hvasser vild gissning igen, men der er det trångt......... S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Og nei, den ligger ikke på Husøy. Rett bak kutteren ligger det et lite fergeleie som idag ikke finnes lengre. Kort fergestrekning. Man når over med et femmerjern. Jeg aner ikke hva et femmerjern er, men jeg antar det skal indikere at det var en kort fergestrekning, ikke ferga over drøbaksundet med andre ord. Eller? Siden den ikke ligger på Husøy, ligger den kanskje på Husvik? Dvs ved fergeleiet hvor sykkelfergen Ole II la til? Fergen mellom Husøy og Husvik. Vet ikke om denne fergen finnes mer, men jeg har mine tvil. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 var inne på Husvik jag med, men den lille ferjan går vel fortfarande......... S/Y Gunga Din Link to post
Mini Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Er det Svelvik? Link to post
Herman Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 den lille ferjan går vel fortfarande......... Du som bor i Gøteborg har jo bedre oversikt over dette, enn meg som har vokst opp et steinkast (femmerjern...?) unna! Med foreldre som bor der enda. Brukte denne ferga nesten hver dag om sommeren når jeg skulle ut til Fjærholmen og seile optimistjolle. Neivel, da er det altså ikke husvik heller. Fikk det ikke helt til å stemme med bakgrunnen heller, det er jo litt brattere der enn på dette bildet. All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 (redigert) Du som bor i Gøteborg har jo bedre oversikt over dette, enn meg som har vokst opp et steinkast (femmerjern...?) unna! . ja men jag er mye i Tönsberg oxo.... gick igenom der med Gunga Din förra året o då tror jag ferja var i drift! (i år blev det segling ner til Rostock,Fehmarn,Kappeln istellet !) Redigert 7.November.2006 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 7.November.2006 Link til dette innlegget Svart 7.November.2006 Fergen går ikke lenger. Hadde lukket vinterferge og åpen sommerferge. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn