Mini Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Er det Havstensund for altfor lenge siden?? Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Negative Sir, må lengre sydover! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Prøver Bromanmetoden igjen. Er dette en mye omtalt fyrmesterbolig? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Prøver Bromanmetoden igjen. Er dette en mye omtalt fyrmesterbolig? Negative Sir S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Dette var ikke helt enkelt, og så skulle vi her i Norge kjenne til huset? Er det en eller annen kjent person som har bodd der, Evert Taube kanskje? Trenger nok en liten ledetråd her. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Dette var ikke helt enkelt, og så skulle vi her i Norge kjenne til huset? Er det en eller annen kjent person som har bodd der, Evert Taube kanskje? Trenger nok en liten ledetråd her. Lars H. pretty close ! Taube er på rett veg, men har ikke bott der! S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Flatø? Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2003 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2003 Flatø? BRAVO KRAPYL Visst er det Flatön o Flinks Handelsbod så her ser det ut idag o så her såg Flink o Taube ut på den tiden det begav sig.............. her kan ni lese mer http://www.handelsmanflink.se/ http://www.batborsen.no/artikler/reportasjer/flink/ S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 På tide med litt hjernegymnastikk igjen. Vi starter enkelt på det nye året, samtidig får vi "løftet" denne fram igjen. Hvor er dette???? Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Hej Amorosa! Kul du lyfte fram denne ! Vi er på hemmaplan o ikke hjemmeplan; ikke sant? S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Hej Amorosa! Kul du lyfte fram denne ! Vi er på hemmaplan o ikke hjemmeplan; ikke sant? Skal ikke hjelpe for mye, men er dette hemmaplan for deg???? Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Skal ikke hjelpe for mye, men er dette hemmaplan for deg???? med hemmaplan antog jag att det är i 'Sweden' någonstans, tror dock att det er mer hemmaplan för dig, jag antar att det er Sörkoster! S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 med hemmaplan antog jag att det är i 'Sweden' någonstans, tror dock att det er mer hemmaplan för dig, jag antar att det er Sörkoster! Beklager forvirring med deg Gunga Din Du er på sporet, men i tillegg så vil jeg vite hva som er ganske unikt for denne plassen?? Link to post
Fenix Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Jeg lurer på om det kan være havna på Ramsö? Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Beklager forvirring med deg Gunga Din Du er på sporet, men i tillegg så vil jeg vite hva som er ganske unikt for denne plassen?? REKER :lol: S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 REKER :lol: Jo, men hvis det er Ramsö, så er nok det mest spesielle at alle østfoldinger med båt feirer 17. mai der...ihvert fall virket det sånn da jeg var der for et par år siden! Link to post
Amorosa Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 REKER :lol: Til Fenix. Du er der, men ikke helt hva som er det unike? Link to post
Fenix Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Til Fenix. Du er der, men ikke helt hva som er det unike? hm.....rent bortsett fra at hele Koster-arkipelaget (Ramsö inkludert), med natur, svaberg, seler og flora er ganske unike greier, må jeg nok erkjenne at jeg ikke ser helt hva som er helt spesielt unikt ved Ramsö...? Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Lurer oxo på vad som er unikt med just Ramsö! vet att kosteröarna lydde under ett kloster langt bort i Telemark en gång i tiden, men det er förmodligen ikke det du er ute efter! O boken 'Tistlarna Strömstad' ligger ute i båten, så ingen hjälp der.....hmm............. S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Til Fenix. Du er der, men ikke helt hva som er det unike? :confused:hm.....rent bortsett fra at hele Koster-arkipelaget (Ramsö inkludert), med natur, svaberg, seler og flora er ganske unike greier, må jeg nok erkjenne at jeg ikke ser helt hva som er helt spesielt unikt ved Ramsö...? Skal ikke holde dere pinebenken , men det går på FLORA og den nydelige "näckros" dammen nord på øya i full blomst. Beklager , men bildet yder ikke full rettferdighet (full blomst). Link to post
Fenix Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Lurer oxo på vad som er unikt med just Ramsö! vet att kosteröarna lydde under ett kloster langt bort i Telemark en gång i tiden, men det er förmodligen ikke det du er ute efter! O boken 'Tistlarna Strömstad' ligger ute i båten, så ingen hjälp der.....hmm............. Det var Gimsøy Kloster i Skien som eide hele Koster-området, men det begynner jo å bli en stund siden. Jeg har havnebøkene på loftet, så jeg får ta en titt - men det blir nok ikke før i morgen.... Link to post
Fenix Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Skal ikke holde dere pinebenken , men det går på FLORA og den nydelige "näckros" dammen nord på øya i full blomst. Beklager , men bildet yder ikke full rettferdighet (full blomst). Akkurat - den har jeg faktisk ikke sett. Skal ta en titt når jeg er innom til våren! Link to post
Gunga Din Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Hej på er igen! Kom på ytterligare en spes. grej med Ramsö! Per bodde der, han som 'uppfann' Persgrunden langt uti havet ! (må tyvärr beklaga men har aldrig varit der, alltid seglat förbi, nu får det bli en avstikkare til sommarn!) S/Y Gunga Din Link to post
Amorosa Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Akkurat - den har jeg faktisk ikke sett. Skal ta en titt når jeg er innom til våren! Ja, denne bør være obligatorisk når man er på Ramsø. Fra havna tar man til venstre og går gjennom hyggelige tun (dette er faktisk veldig hyggelig i Sverige) over noen fjellrabber og opp på toppen helt i nord og der . Er der ganske ofte så kanskje vi møtes.................. Tenker veldig ofte på oxen Ferdinand når jeg går på Ramsø på våren. Sitta under eken og lukta på blommorna. Link to post
Amorosa Svart 2.Januar.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2004 Hej på er igen! (må tyvärr beklaga men har aldrig varit der, alltid seglat förbi, nu får det bli en avstikkare til sommarn!) Gi lyd så kan vi møtes. Hyggelig for en normann å guide i Sverige Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn