Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Dette var ikke helt enkelt, og så skulle vi her i Norge kjenne til huset? Er det en eller annen kjent person som har bodd der, Evert Taube kanskje? Trenger nok en liten ledetråd her.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Dette var ikke helt enkelt, og så skulle vi her i Norge kjenne til huset? Er det en eller annen kjent person som har bodd der, Evert Taube kanskje? Trenger nok en liten ledetråd her.

Lars H.

pretty close !    Taube er på rett veg, men har ikke bott der!

S/Y Gunga Din

• 4 uker senere...

med hemmaplan antog jag att det är i 'Sweden' någonstans, tror dock att det er mer

hemmaplan för dig, jag antar att det er Sörkoster!

Beklager forvirring med deg Gunga Din

:smiley:

Du er på sporet, men i tillegg så vil jeg vite hva som er ganske unikt for denne plassen??

Til Fenix.

Du er der, men ikke helt hva som er det unike? :lol:

hm.....rent bortsett fra at hele Koster-arkipelaget (Ramsö inkludert), med natur, svaberg, seler og flora er ganske unike greier, må jeg nok erkjenne at jeg ikke ser helt hva som er helt spesielt unikt ved Ramsö...?

Lurer oxo på vad som er unikt med just Ramsö!

vet att kosteröarna lydde under ett kloster langt bort i Telemark  en gång i tiden,

men det er förmodligen ikke det du er ute efter!

O boken 'Tistlarna Strömstad' ligger ute i båten, så ingen hjälp der.....hmm.............

S/Y Gunga Din

Til Fenix.

Du er der, men ikke helt hva som er det unike? :confused:hm.....rent bortsett fra at hele Koster-arkipelaget (Ramsö inkludert), med natur, svaberg, seler og flora er ganske unike greier, må jeg nok erkjenne at jeg ikke ser helt hva som er helt spesielt unikt ved Ramsö...?

Skal ikke holde dere pinebenken , men det går på FLORA og den nydelige "näckros" dammen nord på øya i full blomst. Beklager , men bildet yder ikke full rettferdighet (full blomst).

Bilde

Lurer oxo på vad som er unikt med just Ramsö!

vet att kosteröarna lydde under ett kloster langt bort i Telemark  en gång i tiden,

men det er förmodligen ikke det du er ute efter!

O boken 'Tistlarna Strömstad' ligger ute i båten, så ingen hjälp der.....hmm.............

Det var Gimsøy Kloster i Skien som eide hele Koster-området, men det begynner jo å bli en stund siden.

Jeg har havnebøkene på loftet, så jeg får ta en titt - men det blir nok ikke før i morgen....

Skal ikke holde dere pinebenken , men det går på FLORA og den nydelige "näckros" dammen nord på øya i full blomst. Beklager , men bildet yder ikke full rettferdighet (full blomst).

Akkurat - den har jeg faktisk ikke sett. Skal ta en titt når jeg er innom til våren!

Hej på er igen!

Kom på ytterligare en spes. grej med Ramsö!

Per bodde der,  han som 'uppfann'  :smiley: Persgrunden langt uti havet !

(må tyvärr beklaga men har aldrig varit der, alltid seglat förbi, nu får det bli en avstikkare til sommarn!)

S/Y Gunga Din

Akkurat - den har jeg faktisk ikke sett. Skal ta en titt når jeg er innom til våren!

Ja, denne bør være obligatorisk når man er på Ramsø. Fra havna tar man til venstre og går gjennom hyggelige tun (dette er faktisk veldig hyggelig i Sverige) over noen fjellrabber og opp på toppen helt i nord og der  :smiley:.

Er der ganske ofte så kanskje vi møtes..................

Tenker veldig ofte på oxen Ferdinand når jeg går på Ramsø på våren.

Sitta under eken og lukta på blommorna.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...