Front Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Jeg syns det ser ut som du nettopp har passert Stangholmen fyr med Risør og Risørflekken i bakgrunnen. Du er på vei over Sild med Lyngør som dagens mål? Link to post
sap_2000 Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Jeg syns det ser ut som du nettopp har passert Stangholmen fyr med Risør og Risørflekken i bakgrunnen. Du er på vei over Sild med Lyngør som dagens mål? Den var tydligvis for lett, ja... Du gjettet til og med destinasjonen helt riktig også Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Da får jeg ta en til som forhåpentligvis er litt vanskligere. Astor regelen gjelder. Dette er en av mine favoritthavner. Stedet er lunt for alle vindretninger og gir meg litt følelsen av å komme inn i et fjellvann. Jeg vil ha navnet på havnen. Først inn gjennom et trangt innløp.... ...Så gjennom ett til... .....før man kommer inn i den innerste pollen Mvh. SAP Link to post
Conehead Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Vet ikke fra hvor bildet er tatt, men båten på bildet er "Gamle Salten", og da tipper jeg byen i det fjerne er Stavanger. Båten er Gamle Salten ja, men byen er ikke Stavanger. Jeg kan vel si så mye at begrepet by er blitt litt utvannet de siste årene. Noen vil vel kalle denne "byen" for et tettsted. Link to post
Plomma I Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Kan det være Langøykilen, sør for Valle???? Først inn gjennom et trangt innløp.... ...Så gjennom ett til... .....før man kommer inn i den innerste pollen hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Mulligan Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 (redigert) Aha, nå demret det. Forfatteren Gorch Fock, eg Johan Kinau, var mannskap på krysseren Wiesbaden som ble senket i slaget om Skagerrak hvor han omkom. Liket ble funnet på Väderöbod, og han ble senere begravet på Stenholmen ved Fjällbacka. Statsraad Lehmkuhl ble foreslått. Ikke av veien. Den er jo også bygget i Tyskland som skoleskipet «Grossherzog Friedrich August». Redigert 10.Desember.2006 av Mulligan (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 (redigert) Kan det være Langøykilen, sør for Valle???? Langøykilen er helt riktig! Må si at folk er godt kjent rundt omkring. Redigert 10.Desember.2006 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
bliss X Svart 10.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Hvor? Link to post
Mare Nostrum Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Saltholmen - opprinnelig fyr - nå lykt, utenfor Lillesand. Østre/vestre Hestholmbukta like i nærheten. Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 (redigert) Aha, nå demret det.Forfatteren Gorch Fock, eg Johan Kinau, var mannskap på krysseren Wiesbaden som ble senket i slaget om Skagerrak hvor han omkom. Liket ble funnet på Väderöbod, og han ble senere begravet på Stenholmen ved Fjällbacka. Statsraad Lehmkuhl ble foreslått. Ikke av veien. Den er jo også bygget i Tyskland som skoleskipet «Grossherzog Friedrich August». Bravo Mulligan......Stensholmen ligger bare ett steinkast fra gjesthavnen i Fjällbacka strax syd om Båten Gorch Fock fick sitt navn efter den tyske författaren som dog 1916 alltså förste världskriget o flöt iland ute på Väderöbod, som du mycket riktigt skrev Mulligan! (Som kuriosa kan nämnes att på 50-60talet när man ville få lite ordning på alle de som låg begravda ute på öarna efter de båda världskrigen o flytta kvarlevorna till en krigskyrkogård nere i Göteborg, bla för att det skulle vara enklare för anhöriga att besöka graven....så motsatte sig Johan Kinaus familj sig dette......med påföjld att Gorch Fock fortsatt viler ute på Stensholmen, han fick ligga kvar!) notere det underste på gravsteinen "Seefahrt ist not" = Navigare necesse est för den som vill veta mer her og her Kan oxo nämnas att det förekommer att Båten med besättning kommer in o hedrer Johan ! Redigert 10.Desember.2006 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Plomma I Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Langøykilen er helt riktig! Må si at folk er godt kjent rundt omkring. Har vært der kun en gang, og det var sommeren 2005... hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Astor Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Hvilken havn er dette? Astorreglen gjelder her. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bliss X Svart 10.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Saltholmen - opprinnelig fyr - nå lykt, utenfor Lillesand. Østre/vestre Hestholmbukta like i nærheten. Sikkert riktig det Seabiscuit. Hadde glemt hvor jeg tok bildet - tidlig morgenstund - ikke helt våken. Trodde det var Homborsund, men fikk ikke det helt til å stemme. Link to post
Mare Nostrum Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Svar til Astor, tror det er Åsgårdstrand, havna tilhørende seilforeningen (?). Link to post
goggen Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 (redigert) Noen som vet hvor dagens spasertur gikk: og bilde andre vegen: Dette er nok ikke et vanlig sted å gå i land, men rimelig godt kjent alikevel. Kommer man nordøst fra med båt har man akkurat passert et beryktet område. Noen som vet hvor bildet er tatt og navnet på strekket like nord øst for dette? Redigert 10.Desember.2006 av goggen (see edit history) Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
bliss X Svart 10.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Mølen litt vest for Nevlunghavn? Og du har passert Rakke? Link to post
goggen Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Det gikk da fryktelig fort Lasse - Mølen og Rakke er helt korrekt! Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
REM Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Noen som vet hvor bildet er tatt og navnet på strekket like nord øst for dette? Er det kanskje Rakkebåene du tenker på? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Baywatch Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Båten er Gamle Salten ja, men byen er ikke Stavanger. Jeg kan vel si så mye at begrepet by er blitt litt utvannet de siste årene. Noen vil vel kalle denne "byen" for et tettsted. Jørpeland? Link to post
bliss X Svart 11.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 x Link to post
wave Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Verdens ende er nær Link to post
Sydvesten Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Hvor står denne vakre damen plassert da? Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Vel goggen om du var på Mølen klokken 13.30 i går så var også jeg der samtidig. Jeg, fruen og lett matrosen var der frem til litt over klokken 14, før vi svingte innom Helgeroa på hjemveien.. Det blåste friskt der i går. Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
goggen Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 (redigert) Artig sydvesten - vi får begynne med Baatplassen klistremerke i panna eller noe... Jeg var på tur med svigerforeldre, kone og våre to gutter på 4 og 7. Det blåste friskt ja - fasinerende for både store og små! Redigert 11.Desember.2006 av goggen (see edit history) Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Astor Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Hvilken havn er dette? Astorreglen gjelder her. Drar denne fram igjen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn