Espen C Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Hvilken "uthavn" er dette? Link to post
Sydvesten Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Denne tror jeg kan by på visse vanskeligheter. Bildet er gammelt, og det ser ikke slik ut idag.Ingen Astor regel gjelder Dette må da være rett ved hejmmehavnen til Lasse, Ulvøya, og bildet er tatt fra Ekebegåsen. I bakgrunnen ser vi jo nesoddolandet og Langøyene i forgrunnen Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
GeirFrode Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Hvilken "uthavn" er dette? Missingen. Link to post
Espen C Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Missingen. Riktig men du bor for nærme til og svare :nono: Link to post
GeirFrode Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Riktig men du bor for nærme til og svare :nono: Hææh! Hvor går grensen da? Er et godt stykke fra Moss til Missingen vett'u. Tar meg minst to timer i snekkefart for å komme dit. Link to post
Frivakten Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Denne tror jeg kan by på visse vanskeligheter. Bildet er gammelt, og det ser ikke slik ut idag.Ingen Astor regel gjelder Bergholmen? (link), utenfor Drøbak? Redigert 18.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
goggen Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Denne tror jeg kan by på visse vanskeligheter. Bildet er gammelt, og det ser ikke slik ut idag. Ingen Astor regel gjelder Jeg er nok sikker på at Quantum har rett i sitt forlag om Sjursøya - som i dag ikke lenger er noen øy. Bildet er fra tidlig på 1900 tallet. Rundt 1930 ble øya planert. Øyene i bakgrunnen er fra venstre Husbergøya, Langøyene og Rambergøya. Redigert 18.Desember.2006 av goggen (see edit history) Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Gunga Din Svart 26.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Hvor er dette ? noen som vet, jag vet ikke S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 26.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2006 Jeg er nok sikker på at Quantum har rett i sitt forlag om Sjursøya - som i dag ikke lenger er noen øy. Bildet er fra tidlig på 1900 tallet. Rundt 1930 ble øya planert.Øyene i bakgrunnen er fra venstre Husbergøya, Langøyene og Rambergøya. Helt korrekt. En viss forsjell Link to post
Akult Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 En liten romjulsoppgave... Link to post
Bergen Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 En liten romjulsoppgave... Osøyro Link to post
Akult Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Osøyro ja - enkelt for en bergenser Link to post
Lars H. Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Hei. Her et bilde fra noen år tilbake et sted på den svenske vestkysten. Men hvor ligger vi fortøyd helt alene? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
baatsman Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Kan det være like ved Kungshamn, ved hotellet. Vi sees! Link to post
Lars H. Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 (redigert) Ikke ved Kungshavn, nei. Du må nok 15-20Nm videre nedover kysten. Her et bilde til, mot SØ, hvor stedets stolthet, Westkust, også ligger fortøyd. Lars H. Redigert 27.Desember.2006 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Athene Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Edshultshall på Orust? Lenge siden jeg var der......... Athene Link to post
Lars H. Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 (redigert) Edshultshall er helt rett! Det er ikke mange som svinger innom der, selv om nok en del av oss nærmest har blitt blåst inn Kråksundgapet mellom fyrene mot Edshultshall i ruskevær. For de uinnvidde ligger Edshultshall innenfor Kärringön, syd for Gullholmen og nord for Mollesund. Den 3-mastrede skonnerten Westkust fra 1932 er ellers en staslig skute der jeg har vært ombord på full omvisning en gang. Her to bilder av båten, som har sin egen hjemmeside også, westkust.com Lars H. Redigert 27.Desember.2006 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frivakten Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 (redigert) Fra i sommer. På vei nordover fra Putregarten. Redigert 27.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Lars H. Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Hei. Tenker jeg tar et bilde til jeg siden bl.a. wave bommet og får få en ny sjanse. Hvor er dette (3 min fra selve gjestehavnen)? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
wave Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Går aldri så langt fra båten. Link to post
REM Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Hei.Tenker jeg tar et bilde til jeg siden bl.a. wave bommet og får få en ny sjanse. Hvor er dette (3 min fra selve gjestehavnen)? Lars H. Den har vi vel hatt før Lars. Der hvor mølla stod og anløpshavn for "Ylva"? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
nimbuster Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Prøver meg med ett bilde.....hvor er dette? Båten er og har vært et "landemerke" i tja, 30 år? Link to post
Lars H. Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Glemte det i farten, men det med mølle er i hvert fall korrekt og defor har jo også Wave rett (selv om han svarte rett på feil bilde!!) Men Ylva går vel ikke innom Mollesund, gjør hun det? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SveinHa Svart 27.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2006 Folderøyhavn? I så fall er det best egnet som landemerke for ubåter for tiden... Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn