Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Denne tror jeg kan by på visse vanskeligheter. Bildet er gammelt, og det ser ikke slik ut idag.

Ingen Astor regel gjelder :lol:

152-148.jpg

Dette må da være rett ved hejmmehavnen til Lasse, Ulvøya, og bildet er tatt fra Ekebegåsen. I bakgrunnen ser vi jo nesoddolandet og Langøyene i forgrunnen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Denne tror jeg kan by på visse vanskeligheter. Bildet er gammelt, og det ser ikke slik ut idag. Ingen Astor regel gjelder :lol:

Jeg er nok sikker på at Quantum har rett i sitt forlag om Sjursøya - som i dag ikke lenger er noen øy. Bildet er fra tidlig på 1900 tallet. Rundt 1930 ble øya planert.

Øyene i bakgrunnen er fra venstre Husbergøya, Langøyene og Rambergøya.

Redigert av goggen (see edit history)
Jeg er nok sikker på at Quantum har rett i sitt forlag om Sjursøya - som i dag ikke lenger er noen øy. Bildet er fra tidlig på 1900 tallet. Rundt 1930 ble øya planert.

Øyene i bakgrunnen er fra venstre Husbergøya, Langøyene og Rambergøya.

Helt korrekt.

En viss forsjell

sjursoya_for_web.jpg

Ikke ved Kungshavn, nei. Du må nok 15-20Nm videre nedover kysten. Her et bilde til, mot SØ, hvor stedets stolthet, Westkust, også ligger fortøyd.

alene3.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Edshultshall er helt rett! Det er ikke mange som svinger innom der, selv om nok en del av oss

nærmest har blitt blåst inn Kråksundgapet mellom fyrene mot Edshultshall i ruskevær. For de

uinnvidde ligger Edshultshall innenfor Kärringön, syd for Gullholmen og nord for Mollesund.

alene_kart2.jpg

Den 3-mastrede skonnerten Westkust fra 1932 er ellers en staslig skute der jeg har vært

ombord på full omvisning en gang.

Her to bilder av båten, som har sin egen hjemmeside også, westkust.com

09aldrignojdmedfarten_stor.jpg

westkust_020702.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Tenker jeg tar et bilde til jeg siden bl.a. wave bommet :wink: og får få en ny sjanse.

Hvor er dette (3 min fra selve gjestehavnen)?

Lars H.

Den har vi vel hatt før Lars. Der hvor mølla stod og anløpshavn for "Ylva"?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Glemte det i farten, men det med mølle er i hvert fall korrekt og defor har jo også Wave rett (selv om han svarte rett på feil bilde!!) :wink: Men Ylva går vel ikke innom Mollesund, gjør hun det?

Lars H. :flag_sw:

Folderøyhavn? I så fall er det best egnet som landemerke for ubåter for tiden...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...