roesok Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Molde ?! Nei, sånne snåle malte ferjer har vi ikke i Molde... Heller ikke slike biler :nono: Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Gunga Din Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 jo, det er en typisk jazz-bil S/Y Gunga Din Link to post
S/Y EIMY Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Jazz bil kansje men ikke jazz ferge Link to post
Seilaren Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Ferjen var turistfjerje, malt til glede for tyskere.. For 2 år siden ble den solgt og kjører nå i Hawaii (med forbehold om skrivefeil.. ) God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Blue_Dragon Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Ligner Tau/Jørpeland i bakgrunnen. Link to post
Seilaren Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Ligner Tau/Jørpeland i bakgrunnen. Det stemmer Den som klarer rebusen finner ut hvor bildet er tatt fra Nå bør det være lett God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Blue_Dragon Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 (redigert) uskekalven... Kan ikke huske og ha vært der. Må sjekke sjøkartet. Usken er jo derimot besøkt mange ganger. Fin plass. Redigert 21.April.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Link to post
Seilaren Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 Nå har du rettet skrivefeilen ja Blildet er tatt fra Uskekalven for en god del år siden.. Ferjen er; Lysefjord, kalt Lysefjordferjen. Alle hadde et forholdt til den båten da den ble solgt. Den hadde flotte malerier av prekestolen, kjerag, fossen i lyseford, og de tre berømte geiltene på siden. Den gikk hver dag inn og ut Lysefjord fra stavanger om sommeren. Dette var en gaidet tur som var veldig poppulær. Turen går enda, men det er MS Utstein som brukes til turistferje... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Trond C Svart 22.April.2007 Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 Dette da ? Er ikke så langt fra sjøen og fint er det der også. Link to post
Trond C Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Om ikke for annet enn å løfte opp tråden slik at andre kan legge ut flere vestlandsbilder - bildet ovenfor er fra enden av grusveien, langs elven, fra bryggene/gjestesenteret på Dingja ytterst på sørsiden av Sognefjorden. En fin spasertur opp i terrenget med en kjapp dukkert i stille fjellvann gjør seg. Link to post
NovaMalin Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Hvilken sommerperle er avbildet her? Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
NovaMalin Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Jepp, det er Svenner. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
NovaMalin Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 (redigert) Hva med dette? Litt vanskeligere kanskje? Redigert 26.April.2007 av Sjekteeier (see edit history) Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Mulligan Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Er du på Lindholmen? Link to post
Lars H. Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Kan det være inn til babord ved nordre innløpet til Hankø? Husker ikke navnet på selve stedet. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mini Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Og hadde jeg ikke beskjært bildet i venstre kant, hadde vi kunnet se klubbhuset til GKSS. Kan du legge ut bildet ubeskåret? Link to post
NovaMalin Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 (redigert) Her er stedet fra en annen vinkel (ps dette bildet har jeg ikke tatt selv, men rappa fra et annet nettsted, unskyld). Redigert 26.April.2007 av Sjekteeier (see edit history) Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Herman Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 dette bildet har jeg ikke tatt selv, men rappa fra et annet nettsted, unskyld). Men endret filnavnet har du ikke gjort... All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
tuffff Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Har noen et kartutsnitt som viser akkurat hvor i Portør bildet til Sjekteeier er fra? mvh tuffff Link to post
NovaMalin Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Jepp, se her: Det er vika som ligger rett vest for varden Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
tuffff Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Jøss, er det gjestebrygge inni der Jeg har liggi et par ganger innerst i vika på sørsida der. Helt inn til pensjonatet, men det går bare med mindre båter. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på dette med Meklingen. mvh tuffff Link to post
NovaMalin Svart 26.April.2007 Link til dette innlegget Svart 26.April.2007 Fint sted. Vi lå der i juli i sommer. Lunt og fint inni der, mens det blåste hatter og høy på utsida. Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn