Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

hysch hysch,   :nono:    tenk på att jag er her, skall ikke veta sådana posisjoner..... :wink:

:drink:

Vi er snart i union med dere igjen! :drink: Med fare for å påkalle meg noens vrede, vil jeg ikke si at jeg tenker på EU medlemskap! :cheers:

Uansett, vi har trotts alt vært i union med dere 2 ganger før, så en gang til blir vel ikke lagt merke til.  :lol:

hysch hysch,   :nono:    tenk på att jag er her, skall ikke veta sådana posisjoner..... :lol:

Dersom Gunga Din har rett er dette i samme område som Rocknes havarerte. Ulykken skjedde i overkant av bildet.

Burde være litt flau over å ikke ha kjent stedet igjen siden jeg har tjenestegjort her i 5 år...:nonod:

Men nå ser jeg tingen noe klarere  :boxing:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Broa i Aalborg var lett ja - har seilt igjennom med "Sørlandet". Kvelden før var hele broa omsluttet av et fantastisk fyrverkeri i anledningen avsluttingsarrangement for Cutty Sark regattaen.

Men hvor er dette da?

Bilde

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Den ene forslaget er på feil halvkule, mens det andre forslaget er på riktig halvkule.

Det ligger en del "hint" i bildet, landskapet, arkiteturen osv. Og i tillegg så kan jeg røpe at det er en stor havn.

Men den er nok vanskelig hvis man ikke har vært der...

GeirKS

:cheers: Dette var jo kjempelett, Ternevik båthavn i Vågsbygd like vest for Kristiansand.

Absolutt riktig. Har du båtplass i Terneviga, kanskje?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Ja Gunga, dette er Rotterdam, og vi ser vestover mot havet og den travle shippinghavnen Europort befinner seg litt lenger bak bebyggelsen.

GeirKS

vild gissning som gick hem! :wink:

har aldrig varit der, tog det på stor travel havn o ikke Tyskland!

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...