Astor Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Kosterbonden. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Nord_West (Mee Rim) og Astor har søkt til havn for kvelden. Hvor ligger vi her? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 (redigert) Det er lenger enn din grense på 1 mil fra meg så jeg svarer: Der vi kjøpte reker I bakrunnen ser vi "....-kalven"... . Da vet vel folk hvor det er? Litt mer.... Fiskesuppa du kjøper lenger inn i havna er berømt (og dyr). Redigert 6.Juni.2007 av OLPI (see edit history) Link to post
Astor Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Riktig det at svaret er Engelsviken. Nå er du virkelig på hogget... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 (redigert) Denne tror jeg ikke du tar, OLP1! Fru Escada (Vivian) står klar med tampen mens skipper rem (Rolf Erik) er klar får å rope: - Hopp kjærring!! Hvor legger Escada til? Astorreglen. Redigert 6.Juni.2007 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 (redigert) Får ta et enkelt der du er kjent da Astor. Hvor er dette?: Redigert 6.Juni.2007 av OLPI (see edit history) Link to post
olpi Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Nei, jeg tar ikke din siste Astor. Link to post
Astor Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Får ta et enkelt der du er kjent da Astor. Hvor er dette?: Kråkerøysida på vei ut ælva? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Stemmer . Her er en litt leiere en, hvor der dette (kjent plass): Forresten første seilbåten jeg har sett med targabøyle Link to post
olpi Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Ingen som har sett ut når de har lagt på Skjærhalden? Link to post
Gunga Din Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Hvor er dette....o vad heter fyren S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Jeg mener jeg har sett fyret - men hukommelsen er ikke bra. Under et kjent område for mange - men det er ikke mange som har sett det uten båter. Link to post
lano2 Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Møtte et år en trimaran her..... 10 cm klaring !! Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Hvor er dette....o vad heter fyren Pater Noster (på tur fra Hamneskär v Marstrand) på service i nærheten av Gøteborg- S/Y Surprise Link to post
Gunga Din Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Jeg mener jeg har sett fyret - men hukommelsen er ikke bra. Det er en av de mest kända fyrarna her på kysten....... ledtråd......många bad en bön förr i tiden när dom passerte området..... Under et kjent område for mange - men det er ikke mange som har sett det uten båter. har seglat igenom 'området'...på den tiden det var OK ! S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Det er ikke lov å seile der. Står skilt i begge ender. Link to post
Bonus Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Jeg mener jeg har sett fyret - men hukommelsen er ikke bra. Under et kjent område for mange - men det er ikke mange som har sett det uten båter. Det må vel være "Sotekanalen", var der for noen uker siden. Var ikke så mange båter der da heller ... Link to post
roaldbj Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 (redigert) Gunga Din, denne skal stå ved Marstrand. Men kan du gjette hvor bildet er tatt? (Bildet er tatt i dag ca kl 13.30.) Den har vært til besiktelse på et kjent sted i Sverige. Det var vel der Gunga Din hadde tatt bildet. Jeg husket skulpturen i forgrunnen. Lå for flere år siden ofte i Lilla Bommen og gikk endel omkring i byen. Redigert 29.Juni.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
Gunga Din Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Jepp jag 'besiktigade' henne kl 17 igår.........hun stod utanför operan her i Göteborg (vid Lilla Bommen)....... imorgon lördag skall hun ligga i Marstrand o sen Rönnäng för att lyftas tilbake til sin ursprungsplass under söndagen..... den plass der hun byggdes 1868.... men vad heter fyren....... S/Y Gunga Din Link to post
tuffff Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Pater Noster! mvh tuffff Link to post
roaldbj Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 "Fader vår" har resultert i svært mange kreative prosesser. Her er en tekst forfattet av Jaques Prevert, oversatt av Lasse Tømte/Nina Dessau. Pater Noster Fader vår du som er i himmelen hold deg der så skal vi holde oss på jorden som innimellom er så skjønn med sine mysterier i New York og sine mysterier i Paris som går treenigheten en høy gang med sin lille kanal i Ouecq sin store kinesiske mur sine sukkertøy fra Cambrai med Stillehavet sitt og sine to bassenger i Tuileriehagen med sine snille barn og de slemme med alle klodens underverk som er rett og slett der adgang for alle spredt for alle vinder undrer seg selv over å være slike underverk og tør ikke helt innrømme det slik en pen naken pike kjenner seg blyg Pater Noster med verdens mest forferdelige ulykker i følge og flokk med soldater og torturister med sine herskere og prester og pester og rester med årstidene og årene med de pene jentene og de gamle grå med elendighetens halmstrå som råtner i kanonenes stål. Link to post
Gunga Din Svart 29.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2007 Jepp visst er det Pater Noster........ missade dig Surprise du var først med det rette svaret roaldbj....er du nere i Gbg-området neste uke?.....sjælv drog jeg til Tbg i kveld! S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 1.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2007 Endelig en deilig dag på sjøen med sol og nærmest vindstille. Hadde en vakker 70 nm "morgentur" fra Ballen på Samsø til den beste havna jeg vet om i Danmark, nemlig Dyvig. Dyvig er en lagunelignende havn - minner om Sandspollen dersom man tenker seg pollen uten fjell. Lite fjell i Danmark. Legger ut bilde av de karakteristiske vindmøllene på Samsø. Samsø er en fantastisk øy, som bl.a. er helt selvforsynt med energi. Det utprøves mange typer energi på øya. Bl.a. jobbes det mye med biomasse. Ved Paludans Flak syd for Samsø ligger de karakteristiske 10 vindmøllene. De synes godt på radaren. Det er nok mange som har sett disse på vei mot Lillebeltet. I Dyvig er det forresten fri tilgang på internett - så det blir mye oppdatering på nettet nå mens jeg er alene på tur ned til Kiel for å ta imot familien. Link to post
bliss X Svart 27.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 Hvor er dette og hva foregår her? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn