Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

• 4 uker senere...
Jeg mener jeg har sett fyret - men hukommelsen er ikke bra.

Det er en av de mest kända fyrarna her på kysten.......

ledtråd......många bad en bön förr i tiden när dom passerte området.....

Under et kjent område for mange - men det er ikke mange som har sett det uten båter.

har seglat igenom 'området'...på den tiden det var OK !

S/Y Gunga Din

Jeg mener jeg har sett fyret - men hukommelsen er ikke bra. Under et kjent område for mange - men det er ikke mange som har sett det uten båter.

juni2007_727.jpg

Det må vel være "Sotekanalen", var der for noen uker siden. Var ikke så mange båter der da heller ...

Gunga Din, denne skal stå ved Marstrand. Men kan du gjette hvor bildet er tatt? (Bildet er tatt i dag ca kl 13.30.) Den har vært til besiktelse på et kjent sted i Sverige. Det var vel der Gunga Din hadde tatt bildet. Jeg husket skulpturen i forgrunnen. Lå for flere år siden ofte i Lilla Bommen og gikk endel omkring i byen.

tilmarstrand.jpg

Redigert av roaldbj (see edit history)

Jepp jag 'besiktigade' henne kl 17 igår.........hun stod utanför operan her i Göteborg (vid Lilla Bommen).......

imorgon lördag skall hun ligga i Marstrand o sen Rönnäng för att lyftas tilbake til sin ursprungsplass under söndagen.....

den plass der hun byggdes 1868....

men vad heter fyren.......

S/Y Gunga Din

"Fader vår" har resultert i svært mange kreative prosesser. Her er en tekst forfattet av Jaques Prevert, oversatt av Lasse Tømte/Nina Dessau.

Pater Noster

Fader vår

du som er i himmelen

hold deg der

så skal vi holde oss på jorden

som innimellom er så skjønn

med sine mysterier i New York

og sine mysterier i Paris

som går treenigheten en høy gang

med sin lille kanal i Ouecq

sin store kinesiske mur

sine sukkertøy fra Cambrai

med Stillehavet sitt

og sine to bassenger i Tuileriehagen

med sine snille barn og de slemme

med alle klodens underverk

som er rett og slett der

adgang for alle

spredt for alle vinder

undrer seg selv over å være slike underverk

og tør ikke helt innrømme det

slik en pen naken pike kjenner seg blyg

Pater Noster

med verdens mest forferdelige ulykker

i følge og flokk

med soldater og torturister

med sine herskere og prester

og pester og rester

med årstidene og årene

med de pene jentene og de gamle grå

med elendighetens halmstrå

som råtner i kanonenes stål.

Endelig en deilig dag på sjøen med sol og nærmest vindstille. Hadde en vakker 70 nm "morgentur" fra Ballen på Samsø til den beste havna jeg vet om i Danmark, nemlig Dyvig. Dyvig er en lagunelignende havn - minner om Sandspollen dersom man tenker seg pollen uten fjell. Lite fjell i Danmark. Legger ut bilde av de karakteristiske vindmøllene på Samsø. Samsø er en fantastisk øy, som bl.a. er helt selvforsynt med energi. Det utprøves mange typer energi på øya. Bl.a. jobbes det mye med biomasse. Ved Paludans Flak syd for Samsø ligger de karakteristiske 10 vindmøllene. De synes godt på radaren. Det er nok mange som har sett disse på vei mot Lillebeltet. I Dyvig er det forresten fri tilgang på internett - så det blir mye oppdatering på nettet nå mens jeg er alene på tur ned til Kiel for å ta imot familien.

vindmoellene.jpg

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...