Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

• 2 uker senere...
p1010080_crop.jpg Tja?? Hvor er dette? (Astorregelen gjelder)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 2 uker senere...

Gunga Din har et innlegg i #880, jeg har noe mer i #887 og i #890 knyttet til Pater Noster. I siste nummer av Västpricken, tidsskriftet for den Svenske Krysserklubbens Vestkystkrets, nr 3 - 2007, på side 10 er det mer informasjon om Pater Noster som er på plass igjen. I området hvor fyret er plassert er de3t omlag 200 mindre holmer. Jeg anbefaler videre å se på hjemmesiden til patriotene: http://www.paternoster-fyren.com/

Redigert av roaldbj (see edit history)

Hei Roald.

Det er ikke bare i nærheten av Bovalstrand, - Det er Bovalstrand. Bildet er tatt fra båten på innsiden av gjestebryggen i dag.

bovallstrand_2.jpg

Og du har rett med det om arkitekturen, her finnes det både nye og ordentlig gamle hus.

bovallstrand_3.jpgbovallstrand_4.jpg

bovallstrand_5.jpgbovallstrand_6.jpg

Sommerhilsen Lars H.

(pt. Bovallstrand Sverige)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Nei, rødfargen hadde ingen spesiell mening. Skulle det vært var det vel heller for å forvirre, - jeg var vel ikke så dum å legge ut et bilde fra der vi ligger nå?

Her blir vi nok også liggende til godt over helgen før vi setter kursen videre nordover over Humperna og Gule Humpen. Værmeldingen er ikke særlig lystelig hva vind angår.

vaer_bovall_25082007.gif

Lars H.

(fremdeles Bovallstrand Sverige)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da vil jeg gjette at marinaen ligger på Kongensvoll, i såfall utenfor moloen (mange år siden jeg har vært der nå), men jeg har vanskeilg for å se at hurtigbåten passerer så nært Kongensvoll? Dessuten ser det ut til at båten passerer et sund - og i mitt hode er det ikke så trangt utenfor Kongensvoll i hurtigbåtleia. :rolleyes: Derfor spør jeg en gang til: Er begge bilder tatt fra samme lokasjon :rolleyes: ?

Kommunikasjon er ikke lett :smiley: Er det jeg som er "kort" eller er det du som svarer "god dag mann økseskaft"? :confused:

Er begge bilder tatt fra samme sted eller ikke?

Hvis de ikke er tatt fra samme sted er jeg fristet til å si at også deler av Fosen (Garten?) er med på bildet med hurtigbåten?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...