roaldbj Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 Det ligner nesten på et kongeskrip? Link to post
GeirFrode Svart 27.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 Kan det være kongeskipet som blir eskortert gjennom "Lyngørgata"?? Link to post
bliss X Svart 27.Juli.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2007 Det er helt korrekt GeirFrode. Stor stas da kongeskipet gikk gjennom Lyngør tidligere i sommer. Link to post
REM Svart 11.August.2007 Link til dette innlegget Svart 11.August.2007 Tja?? Hvor er dette? (Astorregelen gjelder) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
roaldbj Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 (redigert) Gunga Din har et innlegg i #880, jeg har noe mer i #887 og i #890 knyttet til Pater Noster. I siste nummer av Västpricken, tidsskriftet for den Svenske Krysserklubbens Vestkystkrets, nr 3 - 2007, på side 10 er det mer informasjon om Pater Noster som er på plass igjen. I området hvor fyret er plassert er de3t omlag 200 mindre holmer. Jeg anbefaler videre å se på hjemmesiden til patriotene: http://www.paternoster-fyren.com/ Redigert 24.August.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 Hei. Nå er det en stund siden nye steder å gjette på, så hvor kan så dette være? Lars H. (pt. Bovallstrand Sverige) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 (redigert) Vimpelen avslører at det kan være i Sverige. Kanskje i nærheten av Bovallstrand. Men den nye arkitekturen kan absolutt være fra andre steder. Er bildet tatt i år eller tidligere år? Redigert 24.August.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
Zach Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 Flott kveldshimmel. Hvor er dette og hvor er bildet tatt? Link to post
Lars H. Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 Hei Roald. Det er ikke bare i nærheten av Bovalstrand, - Det er Bovalstrand. Bildet er tatt fra båten på innsiden av gjestebryggen i dag. Og du har rett med det om arkitekturen, her finnes det både nye og ordentlig gamle hus. Sommerhilsen Lars H. (pt. Bovallstrand Sverige) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Høvdingen Svart 24.August.2007 Link til dette innlegget Svart 24.August.2007 Her har du vel dratt litt nordover? Link to post
GeirT Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Hei.Nå er det en stund siden nye steder å gjette på, så hvor kan så dette være? Lars H. (pt. Bovallstrand Sverige) Var skriften i rødt et hint ??!! Geir Geir Link to post
S/Y EIMY Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 (redigert) På tide med ett løft på denne tråden. Hvor er dette ?? Redigert 25.August.2007 av S Y EIMY (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Hei. Nei, rødfargen hadde ingen spesiell mening. Skulle det vært var det vel heller for å forvirre, - jeg var vel ikke så dum å legge ut et bilde fra der vi ligger nå? Her blir vi nok også liggende til godt over helgen før vi setter kursen videre nordover over Humperna og Gule Humpen. Værmeldingen er ikke særlig lystelig hva vind angår. Lars H. (fremdeles Bovallstrand Sverige) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pjolter Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Jaha. da er det faktisk storm her hjemme, så jeg koser meg med noen bilder fra i sommer. Hvor er dette? Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Pjolter Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Hiver med ett til. men her vil jeg vite hvor bildet er tatt fra..... ikke helt enkelt men.. mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Vannskrekk Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 (redigert) Jaha. da er det faktisk storm her hjemme, så jeg koser meg med noen bilder fra i sommer. Hvor er dette? Mvh Pjolter Er begge bildene tatt fra samme område ? Terrenget bak bryggen ligner topografien i området agdenes/snillfjord. "Brenner det"? Redigert 25.August.2007 av Vannskrekk (see edit history) Link to post
Whistler Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 ....men jeg måtte ut å kjøre unger på trening like etter opplastingen av første bilde.Til tider føles det som om en driver transportbyrå Driver du også en kombinert "Taverna, Taxi og Bank"? Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Zach Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Vanskelig å se hvor dette er? Nei, burde ikke. Vega, tatt fra Brønnøysund 30.7.2007 kl 23. Link to post
Høvdingen Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Skulle jo sett det, men ble så opphengt i fuglen midt i bilde Link to post
Pjolter Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Er begge bildene tatt fra samme område ? Terrenget bak bryggen ligner topografien i området agdenes/snillfjord. "Brenner det"? Ja det brenner men ikke nøyaktig nok da... Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Vannskrekk Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Da vil jeg gjette at marinaen ligger på Kongensvoll, i såfall utenfor moloen (mange år siden jeg har vært der nå), men jeg har vanskeilg for å se at hurtigbåten passerer så nært Kongensvoll? Dessuten ser det ut til at båten passerer et sund - og i mitt hode er det ikke så trangt utenfor Kongensvoll i hurtigbåtleia. Derfor spør jeg en gang til: Er begge bilder tatt fra samme lokasjon ? Link to post
Pjolter Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 (redigert) Nei det er det ikke.. Bildet fra marinaen er ikke fra Kongensvollen. Mvh Pjolter Redigert 25.August.2007 av Pjolter (see edit history) I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Vannskrekk Svart 25.August.2007 Link til dette innlegget Svart 25.August.2007 Kommunikasjon er ikke lett Er det jeg som er "kort" eller er det du som svarer "god dag mann økseskaft"? Er begge bilder tatt fra samme sted eller ikke? Hvis de ikke er tatt fra samme sted er jeg fristet til å si at også deler av Fosen (Garten?) er med på bildet med hurtigbåten? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn