Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Jeg klarer ikke å tyde ordene på skiltet, må nok få mer info om land og del av landet før tips fra meg kommer.

:smiley: Der står følgende på skiltet:

Fra toppen og nedover:

1: UPPIGENOM

2: RAMIGENOM...(Hva nå det måtte bety????)

3: UTIGENOM

4: BORTIGENOM

Og språket er jo selfølgelig svensk. Det regner jeg med at alle har fått med seg.

Er denne såpass vanskelig da tro? Jeg hadde regnet med at rett svar kom ganske fort. Trodde mange hadde sett dette skiltet før meg....

Men nå logger jeg av for i kveld. Er tilbake i morgen formiddag. :wink:

Du må nok oppgi litt flere opplysninger Astor, ikke kan jeg se skiltene på bilene bak, det synes ikke å være mange karakteristsike kjennetegn på bildet. Flagget på BGen har rødt oh hvitt i seg. Kan både være det norske og det danske flagget?

I mellomtiden en lettere oppgave. Over denne brua har nok mange av medlemmene på BP spassert. Kanskje noen kjenner historioen til partiet brua forserer.

gangbru.jpg

Njaa? Kanalen ble vel anlagt i sin tid for å kunne gå rundt og angripe fienden på vei nordover fra to flanger. Nemlig forfra ved Vealøs og bakfra via utløpet i Horten. Knipetangmanøver kalte vel militærstrategene en slik manøver.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Det andre bildet er "pluggen" til en propell med sinkanode integrert. Den sitter bak denne propellen:

Det første bildet fremgår her: Først en litt større detalj: (Taggene var vel for å hindre "synging" fra propellen?)

propell.jpg

Så den bakre del av båten:

utsteinakter.jpg

Og den fremre delen:

utsteinfront.jpg

Og så navneplata. Båten ligger på Marinemuseet i Horten, et sted jeg helst må innom flere ganger i året. Mange flotte detaljer inne i båten

utstein.jpg

Da må det enten være i Thyborøn eller Nørre-Vorupøre. Jeg tipper Thyborøn.

Du har rett Jensen_fra-Vest...restaurangen ligger i Thyborön....skall legge til en bild senare, hur det ser ut fra utsiden, men jag er ikke hjemme förrän onsdag.....sitter på hotell just nu

S/Y Gunga Din

Her er en liten nøtt:

hb_4582.jpg

Hvor kan dette være...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...