Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

lyfter denne, vinnern har en "Kaptein Karlsson" o hemte ombord i Gunga Din..........

Denne var tung. Ser at motoren er i gang og fult operativ. Eller er bildet trikset med ? Muligens et museum har denne liggende død i dag. Siden du henviser til "Karlson" så er den vel Svorsk og ikke Dorsk. Tipper M/B "Karlson" av Gjøteborg :crazy: .

Ja det står vel Fuul for Full !

Gunga Din, nå må du vel gi noen ledetråder for oss som ikke er motorkyndige. Jeg ser at det på maskintelegrafen står "SAKTA" som kanskje betyr at det er en svensk motor montert i en - kanskje - svensk båt?

Nå gjetter jeg bare, men kan det være maskinrommet i en av de to gamle passasjerbåtene

som går i Götakanal, Ceres eller Bellevue ?

nejda ikke noe museumbåt.....full fart framåt........ o hinten er "baksidan" eller noll-åtta

stod själv til rors i förrgår.................

og en "Kapten Karlsson"...men jag menade "Kaffe Karlsson" til den som tar den..... :smiley::smiley:

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

OLPI: Dette er Veivåg på Austevoll og det grå-blå huset ca midt i bildet (over de to naustene) er min onkel og tante sitt (onkel er dessverre gått bort for et par år siden).

Naustet litt over baugen på skøyta er tante sitt...

Kranene på det andre bildet er der Rabben Slipp ligger (Yanmar forhandler bla i Austevoll og omegn).

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

OLPI: Dette er Veivåg på Austevoll og det grå-blå huset ca midt i bildet (over de to naustene) er min onkel og tante sitt (onkel er dessverre gått bort for et par år siden).

Naustet litt over baugen på skøyta er tante sitt...

Kranene på det andre bildet er der Rabben Slipp ligger (Yanmar forhandler bla i Austevoll og omegn).

Du har rett.

Naustet ved siden av det til tanten din tilhører da mine svigerforeldre hvis jeg forstår deg rett.

Kort vei til fisk og krabbe derfra :yesnod:

Redigert av OLPI (see edit history)

bilde123.jpg

Kan nokon svara på kor dette er? Eg har ikkje svaret, men både eg og eigarane av bildet skulle gjerne visst det.

Og kor gamalt kan bildet vera?

Bildet heng på veggen i eit gamalt hus på Halsnøy i Sunnhordland. Huset blir no nytta som feriehus av familien svigerinna mi.

Ut frå det eg kan sjå av båt- og bygningsstil, trur eg bildet må vera frå aust- eller sørlandet ein stad.

PS: Beklagar litt dårleg avfotografering...

Her er du vel rett på nedsiden av Borgen Roald. Har ikke hørt at denne portalen i sjeteen er gitt eget navn.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...