Avmønstret4 Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Tofte? Link to post
Gunga Din Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 (redigert) lyfter denne, vinnern har en "Kaptein Karlsson" o hemte ombord i Gunga Din.......... Denne var tung. Ser at motoren er i gang og fult operativ. Eller er bildet trikset med ? Muligens et museum har denne liggende død i dag. Siden du henviser til "Karlson" så er den vel Svorsk og ikke Dorsk. Tipper M/B "Karlson" av Gjøteborg . Ja det står vel Fuul for Full ! Gunga Din, nå må du vel gi noen ledetråder for oss som ikke er motorkyndige. Jeg ser at det på maskintelegrafen står "SAKTA" som kanskje betyr at det er en svensk motor montert i en - kanskje - svensk båt? Nå gjetter jeg bare, men kan det være maskinrommet i en av de to gamle passasjerbåtenesom går i Götakanal, Ceres eller Bellevue ? nejda ikke noe museumbåt.....full fart framåt........ o hinten er "baksidan" eller noll-åtta stod själv til rors i förrgår................. og en "Kapten Karlsson"...men jag menade "Kaffe Karlsson" til den som tar den..... Redigert 6.September.2007 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Tofte? Utrolig bra! Hurum-havna ved Sagene. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 En ny nøtt med høy vanskelighetsgrad. Astor-reglen gjelder her. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enzo Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Hvor er dette ? Link to post
Gunga Din Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Hvor er dette ? Nord Koster!? S/Y Gunga Din Link to post
Enzo Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Det er korrekt , men tar du denne da ? Link to post
wave Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Fiskebackskil? Link to post
Gunga Din Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Det er korrekt , men tar du denne da ? Källö Knippla........ S/Y Gunga Din Link to post
Enzo Svart 6.September.2007 Link til dette innlegget Svart 6.September.2007 Korrekt Gunga Din Link to post
olpi Svart 7.September.2007 Link til dette innlegget Svart 7.September.2007 (redigert) Hvor er dette bildet tatt da? Skal være ganske lokalkjent for å se det, tror jeg.. . Redigert 7.September.2007 av OLPI (see edit history) Link to post
GeirT Svart 7.September.2007 Link til dette innlegget Svart 7.September.2007 Dette da ??? Geir Geir Link to post
olpi Svart 7.September.2007 Link til dette innlegget Svart 7.September.2007 (redigert) Krana på bildet under er ikke i bruk som byggningskran men som opptakskran for båter.. Her snur jeg meg 90 grdaer mot klokken (jmf første bilde). Henta noen slike : Redigert 7.September.2007 av OLPI (see edit history) Link to post
bjoris Svart 7.September.2007 Link til dette innlegget Svart 7.September.2007 (redigert) OLPI: Dette er Veivåg på Austevoll og det grå-blå huset ca midt i bildet (over de to naustene) er min onkel og tante sitt (onkel er dessverre gått bort for et par år siden). Naustet litt over baugen på skøyta er tante sitt... Kranene på det andre bildet er der Rabben Slipp ligger (Yanmar forhandler bla i Austevoll og omegn). Redigert 7.September.2007 av bjoris (see edit history) Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
herøy Svart 7.September.2007 Link til dette innlegget Svart 7.September.2007 Dette da ??? Geir Årbakka på Tysnes, med bl.a. Ånuglo i bakgrunnen. Veldig trivelig krambu-miljø som er bevart på Årbakka. Link to post
Trond C Svart 7.September.2007 Link til dette innlegget Svart 7.September.2007 Hva heter denne øyen? og Hordafor her er fotografert like etterpå, kurs meg sørvest Link to post
JonBlund Svart 8.September.2007 Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Tror det er Tansøy, like sør for Askrova i Flora kommune. På vei sørover har en denne på styrbord side rett før Stavfjorden! Link to post
Trond C Svart 8.September.2007 Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Ja John_E du har rett! og burde selvsagt ha vunnet et krus eller noe slikt Link to post
olpi Svart 8.September.2007 Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 (redigert) OLPI: Dette er Veivåg på Austevoll og det grå-blå huset ca midt i bildet (over de to naustene) er min onkel og tante sitt (onkel er dessverre gått bort for et par år siden). Naustet litt over baugen på skøyta er tante sitt... Kranene på det andre bildet er der Rabben Slipp ligger (Yanmar forhandler bla i Austevoll og omegn). Du har rett. Naustet ved siden av det til tanten din tilhører da mine svigerforeldre hvis jeg forstår deg rett. Kort vei til fisk og krabbe derfra Redigert 8.September.2007 av OLPI (see edit history) Link to post
-Luna- Svart 8.September.2007 Link til dette innlegget Svart 8.September.2007 Dette da ??? Geir Bakkasund i nærheten av Marsteinen fyr? Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
JanB Svart 9.September.2007 Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 Kan nokon svara på kor dette er? Eg har ikkje svaret, men både eg og eigarane av bildet skulle gjerne visst det. Og kor gamalt kan bildet vera? Bildet heng på veggen i eit gamalt hus på Halsnøy i Sunnhordland. Huset blir no nytta som feriehus av familien svigerinna mi. Ut frå det eg kan sjå av båt- og bygningsstil, trur eg bildet må vera frå aust- eller sørlandet ein stad. PS: Beklagar litt dårleg avfotografering... Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Bramin Svart 9.September.2007 Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 Hei Dette gamle bildet er fra Kragerø. Bildet er tatt fra "by-sida", og viser noe av Øya, med den gamle pontongbrua. Er ikke helt sikker på når bildet er tatt, men tror det kan være rundt 1920. Link to post
Sir Limmerick Svart 9.September.2007 Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 En ny nøtt med høy vanskelighetsgrad. Astor-reglen gjelder her. Holmsbu? Link to post
roaldbj Svart 9.September.2007 Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 Jeg lurer på om denne passasjen har noe navn? Først kan den kanskje stedfestes. Her et nærbilde - men det forvirrer kanskje mer enn det opplyser? Bildet viser i alle fall at grønne staker er spisse, og røde butte. Link to post
REM Svart 9.September.2007 Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 Her er du vel rett på nedsiden av Borgen Roald. Har ikke hørt at denne portalen i sjeteen er gitt eget navn. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn