Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Korrekt rem, like sør for Oscarsborg - siden denne åpningen i sjeteen ( http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9332228 ) er så pass sentral for de som skal fra Drøbak og vestover ville jeg tro at den i det minste har et kjælenavn?

Her er bildet av den andre passasjen på vei langs vestsiden av Oslofjoprden, ikke så langt fra Sætre, ved de mye omtalte Småskjæra, hvor det var en tragisk dødsulykke i 2006.

passasjes.jpg

Så det var noen som svarte Kragerø. Ville bare bekrefte dette.

Mvh

Pjolter

bilde123.jpg

Kan nokon svara på kor dette er? Eg har ikkje svaret, men både eg og eigarane av bildet skulle gjerne visst det.

Og kor gamalt kan bildet vera?

Bildet heng på veggen i eit gamalt hus på Halsnøy i Sunnhordland. Huset blir no nytta som feriehus av familien svigerinna mi.

Ut frå det eg kan sjå av båt- og bygningsstil, trur eg bildet må vera frå aust- eller sørlandet ein stad.

PS: Beklagar litt dårleg avfotografering...

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Denne står på odden i venstre bildekant. Her somet inn 48 ganger fra samme plass.

Men du har rett at det er Tjømelandet i bakgrunn

img_1978.jpg

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Her er en liten fra meg... til dere alle som ikke er særlig gjodt kjent på østlandet. :smiley:

Hvor er dette?

dsc00090.jpg

Ja, vet jeg går litt fort her.. :diving:

Er vi i Isefjærfjorden utgående i de gamle løpet altså ikke Kassenkanalen

O.H.

quote.gif
Denne står på odden i venstre bildekant. Her somet inn 48 ganger fra samme plass.
Men du har rett at det er Tjømelandet i bakgrunn

img_1978.jpg

nu har jag ikke noe kart med i denne pc'n :headbang:

men Tönsberg Tönne känner jag igen, er med stor sannolikhet ett av Norges eldste stående sjömerken......

fann ett dåligt kart på google.....Fruvikholmene?!

S/Y Gunga Din

Riktig Gunga Din, Jeg står på land ved Fruvika og ser rett østover hvor leia går på nordsiden av Lyngholmen for så å runde inn nordover ved Tønsberg tønne.

O.H.

Det er jo ikke så mange "cues", minner meg om et lite parti i Drøbak, men den grønne plenen og veien i bakgrunnen passer vel ikke. Bare hvite hus..hm Det er i alle fall ikke i Son, trolig heller ikke på øst-siden av Oslofjorden. Husene er så godt vedlikeholdt at det høyst sannsynligvis ikke er i Sverige. Da er man kanskje på vest-siden av Oslofjorden? Ikke ett eneste sjømerke. Vi burde kanskje ha en regel om at gjenkjenningsbilder burde ha minst ett sjømerke?

Kommer tilbake med en enklere oppave.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...