Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Mariell, dette er en fantastisk øy med lange tradisjoner og et flott ungdomsherberge på øya. Her kan man se solnedgangen hvor sola ruller over horisonten. Skal se om jeg senere finner noen bilder fra stedet. De som har seilt på Vestkysten av Sverige uten å ha vært på Väderøyene har gått glipp av en sentral del av dette området. Desverre har det vært en utbygging på Storö de to siste årene jeg ikke liker. Jeg har derfor redusert hyppigheten av havneanløp, men utenfor Storö på S siden er det flotte ankringsplasser når værforholdene er brukbare. Jeg trives imidlertid bedre litt lenger nord, på Ursholmen - som er mitt favorittsted av samtlige uthavner. Det deilige brønnvannet der overgår alt annet vann.

Her et nærbilde av Mariells fotograferte område:

583460_vder_storb.jpg

Svelvik, på vestsiden av Svelvikstrømmen

Ganske riktig. Fotografert fra terassen.

svelvik.jpg

Når vi først er på Hurum (Klokkarstua) og står å ser mot Svelvik kan jeg vise dere et bilde litt lenger syd i Svelvikstrømmen:

svelvik_syd.jpg

Og her et bilde som viser nordsiden:

svelvik_nord.jpg

For en som er lidenskaplig båtintressert følger jeg skipstrafikken hver dag fra stuevinduet.

Livet er herlig.....

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg må si som psykologene sier: Kan du sette ord på det?

Er vel strengt tatt fanget av "Astor-regelen". Brage kom meg i forkjøpet.

Syntes det lignet Svelvik, og med tanke på ditt bosted var det bare å lete.

Bildet bærer preg av kraftig tele-/zoom-linse. Er det tatt fra stuevinduet? Besvart mens jeg skrev. :smiley:

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Nei Gunga Din . Riktig land men .... Forøvrig så er `Framnæs/ Framnes`mye brukt runt om i Norge også

Er jo et kjent navn i Sandefjord bl.a. Var også borte i navnet på Stord en gang.

Men dette er da fra Sverige. Ser at svenskene pryder sine sommerstuger med slike navnskilt. Noen av dem kommer vel fra skipsnavn.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Nei Gunga Din . Riktig land men .... Forøvrig så er `Framnæs/ Framnes`mye brukt runt om i Norge også

Er jo et kjent navn i Sandefjord bl.a. Var også borte i navnet på Stord en gang.

Men dette er da fra Sverige. Ser at svenskene pryder sine sommerstuger med slike navnskilt. Noen av dem kommer vel fra skipsnavn.

det var ju som tusan...trodde du varit her nede.... :smiley:

stemmer det att det finnes flere Framnes

det var vel på Framnæs mekaniske verksted(Sandefjord) som denne byggdes

hvor_2007_2.jpg

men hvor ligger hun nu...?????

S/Y Gunga Din

Mariell, dette er en fantastisk øy med lange tradisjoner og et flott ungdomsherberge på øya. Her kan man se solnedgangen hvor sola ruller over horisonten. Skal se om jeg senere finner noen bilder fra stedet. De som har seilt på Vestkysten av Sverige uten å ha vært på Väderøyene har gått glipp av en sentral del av dette området. Desverre har det vært en utbygging på Storö de to siste årene jeg ikke liker. Jeg har derfor redusert hyppigheten av havneanløp, men utenfor Storö på S siden er det flotte ankringsplasser når værforholdene er brukbare. Jeg trives imidlertid bedre litt lenger nord, på Ursholmen - som er mitt favorittsted av samtlige uthavner. Det deilige brønnvannet der overgår alt annet vann.

Her et nærbilde av Mariells fotograferte område:

583460_vder_storb.jpg

Var det ett sånt bilde du tenkte på.

vedeoearna.jpg

Tok det litt for tidlig, også var mobilen tom for strøm.

Tar også med ett bilde til mot havna. (hvorfor så jeg ikke den stanga når jeg tok bildet. Skjærpings.

vederoearna1.jpg

Her seren også noe av den nye bebyggelsen som er kommet opp.

Tror alle som vil kan leie seg inn i de gamle hyttene, + i det gamle Herberget.

Ellers enig i at det er flott der ute. Av en eller annen grunn så er det 80% seilbåter. Er ikke så langt fra fjellbacka/Grebbestad.

1. gang vi var der var det året det nye brygge anlegget ble åpnet. så jeg vet ikke hvordan det var tidligere. Men om man vil ligge mot fjellet så finns det jo masse fortøyningsmuligheter rundt Storø bla i Strømsund.

Skal følge med i kartet hvis man går rundt blandt holmer og skjær der ute. Litt aktsom het er fornuftig.

Redigert: Herberget er det gule bygget i venstrebildekant. Ser mønet på en cafe rett ved siden.

Havna jeg lå i ligger bak den lille hytta rett frem i bildet,

Er vel ikke riktig med at det er så mye ny bebyggelse, det begrenser seg vel til bryggeanlegget. Men det er foretatt en kraftig restaurering av gammel bygningsmasse.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Kjent Dame det der ja, eh mann var det kansje. Dame med mansnavn. Har vært med på ombygging og restaurering av henne den gang jeg var el.lærling på` værste`

Nå er hun vel på besøk i Gøteborg eller?

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Kjent Dame det der ja, eh mann var det kansje. Dame med mansnavn. Har vært med på ombygging og restaurering av henne den gang jeg var el.lærling på` værste`

Nå er hun vel på besøk i Gøteborg eller?

Göteborg.....men det er Nordens störste havn hvor i Gbg...... :wink:

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...