B-P-Nimbus 350C Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Ja det sto ikke på . Brekkestø er korekt. Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Frivakten Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Hvor er dette? Trodde først at det var et parti fra Drammenselva, men får det ikke til å stemme. VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
roaldbj Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Spørsmålet til Mariell i innlegg # 1098 om det er Storö. I så fall er her et kartutsnitt: Og her er luftfoto - uansett om jeg har tippet rett eller ei er det verd en tur. Link to post
GeirFrode Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Hvor er dette? Filtvedt????? Link to post
Mariell Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 roaldbj, riktig. Måtte gjøre noe annet i ett par minutter MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Filtvedt????? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Mariell, dette er en fantastisk øy med lange tradisjoner og et flott ungdomsherberge på øya. Her kan man se solnedgangen hvor sola ruller over horisonten. Skal se om jeg senere finner noen bilder fra stedet. De som har seilt på Vestkysten av Sverige uten å ha vært på Väderøyene har gått glipp av en sentral del av dette området. Desverre har det vært en utbygging på Storö de to siste årene jeg ikke liker. Jeg har derfor redusert hyppigheten av havneanløp, men utenfor Storö på S siden er det flotte ankringsplasser når værforholdene er brukbare. Jeg trives imidlertid bedre litt lenger nord, på Ursholmen - som er mitt favorittsted av samtlige uthavner. Det deilige brønnvannet der overgår alt annet vann. Her et nærbilde av Mariells fotograferte område: Link to post
Jens_P Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 (redigert) Hvor er dette? Her! (Fra http://www.norgeibilder.no/) Redigert 11.September.2007 av Jens_P (see edit history) Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 En liten nøtt til. Er vel lettere denne. Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Astor Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Her! (Fra http://www.norgeibilder.no/) Jeg må si som psykologene sier: Kan du sette ord på det? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Avmønstret4 Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 (redigert) Hvor er dette? Svelvik, på vestsiden av Svelvikstrømmen med deler av kirkegården i bakgrunnen Redigert 11.September.2007 av Brage (see edit history) Link to post
Compromise Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 En liten nøtt til. Er vel lettere denne. Kan det være her: Er det ikke Lindholmen den heter da (sør for Tjøme) /per Link to post
Astor Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 (redigert) Svelvik, på vestsiden av Svelvikstrømmen Ganske riktig. Fotografert fra terassen. Når vi først er på Hurum (Klokkarstua) og står å ser mot Svelvik kan jeg vise dere et bilde litt lenger syd i Svelvikstrømmen: Og her et bilde som viser nordsiden: For en som er lidenskaplig båtintressert følger jeg skipstrafikken hver dag fra stuevinduet. Livet er herlig..... Redigert 11.September.2007 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Yes da Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Jens_P Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 (redigert) Jeg må si som psykologene sier: Kan du sette ord på det? Er vel strengt tatt fanget av "Astor-regelen". Brage kom meg i forkjøpet. Syntes det lignet Svelvik, og med tanke på ditt bosted var det bare å lete. Bildet bærer preg av kraftig tele-/zoom-linse. Er det tatt fra stuevinduet? Besvart mens jeg skrev. Redigert 11.September.2007 av Jens_P (see edit history) Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
roaldbj Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Jeg må si som psykologene sier: Kan du sette ord på det? En av forskjellene på psykologene er om de er til stede eller ei når svarene kommer. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Da tar vi en kjapp en til...eller? Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 trordu er på sydspissen av Björkö...Göteborgs norra skärgård.....den kalles Framnäs S/Y Gunga Din Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Nei Gunga Din . Riktig land men .... Forøvrig så er `Framnæs/ Framnes`mye brukt runt om i Norge også Er jo et kjent navn i Sandefjord bl.a. Var også borte i navnet på Stord en gang. Men dette er da fra Sverige. Ser at svenskene pryder sine sommerstuger med slike navnskilt. Noen av dem kommer vel fra skipsnavn. Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Nei Gunga Din . Riktig land men .... Forøvrig så er `Framnæs/ Framnes`mye brukt runt om i Norge ogsåEr jo et kjent navn i Sandefjord bl.a. Var også borte i navnet på Stord en gang. Men dette er da fra Sverige. Ser at svenskene pryder sine sommerstuger med slike navnskilt. Noen av dem kommer vel fra skipsnavn. det var ju som tusan...trodde du varit her nede.... stemmer det att det finnes flere Framnes det var vel på Framnæs mekaniske verksted(Sandefjord) som denne byggdes men hvor ligger hun nu...????? S/Y Gunga Din Link to post
Mariell Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 (redigert) Mariell, dette er en fantastisk øy med lange tradisjoner og et flott ungdomsherberge på øya. Her kan man se solnedgangen hvor sola ruller over horisonten. Skal se om jeg senere finner noen bilder fra stedet. De som har seilt på Vestkysten av Sverige uten å ha vært på Väderøyene har gått glipp av en sentral del av dette området. Desverre har det vært en utbygging på Storö de to siste årene jeg ikke liker. Jeg har derfor redusert hyppigheten av havneanløp, men utenfor Storö på S siden er det flotte ankringsplasser når værforholdene er brukbare. Jeg trives imidlertid bedre litt lenger nord, på Ursholmen - som er mitt favorittsted av samtlige uthavner. Det deilige brønnvannet der overgår alt annet vann. Her et nærbilde av Mariells fotograferte område: Var det ett sånt bilde du tenkte på. Tok det litt for tidlig, også var mobilen tom for strøm. Tar også med ett bilde til mot havna. (hvorfor så jeg ikke den stanga når jeg tok bildet. Skjærpings. Her seren også noe av den nye bebyggelsen som er kommet opp. Tror alle som vil kan leie seg inn i de gamle hyttene, + i det gamle Herberget. Ellers enig i at det er flott der ute. Av en eller annen grunn så er det 80% seilbåter. Er ikke så langt fra fjellbacka/Grebbestad. 1. gang vi var der var det året det nye brygge anlegget ble åpnet. så jeg vet ikke hvordan det var tidligere. Men om man vil ligge mot fjellet så finns det jo masse fortøyningsmuligheter rundt Storø bla i Strømsund. Skal følge med i kartet hvis man går rundt blandt holmer og skjær der ute. Litt aktsom het er fornuftig. Redigert: Herberget er det gule bygget i venstrebildekant. Ser mønet på en cafe rett ved siden. Havna jeg lå i ligger bak den lille hytta rett frem i bildet, Er vel ikke riktig med at det er så mye ny bebyggelse, det begrenser seg vel til bryggeanlegget. Men det er foretatt en kraftig restaurering av gammel bygningsmasse. Redigert 11.September.2007 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Kjent Dame det der ja, eh mann var det kansje. Dame med mansnavn. Har vært med på ombygging og restaurering av henne den gang jeg var el.lærling på` værste` Nå er hun vel på besøk i Gøteborg eller? Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Gunga Din Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Tar også med ett bilde til mot havna. (hvorfor så jeg ikke den stanga når jeg tok bildet. Skjærpings. Hej Mariell jag missade stanga ........i "Hvor er dette anno 2004" S/Y Gunga Din Link to post
Avmønstret4 Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Flott utsikt du har fra terassen Astor! Og det ser ut som du har bra med kveldsol..... Link to post
Gunga Din Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Kjent Dame det der ja, eh mann var det kansje. Dame med mansnavn. Har vært med på ombygging og restaurering av henne den gang jeg var el.lærling på` værste` Nå er hun vel på besøk i Gøteborg eller? Göteborg.....men det er Nordens störste havn hvor i Gbg...... S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn