Gunga Din Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 haker på ett följdspm..... på kajen står en staty.....som finnes i 2 eksemplar.....det ene her o det andre noen annenstans...hvor..... hint glem Leif Eriksson (han var svensk, han oppfann Amerika o sen mobiltelefonen.....Leif Magnus Eriksson ) S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 (redigert) Bilder av hus med skilt på er visst populært, så her kommer et av en gammel skole. Men hvor? Bilde nummer to er fra samme sted. Lars H. Redigert 11.September.2007 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marø Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Ja, Lars, det må vel være på Töllås i flg. skiltet. Link to post
Lars H. Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Fårgården heter nok Töllås, men ikke stedet nei. Navnet består av to ord. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dreamer Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Gammelt bilde fra Tyssedal? Link to post
Lars H. Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Bildet er fra Sverige, en øy. Her et bildet like ved havnen, samme sted. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jorg-1 Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Henån Dracosiden til Jørgen Link to post
Lars H. Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Syd for Hunnebostrand, nord for Lysekil. Fler bilder samme sted: Lars H. :sleep: Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
chagall Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 (redigert) Ganske riktig. Fotografert fra terassen. Når vi først er på Hurum (Klokkarstua) og står å ser mot Svelvik kan jeg vise dere et bilde litt lenger syd i Svelvikstrømmen: Og her et bilde som viser nordsiden: For en som er lidenskaplig båtintressert følger jeg skipstrafikken hver dag fra stuevinduet. Livet er herlig..... Ja Astor, du har en nydelig utsiktsplass mot Svelvik. Det var jo der du skulle hatt båtplass , så kunne du fulgt med båten ved hjelp av kikkerten. Hadde båtplass på Batteriøya for noen år siden, ligger nå på Bokerøya. Redigert 11.September.2007 av chagall (see edit history) Link to post
Gunga Din Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Bildet er fra Sverige, en øy. Her et bildet like ved havnen, samme sted. Lars H. nu vet jag var du varit............men jag låter noen annen svare.......... langt fra Astorregeln men ändå..... S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Hej Marielljag missade stanga ........i "Hvor er dette anno 2004" Jeg tillater meg å komme med svaret. Bildet er tatt ikke langt fra kl 12 om formiddagen. Skyggen i forkant av bildet er trolig fra mottagertårnet på Storö, som står like ved den karakteristiske losutkikken. Maaange har tilbrakt kveldstimer der for å se sola rulle ned over horisonten om kvelden. Det er ikke så mange steder man har slik utkikk. Men noe tilsvarende er på Ursholmen og på Anholt. Bryggene ser ikke slik ut nå lenger. Ungdomsherberget har oker farge i forkant. I midten i bakkant er badstua til Brannkorpset i Gøteborg. Link to post
Baywatch Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Hvor er dette? Link to post
Sira Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Syd for Hunnebostrand, nord for Lysekil. Fler bilder samme sted: Lars H. :sleep: Stora Kornø,en av mine favoritter Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Lars H. Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Stora Kornön var det ja, en perle på denne delen av svenskekysten. Dette er et sted for "freden og roden" uten butikker eller biler, i hvert fall i august. Sauene det ble henvist til tidligere må være vandt til folk og hunder. De kom helt frem til gjerdet og lot skipshunden vår snuse på seg. Og av alle ting, har de en gammel engelsk park som var under restaurering da vi sist var der for 3 år siden. Fler bilder fra dette fine stedet finnes under "Båtbilder" på min hjemmeside trudelutt.com. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gas Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 På tide med en liten utfordring igjen,hvor er dette?? Link to post
S/Y EIMY Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Dragsundet ? Og takk for sist . Link to post
Gas Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Det var lynkjapt,og jammen var det rett......... Takk for sist .......det var den gangen i år det var sommer.. Link to post
Javi Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Hvor var jeg i sommer? Link to post
Frøken Fryd Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Hvor er jeg fortøyd på dette bildet? Link to post
Blanco Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 En dette stedet da !! Du må ikke glemme å følge opp postingen din, Sydvesten. svaret var Kubbervik, Tysnes Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Båtfant Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Hvor er jeg fortøyd på dette bildet? ....for meg ser du ut som du er fortøyd i brygga? Eller? Er nektet å poste her fordi man ikke tåler mine meninger om copyright og administrasjonen. Link to post
Frøken Fryd Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 ....for meg ser du ut som du er fortøyd i brygga? Eller? Ja jeg prøvde å gjemme meg, det er riktig det, eller nærmere bestemt kaien. Men hva heter det her? Link to post
GeirT Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Bakkasund i nærheten av Marsteinen fyr? Nei, Herøy svarte Aarbakka på Tysnes. Og det var riktig. Vi la oss der å hadde frokost. Fint sted. Geir Geir Link to post
Arvid_A Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 (redigert) Her var det akkurat plass til oss i sommer! Hvor er det? Redigert 17.September.2007 av Arvid_A (see edit history) Link to post
Herman Svart 17.September.2007 Link til dette innlegget Svart 17.September.2007 Hankøsundet? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn