Javi Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Cato skrev: Grindholmen i vrengen? Ufattelig korrekt........ Link to post
glek Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Vel Seabiscuit, Dette må være fra Vrengensundet i mellom Nøtterøy og Tjøme... Link to post
Herman Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Gunga Din skrev: ursprungligen gick hun till mycket känd seglarmetropol.... Ok. Litt googling på "Sandhamn" resulterte i treff på Waxholmsbolaget, som har de klassiske fergene Norrskär, Storskär og Västan. Storskär ser slik ut: Det ligner ikke helt, så da kan vi jo satse på at det er fra maskinrommet på Norrskär? All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 (redigert) Bravo Herman...det är S/S Norrskär Byggd 1910 av Eriksbergs Mekaniska Verkstad, Göteborg http://www.faktaomfartyg.se/sandhamn_express_1910.htm Redigert 18.September.2007 av Gunga Din (see edit history) S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Tar denne opp igjen men i større utsnitt: Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Wannskrækk Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Steilene, helt på innsiden. OOps, hvordan var nå denne Astor-regelen egentlig Astor? Jeg har hjemmehavn Hovedøya Oslo, er jeg for nær da? Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 W-945 skrev: Da tar vi en kjapp en til...eller? Denne er vel heller ikke løst enda . Hint: Tettbygd øy Syd av Tjørn Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Astor Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Cato skrev: Steilene? Wannskrækk skrev: Steilene, helt på innsiden. OOps, hvordan var nå denne Astor-regelen egentlig Astor? Jeg har hjemmehavn Hovedøya Oslo, er jeg for nær da? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Hva med nok et hus med navneskilt, - hvor? Lars H. (som skal på fjellet til helgen, - av alle ting!) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 W-945 skrev: Denne er vel heller ikke løst enda .Hint: Tettbygd øy Syd av Tjørn Åstol? Link to post
bliss X Svart 18.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Marstrand? Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Fenix skrev: Åstol? Det er korekt. Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Fenix Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 W-945 skrev: Det er korekt. Et av mine favorittsteder! Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Røkte reker mmmmmm snadder for mons. Koselig og rolig plass det ja. Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Her var det stille, men det er det ikke alltid. Bildet er tatt på sommerens første hele solskinsdag i fellesferien. Ja, vi hadde 2 hele dager med sol og uten regn på hele dagen. Men hvor er vi ??? Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Hilmar 2 Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Noen som vet hvor dette er da? Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 18.September.2007 Link til dette innlegget Svart 18.September.2007 Her gjelder trolig Astor-reglen... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Ja Astor regelen gjelder nok for meg også, men hvorfor ser vi ingen BP-vimpel på Hilmar II? Link to post
Ludde30 Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Cato skrev: Grindholmen i vrengen? Den øya kaller vi for Taterholmen. Vet at den har andre navn også, muligens Saueholmen? Fin øy å ligge på tidlig og sent i sesongen, men det kan bli litt for mye båtbølger i fellesferien. If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Festina Lente IV Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Ludde30 skrev: Den øya kaller vi for Taterholmen. Vet at den har andre navn også, muligens Saueholmen? Fin øy å ligge på tidlig og sent i sesongen, men det kan bli litt for mye båtbølger i fellesferien. Min mor, som hadde endel av sine barndomsår i Kjøbmannskjær kalte den for Fantholmen. Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Astor Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Hilmar har kjørt med BP-vimpel siden jeg traff han i sommer. Nå er den tatt ned og ligger vel bevart hjemme hos Hilmar til neste sommer. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ludde30 Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Festina Lente 3 skrev: Min mor, som hadde endel av sine barndomsår i Kjøbmannskjær kalte den for Fantholmen. Ser helt klart sammenhengen med vårt navn Tatterholmen og din mors navn på øya If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Cato Svart 19.September.2007 Link til dette innlegget Svart 19.September.2007 Ludde30 skrev: Den øya kaller vi for Taterholmen. Vet at den har andre navn også, muligens Saueholmen? Fin øy å ligge på tidlig og sent i sesongen, men det kan bli litt for mye båtbølger i fellesferien. Kaller også øya for Taterholmen, eller bare "Tatern". Måtte se i kartet for å få korrekt navn, og derfra kom Grindholmen som jeg ikke ville gjenkjent om noen hadde nevnt det Cato Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn