Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Jeg gjetter på et sted der jeg aldri har vært, men jeg vet at du har vært der; Hällevikstrand?
Nå vet jeg ikke om du svarte på "Lille Villa" eller "Josefine" bildet, min mitt bilde er i hvert fall ikke fra Hällevikstrand, her er vi i Norge. Og bildet til Astor er jeg også temmelig sikker på ikke er derfra. I og med at han nevner campingvogn, kan vi være helt på ville veier, kan det være fra Sveriges "baksida", Stockholmsiden som Båhuslänerne sier? Ellers skulle jeg nesten veddet på at det er Fjälbacka selv om Astor ikke vil bekrefte det!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da er stedet løst, legger først inn en verdifull referanse til stedet: http://no.wikipedia.org/wiki/M%C3%B8len

Nord for øya så jeg i går dette: (De tre sorte "kulene" på bildet er av 3 seler.) Vi så i alt 5 seler der i går. De vil visstnok være der resten av høsten og vinteren.

rib2.jpg

Her et bilde av en spesiell plante som er på øya, hvet noen hvilke plante det er - det er fredet i Norge (ble fredet i 1956 som første fredede plante i Norge). Vet noen hvilken plante vi snakker om?

moelen21sept2007b.jpg

Dersom jeg ikke husker feil er det en kolonialbutikk i første etasje. I så fall glemmer jeg aldri denne da vi kom inn en dag ca 10 august for 6 - 7 år siden. Vi ønsket å proviantere litt. Det var noen ytterst få varer igjen i hyllene, som nok tydet på at båtsesongen var over og at bujtikken "tørket" inn. Dette er forøvrig et forhold ved flere steder ved sveriges vestkyst som gjør at jeg trives bedre i Danmark hvor butikkene er velfylte til enhver tid. Men den svenske skjærgården på vestkysten er uten tvil hyggeligere å seile i sammenlignet med mange steder i Danmark.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...