Mulligan Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Det kan se ut som om han står på Carlsten med renna mot Gbg. i bakgrunnen. Men jeg får ikke flytebryggene til å stemme. Link to post
ÅtteGlass Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 surprise skrev: Er det ikke Marstrand da? Ser jo festningen til høyre der Mulligan skrev: Det kan se ut som om han står på Carlsten med renna mot Gbg. i bakgrunnen.Men jeg får ikke flytebryggene til å stemme. Bildet er tatt for noen år siden. Har blitt flere brygger der nå. Du ser kastellet litt til høyre for midten av bildet. Bildet ar tatt fra tårnet på festningen. Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 ÅtteGlass skrev: ser kastellet litt til høyre for midten av bildet. Bildet ar tatt fra tårnet på festningen. det du kallar kastellet som det er (minifestning) heter Södra Strandverket o byggdes i mitten av 1800 talet för att försvara Albrektssunds kanal o södra infarten till hamnen her er en bild fra 1870, notera kanonerna på taket her finns fler bilder både innifra o fra utsiden http://www.strandverket.se/ S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Hvor er detta da........ denne tar du roaldbj....... S/Y Gunga Din Link to post
ÅtteGlass Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Gunga Din skrev: det du kallar kastellet som det er (minifestning) heter Södra Strandverket o byggdes i mitten av 1800 talet för att försvara Albrektssunds kanal o södra infarten till hamnenher er en bild fra 1870, notera kanonerna på taket Jeg vet. Jeg har vært på taket der og drukket bøttevis med sponset etter regattaer... Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
REM Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Gunga Din skrev: Hvor er detta da........ Oscarsborg? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Hilmar 2 Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 nei det er ingen båt der gjett igjen Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 rem skrev: Oscarsborg? S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Horten Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Det er iallefall en gruntvannsbåt. En som må tåle å stå på bunnen ved lavvann. Sør i DK eller nord i NL eller D. Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Mulligan skrev: Det er iallefall en gruntvannsbåt. En som må tåle å stå på bunnen ved lavvann. Mulligan skrev: DK S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 (redigert) Jeg synes det minner litt om et parti fra en redningsbåt som ligger på Marinemuseet i Ålborg. Redigert 24.September.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
Gunga Din Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 du synes rett roaldbj...... hun ligger på marine museet i Aalborg hun er en sådan strandlivräddningsbåt som winchas opp på stranden ursprungligen hade hun 17 Hk (tror jag det var!) hun kjörde maskin/roddes/seglades samtidigt ut til haveristen...innan hun fikk större maskin S/Y Gunga Din Link to post
Bonus Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 For å dra oss tilbake til Norge igjen, bildet er tatt 16. juli 08:30 ifjor. Hvor er vi? Link to post
Astor Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Skyter litt i blinde, men "Gula humpen"? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Nope. Vi er i Norge. Link to post
REM Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Svenning skrev: For å dra oss tilbake til Norge igjen, bildet er tatt 16. juli 08:30 ifjor. Hvor er vi? Bildet tatt fra Sekken? Mot starten på norskerenna mot Strømstad? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Nope. Hint: Vi skal over på andre siden av Oslofjorden Link to post
Sigurd Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Uleholmen sett fra Røssesundet? Link to post
Bonus Svart 24.September.2007 Link til dette innlegget Svart 24.September.2007 Helt riktig Sigurd! Link to post
Coast Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Hvor er vi på kysten nå da? Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Sydvesten Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Det minner styggelig mye om et fyr jeg passerer på min ferd ut av fjorden.... men dog tatt fra en side jeg sjelden bruker..... bildet er tatt fra "Gamle Langesund" mot Tangen og viser Langøytagen fyr Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Coast Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Korrekt! Jeg forventet at det var Sydvesten som var raskt ute med riktig svar! Langesund Fyr fra Gamle Langesund. Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Bonus Svart 25.September.2007 Link til dette innlegget Svart 25.September.2007 Fra en av sommerens finere turer. Bildet er tatt 7. juni 17:57. Hvor er vi? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn