B-P-Nimbus 350C Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Ser også denne derfra .... Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
roaldbj Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Vasser, eller øya ved siden? Link to post
Fjellbonden Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Tvistein med Svenner i bakgrunnen. Link to post
Astor Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 roaldbj skrev: Og slik var situasjonen i dag med høylys sommerdag uten skyer.Og her en av BåtPlassens mest berømte båter, bildet tatt 180 grader i forhold til det forrige. Jeg synes kapteinen gjør noen spretne sprell ombord med ferderarbeid. Bilet tatt ca 11.30 i dag. Husk Lars, at du er i den gruppen redningsfolkene finner i vannet, livløs, når uhellet først er ute. Husk å bruke vest når du er alene. Jeg hadde en uheldig opplevelse i sommer da jeg skled i en zaloflekk på dollbordet og datt mellom båt og brygge og slo meg stygt. Heldigvis var mannskapet på Escada tilstede og fikk holdt meg oppe etter armen. Etter denne opplevelsen har jeg forsøkt å være flink til å bruke vest når jeg alene ombord og ute på dekk. I alle fall, et godt og velment råd fra meg. Stopp propellen når du er alene ute på dekk og dollbord. Faller man til vanns og snekka tøffer videre er man ikke særlig høy i hatten. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hilmar 2 Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Uff ja det har jo dukket opp noen slike triste historier i sommer. Selv bruker jeg vest når jeg er ute på dekk men ikke når jeg sover i køya Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roaldbj Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Lars hadde følgebåt - men poenget til Astor er selvfølgelig korrekt. Vi har nok lett for å tenke "skal bare" og da kan den minste zalo-flekk eller annet være skjebnesvangert. Det var forøvrig noen markerte bølger som kom sørfra da vi passerte Gullholmen - hørte at det blåste atskillig lenger sør. Kanskje var disse bølgene etterdønninger fra denne vinden? Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Tvistein Svenner Hvor er bildet tatt fra???? Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Fjellbonden Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Stavernsodden da? Link to post
GeirFrode Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 (redigert) W-945 skrev: Hvor er bildet tatt fra???? Står du på Citadelløya tro, med Stavernsodden i forgrunnen. Redigert: Du står nok ved det monumentet på andre siden av Stavernsodden tenker jeg.. Redigert 8.Oktober.2007 av GeirFrode (see edit history) Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Står oppe på Minnehallen og tar bilde østover med Stavernsodden i forgrunn og Svenner bak. Zoomet meg inn på Færder i det andre bildet men det ble uskarpt da jeg ikke brukte stativ eller annen støtte. Bildene ble tatt Langfredag i påsken 07 på den første overnattingsturen i år. Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Hvor er dette? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Langs land Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Tofteholmen eller Ranvikholmen. Synes jeg skimter Gullholmen i bakgrunnen. Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Den var så lett, ja? Ramvikholmen. Helt rett. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
GeirFrode Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Astor skrev: Hvor er dette? Hvor på Ramvikholmen står du og tar bildet, Astor? Jeg klarer ikke å huske eller kjenne igjen den staken som står midt i bildet. Eller er det en du har limt inn for å lure sånne som meg? Link to post
roaldbj Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jeg satt også og så lenge på bildet til Astor og klarer ikke å ta kameravinkelen. Her er kartutsnitt av Ranvikholmen: Link to post
GeirFrode Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 roaldbj skrev: Jeg satt også og så lenge på bildet til Astor og klarer ikke å ta kameravinkelen. He-he. Da er vi to, roaldbj. Jeg synes ikke øya i bakgrunnen ligner på Gullholmen heller jeg. Men, jeg har tatt feil før, så det kan godt hende at det likevel er riktig, og at det er jeg som ser syner... Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Jeg står der det står Sagene. Ute på det som lokalt kalles Skjæra, og tar bildet med en 250 mm med mitt Nikon speilrefleks. Jeg står mao på land. Fuglene i forgrunn sitter på land, Ramvikholmen i forgrunn og Gullholmen som er i ferd med å forvinne i vannet lengst ute i horisnonten. Var ute og testet min 4GB brikke og valgte denne gangen oppløsning FINE i stedet for STANDRARD. Staken dere ser i forgrunnen står ganske nære land. Se kartet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Oteren Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Nå må vi sørover. Hvor kommer jeg fra her? Mest kjent for gjenstander som går litt fortere. Bildet er fra årets første tur, må prøve å se lyst på det. Båten ble satt på land i dag.... Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Og hvor står så dette `kjente`sjømerke, det er norskt Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
M/S Bastard Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Mulligan skrev: Hvor er dette mon tro? Og hva er det? Baugen til Juno stod på Felleskjøpet (siloen) før den ble flyttet ut til Hakan v/ Seilerhuset Link to post
Langs land Svart 11.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Inlegg # 1516 tror jeg er Sandøy båke på Klåholmen (sør for Lyngør) Link to post
bliss X Svart 11.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2007 Hvor er dette? Innlegget er endret av moderator Bildet er slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Link to post
REM Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Det må være i Østfold, men eksakt hvor er jeg litt usikker på Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mouche Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Det er huset til Havgapet, men nøyaktig addresse har jeg ikke! Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
M/S Bastard Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Havgapveien 1 Ser ut som ett fint sted, så de blir nok fornøyd Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn