bliss X Svart 12.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Ja, det ser veldig fint ut i Havgapveien 1, men lurer veldig på hvor det kan være. Skjebergkilen? Link to post
Gunga Din Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 bliss X skrev: Hvor er dette? har ikke pejling....men det liknar mye på vegen(gamle E6) in mot Oslo, Ekebergsiden...... S/Y Gunga Din Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Seabiscuit skrev: Inlegg # 1516 tror jeg er Sandøy båke på Klåholmen (sør for Lyngør) Ja da Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
REM Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Innlegget er endret av moderator, årsak:Bildet er slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Kan det være her mon tro? Ganske likt ikke sant? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
bliss X Svart 12.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Du verden Ikke helt havgap, men fint likevel. Da blir det vel kanopadling heretter? Innlegget er endret av moderator, årsak:Bildet er slettet Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden. Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet. Link to post
Oteren Svart 12.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2007 Mouche skrev: Det er huset til Havgapet, men nøyaktig addresse har jeg ikke! Du fikk i både pose og sekk her....både adresse og kart! bliss x og rem: Vel er jeg en treg sørlending; men hva var poenget her? Link to post
Bergen Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 Oteren skrev: Vel er jeg en treg sørlending; men hva var poenget her? Skjønner ikke helt jeg heller, kunne fort blitt kalt "trolling" om det kom fra en annen forumdeltaker Link to post
Bergen Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 Hei Hva skjedde med mitt (og Oters) kritiske innlegg i denne tråden fra sist natt, er jeg blitt sensurert vekk uten begrunnelse eller melding , og det var da vitterlig også et kart inne i bildet i forbindelse med havgapets hus. Vel var det skrevet sent på natten men jeg var 100% edru og kan da ikke huske så feil ? Link to post
Oteren Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 bergen skrev: Hei Hva skjedde med mitt (og Oters) kritiske innlegg i denne tråden fra sist natt, er jeg blitt sensurert vekk uten begrunnelse eller melding , og det var da vitterlig også et kart inne i bildet i forbindelse med havgapets hus. Vel var det skrevet sent på natten men jeg var 100% edru og kan da ikke huske så feil ? Kart med adresse!! Tror rett og slett at rem, herr raaadsformann fikk kalde føtter. Men det må han svare på. Legge ut bilde/ kart av huset til en bruker av BP. Humor eller ?? Jeg ville satt lite pris på det..... HVEM har fjernet mitt innlegg? Hvorfor? Hvem skal behandle eventuell klage i Skipsraadet? Rem? Link to post
Oteren Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 bliss X skrev: Hvor er dette? Har du tatt disse bildene? Eller er de tatt fra annonsen rem henviste fra? Hvorfor? Link to post
C-marine Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 C-marine skrev: Kansje litt enkel for noen, men hvor er dette? Ingen som vet hvor dette er? et lite hint: nord for stadt Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Mouche Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 Nå var det vel Havgaapet selv som la ut bilder av sitt nye hus på (-- reference to evil site removed --). Disse bildene var jo tydelig hentet fra en annonse og så "tok det ene ordet det andre", eller noe sånt? Men et eller annet sted på Glommas bredder mellom Mysen og Sarpsborg er det vel stedet ligger? Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Oteren Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 OK, jeg har ikke vært på dette gapecom'et og har ikke planer om det heller..... men hvorfor er innlegg fjernet? Link to post
Jawik Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 C-marine skrev: Ingen som vet hvor jeg har tatt bildet i innlegg # 1484? Utsikt mot Runde eller Teigane ? Her gjelder vel også Astor regelen. The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
bliss X Svart 13.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 Og hvor er dette? Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Her er sikkert et lettere sted å identifisere, bildet er tatt i dag i 12-tiden: Link to post
Langs land Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Saueholmene ved Son??? Link to post
C-marine Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 jawik skrev: Utsikt mot Runde eller Teigane ? Her gjelder vel også Astor regelen. Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Ikke langt i fra, legger ut kartutsnitt for fyret som var tent fra kl 13 i dag. Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Glemte å legge til at det er en fin øvelse å seile inn fra Oslofjorden nordfra og inn til Moss. Det er gode fyrlykter under veis. Det kompliserte er at det er svært sterke lykter/lys på land som sikrer god identifisering av fyrlyktene. Først oversikt over innseilingsleden. Så mot Sauholmen, legg merke til lyskarakteristikken: Deretter mot Klippenes med annen lyskarakteristikk. Og sist mot Moss. Legg merke til at man her må korrigere fra fyrlykta aktenfra og identifisere havneområde med radar/visuell utkikk. Link to post
Langs land Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Ja, ja, fikk det ikke egentlig til å stemme, men det var ett skudd i blinde, basert på ditt bilde i en annen tråd. Link to post
roaldbj Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 Flott, resonnementer er viktig til sjøss. Mange ganger er det slike aktiviteter som sikrer vår overlevingsevne. For at alle glade seilere i Oslofjorden skal være sikker på hva de observerer, legger jeg ut dette. Hva ser vi her, både i forkant og bakkant. Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2007 roaldbj skrev: Her er sikkert et lettere sted å identifisere, bildet er tatt i dag i 12-tiden: Du har Kippens fyr mot styrbord. Roald. I gamle dager var det restauant der. Drevet av folk fra Askim gummivarefabrikk. De hadde feriehjem der. (Ikke i fyret, men rett bak.) Nå et det blitt et ferieparadis av de skjeldne. Det er brådypt helt inn til fjellet ved fyret. Vi kjørte motorbåtregatta i Moss i gamle dager og barberte kanten ved Kippenes på utgående og inngående. Vi rundet helt ute ved Bevøykrakken. mente å huske vi målte 12 kvartmil den gangen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn