At-le Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 (redigert) Hvor ligger roaldbj sin båt?? At-le Redigert 29.Oktober.2007 av At-le (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 (redigert) Både flott og utrolig Mulligan. Dette er en av favoritthavnene mine. Blir aldri lei. Kort tur til kaia og vandring til butikkene på Syd-Koster. Ligger litt på innsiden av 5-meters dybden, bildet er tatt nordover. Redigert 29.Oktober.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 (redigert) For endel "nybegynnere" legger jeg ut ett nytt sted. Husker første gang jeg kom hit - det var som å komme til en annen verdensdel etter å ha seilt i maaange timer fra båthavna i Son. Jegf kan opplyse at vi ikke seilte nordover - så er det bare å ta fram kartet og gruble litt... Jeg kan jo gjøre oppgaven enda litt vanskeligere: Det ligger en travler med akterenden inn mot kaia. Hvilken trawler er dette? Redigert 29.Oktober.2007 av roaldbj (see edit history) Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Og 100 meter bak deg får du verdens beste rekesmørbrød. Link to post
roaldbj Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Du er i form i kveld Mulligan. 6.3 nm, retning 225 grader får du kjøpt noen av skandinavias beste sjøkreps av Kurt. Det er koselig å se hvordan han koker og bearbeider krepsen. Jeg mener at han har vært omtalt i et lørdags/søndags bilag i en av de store hovedstadsavisene. Folket på stedet vist på fotografiet har en egen evne til å ta livet med ro. Jeg er ofte innom bokhandelen på stedet og ber om råd - de kan fortelle om nye bøker en halvtime uten at de går lei. Dette gir livet ekstra piff. Bassenget på stedet er storartet, likeledes badstua - den er førsteklasses. Jeg er også veldig glad i biblioteket med fritt internett. Link to post
Fenix Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Og prøv det nye røkeriet i ytre havn! Link to post
glek Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Har sittet å nytt mange flotte solnedganger fra fjellet i bakgrunnen sammen med fruen. Et must i løpet av sommeren. Flotte turområder også. Mvh.glek Link to post
roaldbj Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Håper at mange av fremtidens turseilere leser disse vakre omtalene - da er det kanskje mulig å lure dem til å seile til fiore flotte steder: - det ene ligger i avstand: 8.6 nm, peiling: 218 grader - det andre ligger i avstand: 23.5 nm, peiling: 188 grader - det tredje ligger i avstand 97 nm, peiling 168 grader og det fjerde ligger i avstand 113 nm, peiling 169 grader Alle mål er omtrentlige fra fotografens ståsted, i luftlinje og foretatt svært kjapt. Link to post
Mulligan Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Hvor kan dette være mon tro? Fartøyet som kommer sigende inn var min arbeidsplass. Skulle være godt kjent av folk langs kysten. I sine forskjellige forkledninger. Hva heter hun? Link to post
Bergen Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Hvor kan dette være mon tro? Hva heter hun? Hammerfest ? Malene Østervold før brannen ? Link to post
Mulligan Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Bravo Bergen. Jovist er det "Malene Østervold" som anløper Hammerfest. Oppbygd etter at hun brant for første gang, da under navnet "Cape Kennedy". Bildet er tatt i 1979. Dagen etter dro vi ut for å gjøre en jobb nord for Hammerfest, og gikk inn i det verste været jeg noensinne har opplevd. Aner ikke hvor mye det blåste, for vindmåleren gikk overbord. Skipperen anslo bølgehøyden til 20 meter. Vi gikk mot været i tre dager før vi turde å snu. Forøvrig første gang jeg brukte GPS. Hadde seks timer dekning per dag. Et kvantesprang i forhold til Transit. Link to post
sammy Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Prøver med en til jeg. Utsikt fra en kjent norsk gjestehavn. Hvilken Ben Sin kan det værestavern Link to post
sammy Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Dette synes jeg begynner å bli patetisk. . Er det mulig å få flyttet innleggene som ikke har noe i denne tråden å gjøre over til en annen tråd eller er det for mye forlangt av teknisk ? ta det med ro og kos deg litt,så blir det nok bra Link to post
roaldbj Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 For endel "nybegynnere" legger jeg ut ett nytt sted. Husker første gang jeg kom hit - det var som å komme til en annen verdensdel etter å ha seilt i maaange timer fra båthavna i Son. Jegf kan opplyse at vi ikke seilte nordover - så er det bare å ta fram kartet og gruble litt... Jeg kan jo gjøre oppgaven enda litt vanskeligere: Det ligger en travler med akterenden inn mot kaia. Hvilken trawler er dette? Vi som legger ut bilder under tråder av typen "hvor er dette" bør vel følge opp med å informere om hvor stedet er før det går for lang tid? Bildet viser Strømstad havn sett vestfra mot øst. Denne havna er ett av de første anløpene nordmenn stifter bekjentskap med når de anløper Sverige. Under viser jeg et gammelt kartutsnitt fra Strømstad havn. Det har blitt endel endringer de siste årene, bl.a. er det bygget en molo fra Torskeholmen til Skurve. Lars H. kommer vel snart med oppdatert kartutsnitt. ' Men: det må da være noen som kan identifisere hvilken type trawler som ligger til kai? Link to post
REM Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Hakke no peiling på Trawlere jeg, men forsøker meg med et skudd i blinde: Grand Banks Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Salt Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 kan det værestavern Jeg mener det er svart tidligere at det er Skjærhallen. Siden jeg bor på det stedet, skal jeg ikke si at det er svaret, men omgivelsene likner veldig Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
roaldbj Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 Rem, hyggelig å se at du er frisk etter svømmeturen. Hadde trodd at Astor hadde "kastet seg utpå". Selvfølgeig er det en GB. Hva synes du om grillen på akterdekket? Jeg har så langt ikke satset på å bruke grill på overdekket, men vil vurdere det neste sesong. Link to post
olpi Svart 30.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2007 kan det værestavern Nei, det var Skjærhalden (Hvaler) Link to post
Sinten Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Vore rolig her lenge no... Kor er dette? "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Naurstad Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Er det ikke i nærheten der du holder til? Naurstad sin hjemmeside Link to post
SveinHa Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Kan det være Garnes litt baki der? Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Sinten Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Er i nærleiken, ja. Og SveinHa er inne på noko "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Naurstad Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Nærmeste bro til sinten er jo Osterøybroen Naurstad sin hjemmeside Link to post
Sinten Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Har du vore innpå gpsgate.com no? Osterøybrua er heilt rett "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Bergen Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Osterøybrua er heilt rett Heter den det ? er ikke Kvisti bro rett navn eller er dette blitt endret etter bygging ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn