Astor Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Bjørnehuebukta på Håøya? Kunne ligne litt. Enig der. Men det er feil. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Det var noe kjent. hvor er vi nå? forøvrig en møkkakjører Dette er nedover kysten et sted denne er vanskelig for den som ikke vet Så denne i Arendal i sommer Er det en Azimut Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Oteren Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Hva ser vi.....hvor stod jeg i går? Link to post
Hilmar 2 Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Det var noe kjent.Så denne i Arendal i sommer Er det en Azimut Det var litt for langt men det kan muligen være en du har sett nedover. så laluna la ut bilde fra sørlandet av en gal azimut i sommer. Med andre ord: nei du er på feil plass Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
roaldbj Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Jeg ville tippe at du ikke er så langt fra Bolærne og ser en av redningsskjøytene som er stasjonert i nærheten? Sundt Flyer er vel av og til i dette området? Men akkurat nå er den visst i nærheten av Skjærhallen. Link to post
Oteren Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 (redigert) #1774 tips: Et fyr skimtes i bakgrunnen, hvilket? Et medlem her inne har det i "profilen" sin... Redigert 5.November.2007 av Oteren (see edit history) Link to post
roaldbj Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Jeg trodde fyret vær Færder, og avhengig av linse og bildeutklipp, kan du, forutsatt dette, stå både ved Tjøme radio og ved Hvasser. Men kameravinkelen er vel så stor at du er lenger sør-vest? Funderte en stund på om det kunne være Svenner fyr. Øygruppa foran fyret passer vel bedre for Svenner enn for Tvistein. Men i dette området er jeg ikke så godt kjent. Jeg mener ut fra øyformasjonen at vi er på vestsiden av ytre Oslofjord? Link to post
Oteren Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Sørover..... Link to post
roaldbj Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Sørover for Færder - Svenner - Tvistein, da ender vi opp i Danmark, og dette er ikke fra Skagen.... Link to post
Oteren Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Dog i Norge da...ok sør-vest. Området jeg står på har vært miltært og ble åpnet for allmenheten for noen år siden Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Sørover..... Er du på utsiden av Merdø og ser sydover mot et av de tvende fyre altså Ytre Torongen Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Oteren Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 W-945 ingen bombe at du stakk innom Men svaret er feil. Fyret i bakgrunnen er 36meter høyt, lysstyrke 4401000 cd, lysvidde 19nm, lyskarakter 2 lyngimt hver 45 sek...er hvitt med rødt felt på midten....avfolket 2004 Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Da står du oppe på Odderøya fort (var der i -80 dimme) Og du tar bilde mot et av mine favorit fyr Oksøy . Hadde noen turer forbi den på jobb ombord i Quarten for noen år siden . Paserte den i all slags vær og må si at jeg ble fasinert av det fyret. Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
roaldbj Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Dette var en bra oppgave, hvor jeg havnet rett i vannet (ikke uvanlig). Men hvilken båt viste du i den opprinnelige oppgaven? Link to post
Oteren Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Korrekt w-945! Det er nest best når en har tatt opp båten...masse folk som hadde tatt turen til sydspissen av Odderøya. Ser Oksøy fyr hjemmenfra, fra taket!! Link to post
Oteren Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Men hvilken båt viste du i den opprinnelige oppgaven? Er på tynn is her, men det er denne som er stasjonert i Kristiansand. De hadde en liten "oppvisning" rett ut for oss. De trente/ lekte seg med en del 8- tallskjøring. Så herlig ut, tidlig på dagen var det havblikk og sol... Link to post
Javi Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Denne taubåten har funnet sin havn for natten. Hvor? Torvøya eller Hjelp? Link to post
Astor Svart 5.November.2007 Link til dette innlegget Svart 5.November.2007 Torvøya eller Hjelp? Vi er i hvertfall ikke langt unna, men rett er det ikke. Jeg kan legge til at taubåten heter Kyane og er hjemmehørende i leangbukta i Asker. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 Vi er i hvertfall ikke langt unna, men rett er det ikke.Jeg kan legge til at taubåten heter Kyane og er hjemmehørende i leangbukta i Asker. OK....... Gråøya eller Raudholmen? Link to post
Salt Svart 6.November.2007 Link til dette innlegget Svart 6.November.2007 (redigert) Gjelder oppgaven i melding 1760... Har dere fortøyd på N-sia av Lyngholmen? Nei; må sjekke kartet for hvor Lyngholmen er .... fant ingen Lyngholme i nærheten. men N-sida er rett, Lyngholmen er feil. Redigert 6.November.2007 av JanT (see edit history) Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Avmønstret4 Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Ser ut som dette var vanskelig. Forslag: Og hvor er dette? Du svarer på denne Astor - Denne taubåten har funnet sin havn for natten. Hvor? Astorreglen gjelder her. Og jeg svarer på denne...... Link to post
Coast Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Kan det være at taubåten ligger i Hallangspollen? Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Avmønstret4 Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Må nesten la Astor få svare på den, ellers blir det bråk... Link to post
Astor Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 OK.......Gråøya eller Raudholmen? Ser ut som dette var vanskelig.Forslag: Du svarer på denne Astor - Og jeg svarer på denne...... Riktig det, vi er i Sandspollen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn