Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Sitat

Verftet er Maløyachts og stedet er Kungsviken

Suzuki

Helt rett Suzuki !!   :smash:

så her ser det ut lite fra ovan!!!

Bilde

Kungsviken är belägen på norra Orust, mitt i ett gammalt kulturområde. Kungsviken har en mycket gammal båtbyggartradition. Enligt sägnen skall Olaf Tryggvassons vikingaskepp "Ormen Långe" ha byggts här på 900-talet, vilket forskarna idag avfärdar som enbart en saga. Den första uppgiften om båtbyggeri kommer från 1200-talet, då den norske kungen Håkon Håkonsson lät bygga sig ett krigsfartyg ej långt från platsen.

Idag byggs Malö båtarna her! Malövarvet er de industrilokaler som ligger längst opp i bakken,

på bilden!

Bilde

kännetecknet på en Malö er targabågen med skotvagnen!

Bilde

og inredningen!

S/Y Gunga Din

Sitat

:cheers:

-en svensk gammel fiskebåt, avregistrerad.......fritidsbåt/dykbåt ?

- --Ja det er det. Velkjent i distriktet om sommeren.

-'står på'   eller   så er det en masse folk på andre sidan som kikar ner på noe

---- Det mye folk ombord jevnt fordelt

-Koster / Hvalerskjaergården

----  Ikke så langt unna.

Store Norske Kullseilingskompani.

helt korrekt stians ! Jokeren ligger så og si på eksakt samma plassen som Yamaha`en året før.

For de som vil teste denne plassen, vær obs. Her er det en D I G E R grunne som ligger omlag 4-5 meter bak oss. Denne er det bare 20 cm vann over. Det er mulig å snike seg rundt her såvidt det er, men bare såvidt. Hadde jeg hatt Jokeren første gangen hadde jeg aldri turt å snike meg inn. Men fint var det der, og usjenert.

Suzuki

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...