Gunga Din Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Kan det være at Hr. Gunga Din har ankret sitt stolte skip i Långøsundet og har fotografert sørover. Fergeleiet på Øddø til høyre i bakgrunnen? Koblingen til påske kan jo være idiotene som lager kvalm i Strømstad i påsken. Jeg skjemmes på nasjonens vegne over den gjengen. Nejda Krapyl, og ni andre ni må lengre sörover mye lengre sörover............... ! på det her stellet samlades alle häxorna under Påsk!!!!! S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Nejda Krapyl, og ni andre ni må lengre sörover mye lengre sörover............... ! på det her stellet samlades alle häxorna under Påsk!!!!! Da er dette Blåkulla i nærheten av Oscarshamn?! Link to post
Walter_S Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Her kommer en liten klurig sak..................................[/img] Musøen, sør om Smøgen? Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Fenix Svart 10.April.2004 Link til dette innlegget Svart 10.April.2004 Nei, nå vet jeg faktisk hvor det er: Dette er Blåkulla på Brattön i Hakefjorden nordøst for Marstrand. Og hvordan jeg vet det; - skal jeg sende i en IM til Gunga. Link to post
Gunga Din Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 Grattis Fenix ! Visst er det Brattön!!! en annan bild av Brattön tagen från Nordöns småbåtshamn! På toppen av Brattön i Hakefjorden, ligger Blåkulla som enl sägnerna er den plass der häxorna möttes på självaste Skärtorsdagen! Hit flög häxorna på sina kvastar eller brödspadar.....så under Påsken gömde man förr alla kvastar o brödspadar för att häxorna ikke skulle kunna ha något o flyga med! Man sköt oxo med gevär i luften og tende eldar för att skrämma häxorna!! En tradition som håller i sig enn her ner på kusten att smälla smällare o tende påskeldar ! (Blåkulla finns på flera stellen, bla Blå Jungfrun i Kalmarsund som Fenix oxo mycket riktigt skrev!) för den som vill veta lite mer om häxprosesser i bohuslän under 1600-talet http://www.elimkyrkan.nu/body_pasktraditioner.html http://paranormal.se/topic/haxprocesserna.html Brattön är en av Bohusläns högsta öar 133möh, faktiskt en av de första som man får syn på när man är på hemväg fra Skagen! (så lyckades du Fenix, med o finne bilden ute på internet oxo, riktigt bra gjort ) S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 11.April.2004 Link til dette innlegget Svart 11.April.2004 (så lyckades du Fenix, med o finne bilden ute på internet oxo, riktigt bra gjort ) Jeg er sabla glad i å gjette sånne gåter - jeg må innrømme at jeg var nødt til å gå noen runder på Google for å finne ut av denne.... Link to post
kristian Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Hvor er nå det? Link to post
bliss X Svart 18.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Dette er utenfor Kristiansand Link to post
KAT Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Dette er utenfor KristiansandJa og "fjellet" vi ser har navn som er sprunget ut fra en lang elv, ca. 250 km, (eller var det omvendt). Etterhvert har de "bløde" konsonantene og uttalelsesmåter gjort at skrivemåten også har endret seg.Hva heter "fjellet" og elva? Her må de innfødte være ekskludert. KAT Link to post
bliss X Svart 18.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 [table] [td][/td][td]Og hvor der dette [/td] [/table] Link to post
kristian Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Dette er utenfor KristiansandJa, men hva heter øya, Lasse Link to post
kristian Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Et kjent sted på Sørlandet, hvor? Link to post
Amorosa Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Hei Lasse. Skal la svaret stå, men tror det er meg ganske nær. Fint bilde. Er det tatt ca. 1 Påskedag? Link to post
Fenix Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Ligner litt på Arholmen...? Link to post
bliss X Svart 18.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Hei Lasse. Skal la svaret stå, men tror det er meg ganske nær. Fint bilde. Er det tatt ca. 1 Påskedag? Hei Amorosa Bildet er tatt på langfredag Link to post
Gunga Din Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Hej Lasse! Jag tror det hat bott en känd filmstjerne i det huset.........er jag på rett spor? S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Hej Lasse! Jag tror det hat bott en känd filmstjerne i det huset.........er jag på rett spor? Snakker vi Ingrid Bergman her...? Link to post
Gunga Din Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Snakker vi Ingrid Bergman her...? YES, Dannholmen men det er klart jag kan ju missta meg! S/Y Gunga Din Link to post
Fenix Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 YES, Dannholmen men det er klart jag kan ju missta meg! Det er vel den samme, er det ikke det...? Link to post
bliss X Svart 18.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Må inrømme at jeg ikke husker hva holmen heter (og kartene ligger i båten) men det er helt riktig det med filmstjernen Link to post
Vinylester Svart 18.April.2004 Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Byen med de tvende fyr - Arendal, nærmere bestemt Torungen fyr.Bildet er tatt fra Hovet,rullesteinstranda Link to post
Walter_S Svart 23.April.2004 Link til dette innlegget Svart 23.April.2004 .......Nå må vi igang med dette igjen, men tråden er lang. Hvem blir først ute med tråden Hvor er dette III ?Tar utfordringen, Lasse, og begynner med en relativt enkel en......Hvor er dette? Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 23.April.2004 Link til dette innlegget Svart 23.April.2004 Gule Humpen. ...kan ikke huske at det er noe fyr på Gule Humpen... Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
PanPan Svart 23.April.2004 Link til dette innlegget Svart 23.April.2004 Tar utfordringen, Lasse, og begynner med en relativt enkel en...... Hvor er dette? Tjurholmen? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn