Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

jawik skrev:
Korrekt igjen. Har du røtter i område siden du vet så mye :smiley:

Far min er født og oppvokst på Larsnes i Sande Kommune og flyttet til Trondheim da han begynte på universitetet (NTH - i dag NTNU). Han beholdt barndomshjemmet sitt som feriehus for familien så jeg har jo vært i området et par uker helt fra barndommen av. Videre kjøpte jeg selv et feriehus der nede for noen år siden :yesnod: Så det blir noen uker på Sunnmøre hver sommer i årene som kommer også.

W-945 skrev:
Olav Trygvasson har en øy oppkalt etter seg litt lenger vestover.

egentligen er det Tryggva Olavsson(far til Olav Tryggvasson) som enligt sägnen ligger begravd i röset på ön.......

röset er egentligen betydligt eldre....men man vet att graver kunde användas flere ganger!

så sägnen kan vare sann!

http://www9.vgregion.se/vastarvet/bm/up/bo...talj1.asp?ID=34

tryggo2.jpg

http://www9.vgregion.se/vastarvet/bm/up/bo.../pdf/tryggo.pdf

S/Y Gunga Din

AndersH skrev:
Dere svarer jo rett på alle... tok ett bilde i kveld som kanskje gir dere noe utfordring?:-)

P1010983.JPG

S/Y Cleopatra skrev:
skudd i mørke; Befinner vi oss i nærheten av Os/Bjørnefjorden?

Steike... imponert... Bildet er tatt fra stakene rett utenfor Os sentrum (Mobergvikjo?) mot Tysnes. Når jeg så måken på staken måtte jeg bare snu og kjøre tilbake for å få ett bilde...:-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...