Fenix Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Det er Homlungen fyr utenfor Skjærhalden! Link to post
Walter_S Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Det er Homlungen fyr utenfor Skjærhalden! - den var kjapp! Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Amorosa Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 - den var kjapp! Hei Walter. Du skulle gått på innersiden av fyret og tatt bildet. Da hadde den blitt verre Link to post
bliss X Svart 28.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Stjålet fra Halfdan Hansens Havnebok - 1953. Hvilken by er dette ? Link to post
Amorosa Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Hei Lasse. Synes å kjenne meg litt igjen. Risør Link to post
Walter_S Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 .......Hvilken by er dette ?Det må vel være Risør? Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Jeg var førstJada, jada - du slo oss med ett minutt! Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
bliss X Svart 28.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Jeg er imponert! Link to post
kristian Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Vel, vi får legge inn en lett en, for de lokale Link to post
Rolf Svart 28.April.2004 Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Festninga (Christiansholm) i bakgrunnen, det røde bygget til venstre er Christianssand Seilforenings 'seilerhytte' - vi er altså i Christianssand! Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
bliss X Svart 28.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2004 Et nytt bilde fra Halfdan Hansens Havnebok - 1953. Hvor er dette? Link to post
Allan E Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Kan det være Nevlunghavn? Link to post
Amorosa Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Kan det være Nevlunghavn? Det ER Nevlunghavn. Link to post
kristian Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Festninga (Christiansholm) i bakgrunnen, det røde bygget til venstre er Christianssand Seilforenings 'seilerhytte' - vi er altså i Christianssand! Helt riktig Link to post
bliss X Svart 29.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Det ER Nevlunghavn. Utrolig at dere klarer disse stedene fra Halfd. Hansens Havnebok. Bildene er jo tatt for over 50 år siden! Link to post
Amorosa Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Utrolig at dere klarer disse stedene fra Halfd. Hansens Havnebok. Bildene er jo tatt for over 50 år siden! Landskapet rundt er jo ganske greit å kjenne igjen på. Link to post
KOB Svart 29.April.2004 Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Denne Halvdan Hansens Havnebok - finnes den tilgjengelig noe sted, eller er det noen som er villig til å selge? Kjempeartig med disse gamle bildene, og sikkert en del morsom lesing også. Dett er er jo fra før jeg ble født. Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
bliss X Svart 29.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2004 Denne Halvdan Hansens Havnebok - finnes den tilgjengelig noe sted, eller er det noen som er villig til å selge? Kjempeartig med disse gamle bildene, og sikkert en del morsom lesing også. Dett er er jo fra før jeg ble født. Det måtte i tilfelle være et antikvariat. Synes selv den er veldig artig å lese. Jeg har to bøker av god gammel årgang fra denne forfatteren: Halfdan Hansen Yachtsilas - Ny omarbeidet utgave Utgitt J W Cappelens Forlag 1945 Halfdan Hansens Havnebeskrivelser for Seil og Motorbåter (Havneboka) Utgitt J W Cappelens Forlag 1953 Halfdan Hansen døde våren 1953, og Orlogskaptein Yngvar Jespersen påtok seg arbeidet med ferdigstillelse av havneboka. Vet ellers ingenting om ham, men tror han tok gull i olympiaden i 1912 med 12M. Link to post
bliss X Svart 30.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2004 Så var det vår båtvenn Halfdan Hansen igjen, og denne gangen tror jeg det er litt værre. Hvor er dette? Link to post
KOB Svart 30.April.2004 Link til dette innlegget Svart 30.April.2004 Så var det vår båtvenn Halfdan Hansen igjen, og denne gangen tror jeg det er litt værre. Hvor er dette?Dette var mye vanskeligere enn de tidligere, Lasse. Jeg er ingen kjentmann på kysten, men har saumfart de stedene jeg kjenner og klarer ikke å ta igjen dette. Kan du gi noen tips. Er vi øst eller vest for Kr.sand, f.eks.? Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
jada Svart 30.April.2004 Link til dette innlegget Svart 30.April.2004 Kan tenke meg at vi skal et stykke nordover i kongeriket?? Link to post
Allan E Svart 30.April.2004 Link til dette innlegget Svart 30.April.2004 Nord eller sør for Trondhjem ?? Link to post
Walter_S Svart 30.April.2004 Link til dette innlegget Svart 30.April.2004 Så var det vår båtvenn Halfdan Hansen igjen, og denne gangen tror jeg det er litt værre. Hvor er dette?... Ålesund? (i miniformat) Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn