John_Kr Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Dette er nok Høybakken i Stjørna. Korrekt. Høybakken tilhører i dag Bjugn kommune og ikke Rissa kommune som det gjorde for en tid tilbake. Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Arne Lian Svart 19.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2004 Mange har nok passert like forbi, men kanskje ikke på denne siden av holmen. Hovedleia for lystbåtene som er på vei forbi, går i samme retning som bildet er tatt, men utenfor venstre billedkant,Kan det være rett ved Gamle Hellesund Link to post
jada Svart 20.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2004 .....ved Gamle Hellesund Nei, du må nok et stykke lenger østover. Jeg har etpar andre foto med en litt annen kameravinkel som nok vil gjøre det lettere. Skal se om jeg får lagt inn disse etterhvert. Link to post
jada Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Mange har nok passert like forbi, men kanskje ikke på denne siden av holmen. Hovedleia for lystbåtene som er på vei forbi, går i samme retning som bildet er tatt, men utenfor venstre billedkant,Holmen i mitt første foto ligger her til høyre, og her er leia som jeg refererte til. Bua på det første bildet ligger like inn til høyre etter at stakene er passert. Jeg har altså flyttet meg noen meter ut til venstre og tatt bildet i samme retning som mitt første bilde. Her har mange av dere passert. http://mercedes.eurofoto.no/show_image_str...8&dx=527&dy=395 Link to post
kristian Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Kan det være i nærheten av Homborsund? Men innrømmer at jeg ikke kjenner meg helt igjen. Link to post
jada Svart 21.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2004 Kan det være i nærheten av Homborsund? Men innrømmer at jeg ikke kjenner meg helt igjen. Bingo. Følgende foto er nok lettere å kjenne igjen Det opprinnelige bildet er tatt fra pynten ved lykta og mot høyre, altså sør-vestover langs leia på innsiden av Homborøya. Dette siste bildet er ut mot Homborsund fyr. Link to post
bliss X Svart 27.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2004 Ny Halfdan Hansen oppgave: Link to post
bliss X Svart 2.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2004 Tar fram denne igjen da ingen har prøvd seg Link to post
Lars H. Svart 3.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2004 Tar fram denne igjen da ingen har prøvd seg Stenungsund? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 3.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2004 Stenungsund? Lars H. Det kan vel ikke vare så ille att det er Stenungsund......... (då skäms jag för att ikke ha klarat det! ) innan industrierna kom til Stenungsund så var det bare ett bittelitet samhälle.......... nej jag tror dette er ner på Sörlandet noenstans..........var inne på Lillesand men får det ikke riktigt o stemme! S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 3.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2004 Tar fram denne igjen da ingen har prøvd seg Sandvika? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
bliss X Svart 3.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2004 Nei ingen av dere er i nærheten. Halfdan Hansen befinner seg nok mye lenger vestover. Link to post
Geir Svart 3.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2004 Nei ingen av dere er i nærheten. Halfdan Hansen befinner seg nok mye lenger vestover. Molde? Link to post
bliss X Svart 3.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2004 Nei, det er ikke Molde. skal komme med noen tips etterhvert Link to post
LALUNA II Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 rart hva man finner i skjærgården men hvor er dette Spent om noen har sett det Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
PanPan Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Ny Halfdan Hansen oppgave: ....hm... mener å være såpass godt kjent at jeg vil si: Dette er ikke på Skagerrak-kysten. Altså er det vest av Lindesnes. Skyggene i fotografiet tyder på at retning sør er til venstre i bildet, i såfall ser vi vestover når vi ser inn i bildet. Er dette riktig, så befinner vi oss sannsynligvis på en øy. Den ser også ut til å ha gode vilkår for skog/vegetasjon. Ergo tror jeg det er en større øy syd for Bergen, men nord for Haugesund (er rimelig godt kjent syd av Haugesund). Da har vi øyer som Bømlo og Stord. Bebyggelsen er noe spredt, men til dels bymessig - og bildet kan jo være over 70 år for alt man vet. Tja,.... man har jo hørt om Leirvik på Stord, .... hva sier dommeren??? Link to post
bliss X Svart 7.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Dommeren er mektig imponert! Det er Leirvik på Stord vår gode båtvenn Halfdan Hansen her viser en bit av. Link to post
Svein H Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Lagt inn av: LALUNA ------------------------------------------- rart hva man finner i skjærgården men hvor er dette Spent om noen har sett det ------------------------------------------- Busskiltet stå i innseilingen til Oksøy fyr !! Svein Svein H Link to post
LALUNA II Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 helt riktig Svein ....selv om det ikke er Lokal bussrute der Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Slagskibet Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Å? Her venter vi på trikkelinje til Færder vi. Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2004 Og på Kommersøy var det like før det ble containerhavn med togforbindelse over Sandebukten! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frank v. Svart 16.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2004 Noen som tar denne her mvh.... Frank v. Link to post
Draco17 Svart 16.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2004 Tipper du ligger ved innseilingen til Kreppa i Kragerø. Du har Kragerø til babord og innseilingen til styrbord. Det ligger vel også et fyr på din babord side...... Link to post
Brum Svart 16.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2004 Den var lei, men et skudd i blinde. Er vi i nærheten av Valle? Link to post
Frank v. Svart 16.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2004 Tipper du ligger ved innseilingen til Kreppa i Kragerø. Du har Kragerø til babord og innseilingen til styrbord. Det ligger vel også et fyr på din babord side...... Dessverre draco17,det kan nok ligne men det er ikke det. Er ikke så veldig langt unna der du trodde....Prøv igjen.... mvh Frank v. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn