Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Det du så, er riktig (båten til venstre - som jeg ikke så da jeg tok bildet - og byen i bakgrunnen).

Men stedet du skriver at bildet er tatt, er feil.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Men da han kom til Åstol syntes han det ble vel langt å hoppe, men han tok likevel sats og hoppet over. Og den dag i dag kan man se avtrykk i fjellet på Åstol.

Når vi først er inne på Åstol så er dette stedet man ikke skal banne så alt for høyt.Befolkningen er nemlig dypt religiøs, og vil ha vondt for å smile når man påkaller en viss mann. Dette iflg. Båtmagasinet 10/93.Stedet omkranses av dansker og tyskere på sommeren. Åstål er en stille koselig og trygg havn hvor man kan få en god natts søvn.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Og det var en festlig musikal på svensk TV for noen år siden, "Åke från Åstol", som omhandlet livet i et fiskevær, forholdet til badgäster og stadsbor. Og det "stora, farliga Skärhamn".

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Har selv opplevd salmesang på full guffe ut vinduene på et hus på Åstol, på blanke formiddagen en vanlig hverdag! Religiøst sted? Ja!

Lars H.

pt. på naboøya Dyrön hvor de har både misjonshus og Elim

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Og bare for å legge til ...

Camera: Nikon D40

Lens: AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED II

Shot at 18 mm, 27 mm focal lenght in 35 mm format

Exposure: Auto exposure, Not Defined, 1/250 sec, f/8, ISO 200

Flash: none

Focus: AF-A at 2.7m, with a depth of field from about 1.2m to infinity

Date: February 11, 2008 2:57:05PM (timezone not specified)

(6 months, 9 days, 10 hours, 24 minutes, 45 seconds ago, assuming an image timezone of US Pacific)

File: 380 × 572 JPEG

85,358 bytes (0.081 megabytes) Image compression: 87%

4% crop of the 3,008 × 2,000 (6.0 megapixel) original

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

img_2402.jpg

Røkte reker er en spesialare på Åstol. Anbefaller å blande med ferske.mmmmm og øl

Men til dagens oppgave. Litt lenger opp kysten ligger denne uthavnen og en fasinerende øy som jeg står på og tar bilde.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Sør Gjæslingan utenfor Namsos :)

Det er ett nedlagt fiskevær som de har pusset opp å har til turisme. En nydelig plass. Lå til kai der ett døgn å ventet på at stormen skulle gi seg. det var ikke ett menneske der da, så det var veldig spesielt. Nesten en spøkelsesplass :)

I Havneguiden Gøteborg - Svinesund side 71 Tjørnkalv ,Kalvesund Der kan du lese historien, Og den er helt sann...

Det er mye artig historie i traktene der.

OY Oy oy Ikke så høyt da. Folk må jo komme hjem fra jobb først da. Hakke Pc på jobben jeg seru.

Men før jeg kom ned til de store bokstavene dine satt jeg å lurte på om du er inne i Langgaardskilen, tror jeg det heter .

Ikke inn i Kreppa men nord på den øya.

Nei skjønner at dette var vanskelig, men det er jo som sakt veldig stille her denne morgenen. Men da kan jeg jo fortelle dere her inne at det er REKEVIKA i Kragerø.

Nr 203, W-945: Gluppöbassenget?

Den er ikke så enkel... :lol:

Lenger sydover.

Er vanligvis ikke her inne på denne tiden av døgnet. Har tilgang på pc på jobben idag. :flag:

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...