Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Havnen i Orsy i Lausanne er en av de største i Genfersjøen, det ligger massevis av seil og motorbåter der også, det er til og med en bra båtutstyrsbutikk i lystbåthavnen. Fint utgangspunkt for passasjerbåttur til Montreux og Geneve. OL museet ligger rett ved havnen og er vel verdt et besøk .

Noen hint: Stedet har ca. 6000 innbyggere og det ligger helt nord i Tyskland. På vestkysten.

Siden Emden ved utløpet av Ems åpenbart ikke var rett, så prøver jeg meg med Frederiksstad/Friedrichstadt ved utløpet av Slien/Schlei.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Siden du ikke går så ofte der så er det vel ikke på Kirkøy eller i Hvalerområdet. Tipper det da er lenger inn i Oslofjorden og der jeg ikke kjent. Kan tenke meg å utforskke litt mer innover der nå, men før i tiden dro man jo ikke inn i dårligere vannkvalitet. :wink:

Fyret "mitt" er jeg sikker på at du har passert før..

Redigert av OLPI (see edit history)
Siden du ikke går så ofte der så er det vel ikke på Kirkøy eller i Hvalerområdet. Tipper det da er lenger inn i Oslofjorden og der jeg ikke kjent.
:yesnod: - og jeg var jo innover i helga.
Fyret "mitt" er jeg sikker på at du har passert før..

Det har jeg nok, og jeg har lett etter alle mulige fyr i hukommelsen; det er ikke Trestenane. Vanligvis er det jo sørover vi går, og Glan-lykta i Herfølrenna er helt annerledes.

Lyngholmen/Papperhavn?

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Ja, Husum. Der har jeg aldri vært, bare kjørt forbi/rundt.

Jeg har vært i Dagebøl, men der er det ingen tidevannselv.

(redigert: I forslaget Frederiksstad kopla jeg til feil elv; det er ikke Slien, men Eideren som renner ut der. Slien renner til Østersjøen)

Redigert av JanT (see edit history)

ikke i Husum men i B'u'sum.........(lär meg aldrig dom der tyske y'ene :smiley: )

ü: trykk først på ¨, og sen på u. Büsum. Seebüll. Niebüll. Dagebüll.

Når du trykker ¨, vises ingenting. Når du så trykker u, blir det ü. Tilsvarende med ä og ö (svenske og finske brukere har tastaturer med ä og ö, men danske og norske har de ordentlige bokstavene æ og ø i stedet :smiley: .)

Men hvor er da dette?

img_0523.jpg

(sett den ene vegen)

img_0522.jpg

(sett den andre vegen)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...